کد خبر: ۱۰۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
«با شهرستان ها»؛

مردم سیل زده جهرم همچنان درانتظار تصمیم دولت برای پرداخت وام /اعتصاب بو دار کارگران خدمات شهری شهرداری نی ریز

هرچه به انتخابات نزدیک می شویم؛ تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم فعالان سیاسی کشور و استانها روز به روز افزایش میابد؛ در این بین استان سیاسی مثل فارس ازاین اتفاقات مستثنا نیست بلکه بیشتر از استانهای دیگر مورد توجه قرار دارد؛ در هفته ای که گذشت استان فارس مهمان اتفاقاتی بود که نشانگر نزدیک شدن هرچه بیشتر به انتخابات است.

به گزارش شیرازه، استان فارس به واسطه تراکم جمعیت بالا نسبت به سایر استان های کشور، اقلیم های مختلف، سلایق سیاسی و فرهنگی متفاوت، وجود جاذبه های تاریخی و گردشگی یکی از پر خبرترین استان های کشور به شمار می رود. بر همین اساس شیرازه در نظر دارد گلچینی از مطالب شهرستان های استان را در قالب بسته خبری بصورت هفتگی باعنوان«با شهرستان ها»  منتشر نماید.

هرچه به انتخابات نزدیک می شویم؛ تبلیغات مستقیم و غیر مستقیم فعالان سیاسی کشور و استانها روز به روز افزایش میابد؛ در این بین استان سیاسی مثل فارس ازاین اتفاقات مستثنا نیست بلکه بیشتر از استانهای دیگر مورد توجه قرار دارد.

در هفته ای که گذشت استان فارس مهمان اتفاقاتی بود که نشانگر نزدیک شدن هرچه بیشتر به انتخابات است.

خیز بلند سرمایه داران سودجو برای تصاحب 7 کرسی شورای شهر کازرون


با نزدیک شدن به انتخابات 96، جریان های سیاسی بزرگ و کوچک در حال برنامه ریزی برای حضور در این رقابت بزرگ هستند، تعیین لیست های مختلف در کازرون، ائتلاف ها، مهره چینی ها بر مسند امور و موارد متعدد دیگر در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر و روستا شاید از این منظر که لازم است انتخابات پرشورتر برگزار شود طبیعی به نظر برسد.


این بار در کازرون دندانهایی برای شورای شهر تیز شده است که بوی تعفن زمین خواری و فسادهای مالی کوچک وبزرگ می دهندکه البته برای شورای شهری که وظیفه نظارت بر پول های کلان شهرداری کازرون را در اختیار دارد نیز این موضوع دور از انتظار است.


کوچکترین چاقوی دست ساز جهان در پیچ و خم ثبت ملی و جهانی

در وصف صنعت چاقوسازی نی ریز همین بس که با گذشت 6 سال از رونمایی کوچکترین چاقوی دست ساز جهان ساخته یک هنرمند نی ریزی، تاکنون این اثر نه تنها به ثبت جهانی ، بلکه به ثبت ملی نیز نرسیده است.

ساخت کوچکترین چاقوی دست ساز جهان که نشان از هنر و توانمندی صنعتگران نی ریزی است، این روز ها سازنده خود را از این بی مهری ها کلافه و بی انگیزه کرده است.


استاد محمدرضا عطاپور سازنده این چاقو که این هنر را از همان آغاز کودکی به طور غریزی فرا گرفته و برای آموختنش با وجود اساتید بزرگ آن زمان، نزد هیچ استادی شاگردی نکرده است، این روزها دل پری از مسوولان دارد.

همایش ملی-مردمی یا میتینگ سیاسی-انتخاباتی؟


هفته گذشته بود که بهزاد مریدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس طی نشستی با اصحاب رسانه، ضمن ابراز شرمساری از عملکرد قرآنی این اداره کل اذعان داشت تمام وقت و انرژی این اداره صرف برگزاری هرچه بهتر همایش ملی قرآنی ریحانه النبی در شهرستان مُهر خواهد شد و در این همایش، کم کاری های صورت گرفته حوزه قرآنی توسط اداره فرهنگ و ارشاد فارس مرتفع خواهد شد.

با این حال، همزمان با آغاز بکار همایش چند روزه قرآنی ریحانه النبی در شهرستان مُهر، شائبه سیاسی و انتخاباتی بودن این همایش هر لحظه بیشتر می شود.

دبیر این همایش موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات بوده و حضور پررنگ چهره های ملی و یا استانی اصلاح طلب در این همایش و دیدارهای صورت گرفته با فعالان سیاسی استان و شهرستانهای جنوب فارس و خبرنگاران در حاشیه آن، شائبه انتخاباتی-سیاسی بودن آن را بیش از پیش تقویت کرده است.

