کد خبر: ۱۰۷۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۶ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵

بی اعتنایی رئیس سازمان محیط زیست کشور به دریاچه مهارلو در سفر به استان فارس

بی اعتنایی به وضعیت دریاچه مهارلو در سفر رئیس سازمان محیط زیست کشور به استان فارس شاید به نوعی چراغ سبز دادن به منفعت طلبانی است که قصد دارند با احداث سد تنگ سرخ، دریاچه و منطقه گردشگری مهارلو را به خاک سیاه بنشانند.

به گزارش شیرازه، حدود ده روز پیش  معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست کشور به شهرستان نی ریز رفت و با شرکت در جلسه حامیان دریاچه بختگان( کمپین صدای بختگان) ضمن ابراز همدردی؛ همکاری!! در جهت حل معضل خشکسالی این دریاچه خشک شده قول مساعد همکاری همه جانبه را در راستای احیای دریاچه بختگان را به اهالی نی ریز داد.

نکته جالب اینجاست که شنیده شده وی مسیر شیراز- نی ریز را به وسیله خودرو و از راه  زمینی به صورت رفت و برگشت طی کرده و دو مرتبه از کنار دریاچه مهارلو عبور کرده است و هیچ توجهی به این دریاچه که به دلیل زیاده خواهی مدیران استان نشین (احداث سد تنگ سرخ) دو سال متوالی است که حدود 6 ماه از سال کاملا خشک می شود و به لطف بارندگی ها عمر طبیعی آن به کمتر از 6 ماه در طول سال رسیده، نداشته است.

این اتفاق تلخ در حالی روی داد که خانم ابتکار اصلی ترین و تنهاترین مخالف احداث سد تنگ سرخ به دلیل تحت تاثیر قرار گرفتن دریاچه مهارلو طی سه سال گذشته بود اما احتمالا بی تفاوتی خانم ابتکار نسبت به این دریاچه زیبای منطقه جنوب کشور به نوعی چراغ سبز دادن به منفعت طلبانی است که در جهت رسیدن به منافع شان (احداث سد تنگ سرخ) قصد دارند دریاچه و منطقه نمونه گردشگری مهارلو را به خاک سیاه بکشانند.

حال سوال اینجاست که مسوولان ارشد شهرستان، شورای اسلامی شهرستان، مدیران استانی و حتی نماینده حوزه انتخابیه سروستان که از همان روز های آغازین تشکیل کمپین صدای بختگان به عضویت آن درآمد، چه توجیهی در قبال این فرصت از دست رفته درخصوص دریاچه زیبای مهارلو داشته اند و آیا همچنان به سکوت سنگین خویش در خصوص معضلات سروستان ادامه خواهند داد؟

دریاچه ای که بیش از نیم قرن است به عنوان منبع خوراک پتروشیمی مرودشت در حال استفاده است و ریالی از درآمد چند هزار میلیاردی آن به شهرستان سروستان تعلق نگرفت و کار بجایی رسید که شرکت مذکور سالیانه چند صد میلیون تومان نمک مازاد خود را به استانهای دیگر می فروشد.

منبع: سروستان ما

12/

نظرات بینندگان