کد خبر: ۱۰۷۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۵

احتمال جاری شدن سیلاب در فارس

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: برای روزهای یکشنبه 29 اسفند 95 تا چهارشنبه دوم فروردین96 احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر استان وجود دارد.
به گزارش شیرازه، مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: برای روزهای یکشنبه 29 اسفند 95 تا چهارشنبه دوم فروردین96 بارندگی های مناسبی در بیشتر نقاط فارس پیش بینی شده است و احتمال جاری شدن سیل و آبگرفتگی معابر استان وجود دارد.

محمدرضا ارجمند اظهار داشت: از مردم استان می خواهیم نسبت به خطرات سیل احتمالی هوشیار باشند و در مدت سیلابی بودن رودخانه ها، آبراهه ها و مسیلها از آنها دوری کنند و نسبت به خطرات مرگبار و امکان لغزیدن و سقوط برای بازدید کنندگان از دریاچه های سدها، طرح های تغذیه مصنوعی، آّبگیرها و بندها توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: گردشگران و بازدید کنندگان از این مکان ها باید بیشتر هوشیار باشند و امکان لغزش و سقوط در آب ها را جدی بگیرند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس گفت: طبیعت خشک و کم آب استان فارس پس از سال ها تحمل خشکسالی امسال با بارندگی های بهمن ماه گذشته و جاری شدن سیلاب چهره ای متفاوت پیدا کرده است و بسیاری از دریاچه سدها و طرح های تغذیه مصنوعی، بندها و آبگیرها دربارندگی بهمن ماه گذشته آبگیری شدند و امکان آبگیری بیشتر و احتمالا سرریز شدن آنها در بارندگی آتی وجود دارد.

ارجمند افزود:‌ در کنار این مناطق صحنه های بدیع و چشم نواز از مهاجرت پرندگان نیز به چشم می خورد که موجب جلب گردشگران شده است ولی متاسفانه برخی از بازدیدکنندگان و گردشگران بدون توجه به لایه های رسی زیرین این مناطق و اماکن سقوط و گرفتار شدن در آن به ورود غیر قانونی به آبگیرها می پردازند و چه بسا در آن گرفتار و با خطر مرگ مواجه شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان فارس با بیان اینکه بیشتر این اماکن و تاسیسات تابلوهای شنا ممنوع دارند گفت: در عین حال گردشگران باید جوانب احتیاط را رعایت کنند و از این مکان ها و تاسیسات دوری نمایند.
برچسب ها: سیلاب ، فارس ، آب و فاضلاب
نظرات بینندگان