کد خبر: ۱۰۷۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۵ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
در آخرین نماز جمعه شهرستان های فارس در سال 95 مطرح شد؛

مسئولان کارنامه قابل قبولی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ندارند/ آمار بیکاری که ارایه می شود آماری غیر واقعی است/وعده صد روزه هنوز عملی نشده

ائمه جمعه استان با اشاره به عملکرد مسوولان در این چهارسال و در سال 95، از دولت و مدیران دولتی خواستند تا گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهند و مردم را از وعده های انتخاباتی که عملی شده آگاه سازند.

به گزارش شیرازه، آخرین نماز جمعه سال95 در استان فارس با حضور گسترده مردم برگزار شد، با توجه به پایان سال و نزدیک شدن به دوره چهارساله دولت، ائمه جمعه استان با اشاره به عملکرد مسوولان در این چهارسال و در سال 95، از دولت و مدیران دولتی خواستند تا گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهند و مردم را از وعده های انتخاباتی که عملی شده آگاه سازند.

کسی حق ندارد با گرفتن وعده، قول دادن رای به کاندیدایی را بدهد

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های آخرین نماز جمعه ی سال 95 با انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه گفت : برای مملکت اسلامی ناپسند است مراکز فرهنگی تعطیل شوند و به جای آن مغازه ی عرضه ی لوازم آرایشی باز شود.

وی از اجرای موسیقی های زنده در برگزاری برخی جشن ها با عناوین مختلف نیز گلایه کرد و افزود : الگو گیری از حضرت فاطمه باید افتخار زن مسلمان ایرانی باشد و اگر امروز جشن هایی با عنوان جشن تکلیف در کشور برگزار می کنیم نباید خدایی ناکرده گناهی در آنها وجود داشته باشد.

آیت الله دژکام در ادامه با اشاره به انتخابات پیش رو در سال آینده و اهمیت آنها بیان داشت : دروغ گفتن در انتخابات از سوی هرکس که باشد پذیرفته نیست و کسی حق ندارد با گرفتن وعده ، قول دادن رای به کاندیدایی را بدهد که این نشانه ی اسلامی بودن جامعه نیست.

افراد بی مایه ارزش خود را نسبت به مادیات و دارایی خود می سنجند

حجت الاسلام موسوی خراسانی امام جمعه آباده در خطبه‌های آخرین نماز جمعه امسال  با اشاره جنگ علیه یمن اظهار داشت: یمنی‌ها عجیب‌ترین نیروی چریکی جهان هستند که  بدون داشتن اسلحه درست حسابی در مقابل نیروهایی که سلاح‌هایی  پیشرفته و مدرن و به روز در اختیاردارند در حال مبارزه هستند.

خطیب جمعه آباده ادامه داد: اگر مقاومت روحی و دینی یمنی‌ها نبود، دو روزه همه چیز را از دست می‌دادند ولی با سلاح معنوی در حال مقابله با دشمن هستند ان شاء الله که به خواست خدا پیروز شوند.

حجت الاسلام  موسوی خراسانی تصریح کرد: سران کشورهای عرب که با ظاهر مسلمان هستند پوست به استخوان چسبیده مردم یمن را می‌بینند ولی برایشان مهم نیست و به روی خود نمی‌آورند در حالی که کشورشان پر از ثروت است.

وی با بیان نامه دختر 7 ساله حلبی به ترامپ اظهار داشت : در همین دنیایی که زندگی می‌کنیم چند میلیون کودک یمنی براثر سوء تغذیه در حال مرگ  هستند، پس در مصرف خود دقت کنیم و اسراف نکنیم، افراد بی‌مایه ارزش خود را نسبت به مادیات و دارایی اطراف خود می‌سنجند درحالی که انسان مؤمن قیمت و ارزشش به وجود خودش است.

