کد خبر: ۱۰۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس:

محدودیتی به لحاظ میزان توزیع میوه شب عید در فارس نداریم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: محدودیتی به لحاظ میزان توزیع در استان فارس نداریم و امسال هم سیب و هم پرتقال بیش از دوبرابر سال گذشته تامین شده است.
محدودیتی به لحاظ میزان توزیع میوه شب عید  در فارس نداریم
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در بازدید از سردخانه های ذخیره میوه طرح تنظیم بازار شب عید گفت:  میوه های سیب و پرتقال در سبد کالای میوه شب عید قرار دارد که به وسیله وزارت جهاد کشاورزی و همکاری سازمان  تعاون روستایی کشور مدیریت و برنامه ریزی ارائه آنها به بازار  صورت پذیرفته و به عهده ستاد تنظیم بازار در استان به ریاست معاون محترم استاندار قرار داده شده است.

وی تصریح کرد: از امروز طی تصمیمی که ستاد تنظیم بازار استان گرفته توزیع سیب و پرتقال طرح تنظیم بازار شب عید در سطح مرکز و سایر شهرستان های استان آغاز شده است و فعلا پرتقال والنسیای جنوب با قیمت 3500 تومان  و سیب با قیمت 3000 تومان قیمت گذاری شده است و این توزیع تا پایان تعطیلات نوروز ادامه  خواهد داشت.

قاسمی بیان داشت: ما محدودیتی به لحاظ میزان توزیع در استان فارس نداریم و امسال هم سیب و هم پرتقال بیش از دوبرابر سال گذشته تامین شده است. سال گذشته به واسطه سال آوری پرتقال و فراوانی این محصول و ذخیره سازی بسیار خوبی که انجام شده بود رقابت زیادی در بخش خصوصی شکل گرفت که موجب کاهش قیمت این محصول شد.

وی افزود: ما در سایر اقلام اساسی مثل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن و شکر نیز پیش از این اقداماتی در   تنظیم بازار داشته ایم و این اقلام را در اختیار فروشگاه های بزرگ و واحد های صنفی قرار داده ایم.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی استان فارس نیز در این زمینه گفت:  از آنجا که امسال در استان فارس تولید و  تامین خوبی در زمینه میوه داشته ایم تا الان میوه وارداتی را برای استان در نظر نگرفته ایم.

بهجت حقیقی افزود: فرصت مناسبی پیش آمد که به لطف خدا میوه استان علاوه بر تامین نیاز این استان، به استان های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه و تهران نیز ارائه شود. خدا را شاکریم که امسال علی رغم سرمازدگی و بروز مشکل برای پرتقال شمال و جنوب کشور،  فارس وضعیت مناسبی دارد.

وی اذعان داشت: در صورت بروز تخلف گشت های بازرسی با همکاری سازمان صنعت و معدن، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و دستگاه های نظارتی هم در مجموعه ها و هم به صورت سیار آماده جلو گیری از تخلفات هستن ضمن اینکه امسال خود بخش خصوصی هم روی این موضوع نظارت دارد.
نظرات بینندگان