همچنین مشاهدات خبرنگار "شیرازه" از سطح شهرستان حاکی از آن است که بنرها و بیلبوردهای خوش آمد گویی به موسوی لاری به عنوان دبیر این همایش و وزیر کشور دولت اصلاحات که از قضا از اهالی همین منطقه نیز هست و همچنین حضور پر رنگ مدعوین و فعالان سیاسی پرتعداد اصلاح طلب از سراسر استان نشان می دهد نباید به این همایش تنها با دید قرآنی نگاه کرد چه آنکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز از رسانه های استانی و کشوری درخواست کرده قید "مردمی" حتما برای این همایش عنوان شود.

مردم سیل زده جهرم همچنان درانتظار تصمیم دولت برای پرداخت وام

 بر اساس آماری که فرماندار ویژه ی جهرم اعلام کرده بود مجموع خسارت های ناشی از سیل در بخش های مختلفی همچون بناهای مسکونی شهری و روستایی، بندهای خاکی و پروژه های تغذیه مصنوعی،  بخش کشاورزی، حوزه ی راه و شهرسازی و حمل و نقل جاده ای ، آبفای شهری و روستایی، توزیع برق و گاز و دیگر موارد زیرساختی بیش از 200 میلیارد تومان برآورد شده بود.

اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در جلسه ی ستاد هماهنگی بحران شهرستان جهرم از پرداخت وام های با بهره پایین و بلاعوض به خسارت دیدگان خبر داد ، چیزی که تا کنون دولت هیچ اعلامی برای پراخت آن نداشته است.

این درحالیست که کمتر از یک هفته ی کاری به پایان سال 95 باقیمانده و بانک ها نیز به دلیل حسابرسی های پایان سال خود از پرداخت هرگونه تسهیلات معذورند و با این تفاسیر نمی توان چندان به تدابیر دولت برای آسیب دیدگان سیل جهرم امید داشت که تا پیش از پایان سال وعده های خود را عملی کند.

250 نفر از دانشجویان کازرون از مناطق عملیاتی جنوب بازدید کردند


مسئول فرهنگی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون از اعزام 250  نفر از دانشجویان برادر و خواهر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی این شهرستان به اردوی سه روزه فرهنگی، زیارتی و معنوی راهیان نور در تاریخ هفدهم و بیست و یکم اسفند ماه خبر داد.

وی با بیان اینکه اردوی راهیان نور دارای فضایی است که می توان نیرو و کادر ارزشی آینده کشور را در آن تربیت و پرورش داد خاطر نشان کرد: حضور دانشجویان در اردوی راهیان نور حامل این پیام است که تا حق و باطل است، جنگ هرگز تمام نمی شود فقط نوع، ابزار، شیوه و تکنیک آن تغییر می یابد.


اعتصاب بو دار کارگران خدمات شهری شهرداری نی ریز


با اعتصاب کارگران خدمات شهری شهرداری نی ریز زیاله های مناطقی از سطح شهر نی ریز  چهره شهر  برای مدتی بسیار نا مطلوب شده بود.

این اولین بار بود که با اعتصاب های پی در پی، این کارگران به طور جد از کار دست کشیده و مواد زائده و آشغال های منازل شهر نی ریز به مدت چند شی جمع آوری نشده بود.



دلیل کارگراان شهرداری برای اعتصاب به دلیل این بود که؛ جمع آوری زباله توسط یک شرکت پیمانکار انجام می شد که با قطع شدن درآمدهای شهرداری و پرداخت نشدن  مطالبات شرکت خدماتی،  همین امر کارگران را برآن داشت تا از جمع آوری زباله ها دست کشیده و باعث انباشته شدن انبوهی از زباله در معابر و خیابانهای این شهر  شوند.

سر کلاف پیچیده اتان و غفلت مسئولان

طرح استحصال اتان از پالایشگاه گاز پارسیان جز مهمترین پروژه هایی بود که در سفر دولت یازدهم به استان فارس توسط دکتر روحانی آغاز به کار کرد و این روز ها زمزمه جابه جایی این پروژه بر سر زبانها افتاده است.

حال سوال اساسی  که ذهن این روزهای مردم منطقه را به خود مشغول کرده این است که چرا زمزمه های جابجایی پروژه چند هزار میلیاردی را باید در دولتی بشنویم که وزیر و رئیس همان دولت با سخنرانی و حضور در محل پروژه، آغاز کننده مراحل اجرایی این طرح عظیم بودند؟ و یا چرا باید این حاشیه ها برای شهرستان مهری ایجاد شود که بیشترین همسویی را با دولت داشته و حضور افراد خاص این شهرستان در کنار دولت آن را به اصطلاح دولت خودی لقب داده است؟



نظرات بینندگان