کد خبر: ۱۰۷۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
ممدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس:

آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر فارس/ داروخانه هلال احمر در ایام نوروز فعال است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر فارس از 25 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین ماه سال 96 ادامه می‌یابد.
به گزارش شیرازه، فیض الله جعفری در نشست خبری گفت: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس، 22 پایگاه ثابت، 11 پایگاه موقت، 25 کشیک امدادی سیار و 1 پایگاه توانا (تیم بانوان امدادگر) در محورهای مواصلاتی استان و 1 پایگاه امداد هوایی به مدت ده روز به همراه 8 پایگاه امداد و نجات کوهستان، خدمات امدادی 24 ساعته به هموطنان در ایام نوروز ارائه خواهند نمود.

وی با بیان اینکه 282 نفر روز عوامل امدادی در طرح نوروزی مشارکت دارند، گفت: امسال بانوان امدادگر جمعیت هلال احمر شیراز در قالب یک تیم توانا در کیلومتر 20 محور شیراز- مرودشت مستقر شده و به ارائه خدمات امدادی خواهند پرداخت.

جعفری با اشاره به اجرای بازآموزی ویژه طرح امداد و نجات نوروزی 96 و با هدف توانمندسازی نجاتگران شرکت کننده در پایگاه های امدادی در سطح 26 شهرستان استان، یادآور شد: امدادگران با به کارگیری 97 دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، وانت و خودرو نجات به صورت 24 ساعته، در طول طرح امداد و نجات نوروزی 96 به مسافران ارائه خدمت خواهند داشت.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس از استقرار یک فروند بالگرد لجستیکی برای پشتیبانی عملیات های امدادی در سطح استان در طول طرح امداد و نجات نوروزی خبر داد و افزود: 25 کشیک دائم در سطح شعب شهرستان و یک مرکز EOC در حوزه معاونت امداد و نجات جمعیت استان در جریان این طرح فعالیت شبانه روزی دارند.

جعفری همچنین اظهار کرد: از ابتدا تا انتهای طرح نوروزی 96، تیم های ارزیاب جمعیت استان نسبت به بررسی کیفیت خدمات امدادی در پایگاه ها و پست های نوروزی اقدام خواهند کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس ابراز کرد: امسال در ایام نوروز به صورت روزانه 80 عضو داوطلب جوان در کنار 26 تن از کارکنان با برپایی 29 پست ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، با شعار «بی گدار به جاده نزنیم؛ ظریف برانیم» به مسافران برای انجام سفری ایمن و آرام در جاده ها کمک می کنند.

جعفری با بیان اینکه 3 پست از مجموع پست های نوروزی جوانان به صورت 12 ساعته و 26 پست به صورت 24 ساعته به مسافران نوروزی خدمات ارائه خواهند کرد، گفت: در شهرستان های مرودشت، خرمبید، گراش، جهرم، فسا، شیراز، آباده، لارستان، سپیدان، کازرون و ارسنجان شاهد فعالیت 11 پست سیار خواهیم بود.

وی با تأکید بر اهمیت رفتار و برخورد شایسته دست اندرکاران جوان پست های ایمنی و سلامت، با مسافران نوروزی در طول طرح یادآور شد: جوانان داوطلب طرح نوروزی، سفیران و نمایندگان جمعیت هلال احمر هستند و باید با تعامل مناسب با مسافران، شخصیت منحصر به فرد خود و جایگاه و قابلیت های فرهنگی استان و شهرستان را در معرض نمایش بگذارند.

جعفری خاطرنشان کرد: برنامه های ابتکاری دیگری نیز در حاشیه وظایف اصلی پست های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی، برای مراجعین در نظر گرفته شده است که برپایی نمایشگاه صنایع دستی، ارائه خدمات شارژ موبایل، انجام مشاوره‌های مذهبی و روانشناسی و ارائه مشاوره در زمینه بیماری های رفتاری و بیماری های شایع در مسافرت ها، برپایی ایستگاه نقاشی ویژه کودکان، تدارک سفره هفت سین و پیش بینی محل اسکان برای مسافران، اجرای مسابقه پیامکی بهاره، راه اندازی سامانه پیامکی به منظور پاسخگویی به نیازهای مسافران، طبخ آش نذری و توزیع بین مسافران، برگزای مسابقه ورزشی ، فرهنگی، آموزش های امداد و کمک های اولیه، تست فشار خون، آموزش طبخ غذاهای سنتی، اقامه نماز جماعت و اهدای سوغاتی های محلی به مسافران از اهم این برنامه هاست.

داروخانه هلال احمر فارس در تعطیلات رسمی ایام نوروز با کشیک تلفنی  فعال است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص نحوه ارائه خدمات داروخانه این جمعیت به بیماران در ایام نوروز 96  گفت: در روزهای تعطیل رسمی، نسخ ضروری و موردی با تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داروخانه، پیچیده خواهد شد و در روزهای غیر تعطیل نیز داروخانه باز است و روند پاسخگویی به بیماران و مراجعان به صورت حضوری انجام خواهد شد.

جعفری از تعطیلی داروخانه این جمعیت در روزهای 28 تا 30 اسفند ماه جاری به منظور انجام فرآیند انبارگردانی خبر داد و اظهار داشت: در روزهای یکم و دوازدهم فروردین ماه سال 96، ارائه خدمات موردی به بیماران دارای نسخ ضروری، از طریق تماس تلفنی صاحب نسخه با مسئول کشیک و حضور وی در داورخانه برای تحویل دارو به اشخاص متقاضی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در روزهای غیرتعطیل نوروز نیز، داروخانه هلال احمر فارس باز است و نسخ ارجاعی به صورت حضوری پیچیده خواهد شد، شماره تماس مستقیم این داروخانه را 32334444 داخلی 341 و 342 اعلام کرد و افزود: کشیک تلفنی روزهای 29 اسفندماه 95 و یکم فروردین ماه 96 را آقای گرامی و دوازدهم فروردین ماه 96 را نیز سرکار خانم صابری برعهده دارند.

جعفری افزود: بیمارانی که دارای نسخه های ضروری هستند در این ایام می‌توانند با مراجعه به نگهبانی جمعیت هلال احمر شیراز واقع در بلوار زند و یا از طریق تماس با شماره مستقیم 32334444 داخلی 341، به مسئول کشیک داروخانه دسترسی یابند.

وی در خصوص ساعات کاری داروخانه نیز خاطرنشان کرد: ساعت کاری داروخانه هلال احمر فارس در هفته اول تعطیل نوروزی از ساعت 8 تا 13 و در هفته دوم از ساعت 8 تا 14 خواهد بود.

نظرات بینندگان