در همین شهرستان بوانات آمار بیکاری بالای 50 درصد است

حجت الاسلام زارع امام جمعه شهرستان بوانات ضمن تبریک فرا رسیدن میلاد حضرت زهرا(س) و تکریم مقام مادر، عید نوروز و شادی مردم ایران در این ایام گفت: شاد بودن مردم زمانی اتفاق می افتد که مردم ما کمترین دغدغه برای تأمین زندگی داشته باشند، سوت و کف و هورا، کنسرت و موسیقی، خود بخود شادی آور نیست.

وی افزود: اگر توانستیم معیشت مردم را درست کنیم آنوقت باید انتظار شاد بودن دل مردم را داشته باشیم در نظام جمهوری اسلامی اگر بنا باشد بر مبانی اسلام پا فشاری کنیم که ملت ما انقلاب کرد که پا فشاری کند، دشمن برای حل مشکل ما به ما کمک نمی کند و تنها راه اقتصاد مقاومتی است اما ما چه کار قابل ارائه ای در بُعد اقتصاد مقاومتی کرده ایم؟

خطیب جمعه بوانات در ادامه گفت: آمار بیکاری که ارایه می شود همه آماری غیر واقعی است، در همین شهرستان بوانات آمار بیکاری بالای 50 درصد است.می توان گفت آمار اشتغال , رشد اقتصادی بالای 20 درصد است و هر کس قبول ندارد برود تحقیق کند، اما این جواب مردم نیست؛ شما همین دو سال اخیر را نگاه کنید؛ چه اقدام قابل توجهی در تحول اوضاع اقتصادی داشتیم؟ در شعار دادن و ارائه آمار واقعا بی نظیر بودیم، اما در عمل چه؟ 

حجت الاسلام زارع ادامه داد:  برخی ده سال است سهام دارند و برخی دوسال ولی سود اعلامی همه برابر است، بخشودگی مقام معظم رهبری برای دهکهای اول لحاظ نشده و الان دولت بجای پرداخت سهام و سود آن دارد از 50 میلیون سهام دار درخواست میانگین 400هزارتومان می کند که مبلغی قریب به 20هزار میلیارد تومان می شود، آیا این معنی سهام عدالت است که از جیب ضعیفترین اقشار این جامعه دولت درآمد کسب کند؟

مسوولان بگویند برای تحقق اقتصاد مقاومتی در طول سال چه کرده اند؟

حجت الاسلام علیقلی زاده  امام جمعه زرین دشت با اشاره به روزهای پایانی سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل که از سوی مقام معظم رهبری نام گزاری شده، گفت: اکنون زمان آن رسیده که مسئولان خرد و کلان اجرایی در مقام پاسخگویی، بگویند که برای تحقق این شعار مهم در طول سال چه کرده اند؟

وی رکود شدید اقتصادی، بی کاری، تعطیلی بنگاه های اقتصادی داخلی، و ازدیاد پدیده طلاق در جامعه را برای مسئولان خجالت آور ارزیابی کرد و گفت: مسئولان کارنامه قابل قبولی در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل ندارند.

حجت الاسلام علیقلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عدم انتخاب اعضای اصلح، توسط مردم در  شورای اسلامی، مشکلات عدیده ای را برای مردم در سطح شهرستان ایجاد کرده است.

وی تعصبات قومی و محله ای ، اشتباهات مردم  با دلسوزی برای اشتغال افرادی در شورای اسلامی  و فرصت طلبی و منفعت طلبی برخی از اعضای شورا را از مهم ترین مشکلات مردم در شورا  ارزیابی و خاطر نشان ساخت: تا مردم در انتخاب های خود، دقت لازم را نداشته باشند، انتظار اصلاح امور بیهوده است.

حجت الاسلام علیقلی زاده با بیان اینکه ارتقای فرهنگ دینی، از نان شب مردم هم واجب تر است، توجه به سوابق مذهبی و دینی کاندیداها را از اساسی ترین مولفه انتخاب اصلح در شورای اسلامی عنوان و اضافه کرد : مبنای تحول فرهنگی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و عمرانی در جامعه ، از فرهنگ دینی ، باورهای مذهبی و تعهد اعضای شورای اسلامی شهر، منشعب می شود.

وی با دعوت از مردم برای مشارکت در  انتخابات آینده، انتخاب ریاست جمهوری را هم یکی از اولویت های کلان ، مهم و حساس کشور ارزیابی کرد و نسبت به آگاهی بخشی عمومی، در خطبه های آینده، قول مساعد داد.

مسؤولین بدانند موفقیتهای ما همیشه ناشی از مقاومت و ایستادگی بوده است

حجت الاسلام سید عبداله نمازی امام جمعه موقت شیعیان خنج    با اشاره به میهمان نوازی مردم خنج، گفت: مردمان این شهرستان اعم از شیعه و سنی، همیشه میهمان نواز بوده اند. ان شاءالله در ایام تعطیلات نوروز که مسافران نوروزی از این شهرستان عبور می کنند، قطعاً همه مردم با رفتار خوب از آنها استقبال خواهند کرد.


حجت‌الاسلام نمازی در بخش دیگری از صحبت های خود به سالروز ملی شدن صنعت نفت اشاره نمود و گفت: ملی شدن صنعت نفت واقعه بسیار مهمی بود که البته در اواخر آن بین عوامل آن اختلاف هایی پدید آمد. این واقعه مهم بر اساس وحدت و مقاومت مردم در برابر دشمنان به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: ما باید از این وقایع درس عبرت بگیریم و همیشه در برابر دشمنان مقاومت نشان دهیم. متاسفانه پس از برجام، دستاوردی نصیب ایران نشده و موضع ما ضعیف شده است و برخی مسؤولین در مقابل دشمن احساس ضعف نشان دادند.

خطیب جمعه شیعیان خنج اظهار داشت: امیدواریم همه مسؤولین این موضوع را مدنظر قرار دهند که موفقیت های ما همیشه ناشی از مقاومت و ایستادگی بوده است.

نوروز باید موجب تقویت صله ی رحم گردد

حجت الاسلام  محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به گزارش گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در مورد اعدام قاچاقچیان مواد مخدر در ایران و ممنوعیت فعالیت همجنس بازان در ایران گفت: متاسفانه در حالی شاهد این گزارشهای سیاسی و مغرضانه و دیکته شده گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل هستیم که این سازمان های به اصطلاح حقوق بشری در قبال جنایات اسرائیل در غزه و عربستان در یمن سکوت کرده اند.

امام جمعه زرقان گزارش گزارشگر سازمان ملل در مورد ایران را بی اساس دانست و گفت: چگونه می توان از فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر که جوانان را به کام نابودی می کشانند دفاع کرد؟

حجت الاسلام  محمدهادی ربانی شیرازی در پایان خطبه با تبریک سال نو و عید نوروز باستانی، ادامه داد: نوروز باید موجب تقویت صله ی رحم گردد و لازمه ی این کار پرهیز از اسراف و تشریفات غیر منطقی ، غیر دینی و غیر اخلاقیست، و همچنین به توجه به نیازمندان و خانواده های نیازمند در نوروز سفارش کرد.

به دنبال غفلت مسؤولان، گردشگران تخت جمشید در شیراز اقامت می‌یابند

حجت‌الاسلام قنبرعلی احمدی در خطبه‌های نماز جمعه مرودشت گفت: برخی در جامعه امروزی مروج ولنگاری و بی‌بندوباری در جامعه هستند و برای انسانیت و جایگاه زن ارزشی قائل نشده و متوجه نیستند که انسانیت به عقل و اندیشه است.

وی از مردم و مسؤولان خواست در روزهای پایانی سال به قهر و کینه پایان دهند و گفت: برخی مسؤولان به خاطر مسائل سیاسی قهر هستند و کسی که جنبه و عرضه شناخت مسائل سیاسی را ندارد نباید به این حوزه وارد شود.

امام‌جمعه مرودشت تصریح کرد: مردم و مسؤولان با دستگیری از انسان‌های مستضعف تلاش کرده تا سفره قشر محروم جامعه را نیز رنگین کنند

وی خاطرنشان کرد: سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نیز رو به پایان است و مسؤولان باید در این زمینه پاسخگو باشند و گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

حجت‌الاسلام احمدی همچنین بیان داشت: سرعت‌گیرهای مسیر تخت جمشید زیبنده فضای گردشگری این اثر باستانی نیست و 10 هکتار زمین در آنجا وجود دارد اما در اثر غفلت مسؤولان گردشگران برای اقامت باید به شیراز بروند.

 اگر گوش به فرمان رهبر باشیم دو دستگی ایجاد نمی شود

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه با اشاره به روز ملی شدن صنعت نفت گفت: استکبار همیشه چشم طمع به این سرزمین داشته و خواهد داشت پس همه ما باید در راه استقلال و عزت و پیشرفت نظام جمهوری اسلامی حرکت کنیم.

خطیب جمعه خرامه در ادامه ضمن تشکر از زحمات دولت و مجلس در سال 95 ادامه داد: مردم باید قدردان نظام اسلامی باشند و هیچ چیزی نباید منجر به دو دسته شدن ما شود، اختلاف ها اگر در یک جهت باشد منجر به پیشرفت خواهد شد و نباید از اختلافات ناراحت شد.

حجت الاسلام صباحی به آغاز مسافرت های نوروزی اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: مسافرت ها را به فصل تابستان موکول کنید، این روزها همه جا شلوغ است و مسافرت خطر دارد، در این ایام به سر زدن به قوم و خویش ها بپردازید.

خطیب جمعه خرامه در پایان تصریح کرد: در این ایام رسیدگی به حال نیازمندان را فراموش نکنید، هرچه می توانید به فقرا برسید حتی اگر به اندازه هزار تومان هم بود دریغ نکنید، هر طور که می توانید دل یک فقیر را خوشحال کنید.

کمتر از 100 روز به پایان عمر دولت یازدهم مانده ولی وعده های صد روزه هنوز عملی نشده است

 حجت الاسلام قاسم وفادار امام جمعه ی موقت بخش خشت در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه علی رغم وعده های مسوولین؛ مسایل و مشکلات مردم هنوز حل نشده است گفت : عده ای با مطرح کردن مذکرات هسته ای لجبازانه در مقابل رهبری ایستادند و شرایط را درک نکردند.

وفادار گفت: کمتر از 100 روز به پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است امام همچنان وعده های  صد روزه دولت یازدهم  عملی نشده است.

وی افزود: متاسفانه برخی پا را فراتر نهاده و با درست کردن مسائلی در مجلس خبرگان سعی در شکستن جایگاه رهبری بودند  و امروز می بینیم  برنامه ی برجام و مذاکرات انجام  شده اما هیچ نتیجه ای در زندگی مردم نداشته است و در حال حاضر که  با این خسارات فراوان  به این جایگاه رسیده ایم امیدواریم مسولان به درک واقعی از این مسایل پی ببرند.


وفادار با اشاره به جوسازی های ایجاد شده در مورد سهام عدالت افزود :در روز های اخیر از این طریق وعده های خالی از نتیجه به مردم داده شده است، حال آنکه زمانی بعضی مسولان مخالف شدید این طرح ها بودند ولی اکنون پز آن را می دهند.

خطیب جمعه خشت با  ناعادلانه خواندن  دستمزد  930 هزار تومانی کارگران در مقابل حقوق24 میلیون تومانی  بعضی مدیران   گفت: بحث حقوق های نجومی و مفسدان اقتصادی هنوز حل نشده و لازم است مردم بدانند اگر این افراد واقعا ذخایر نظام هستند،  تا ما و مردم از این ها عذر خواهی کنیم ،  اما اگر مسئله چیز دیگری است مردم فراموش نخواهند کرد.

اقتصاد مقاومتی از ملی شدن صنعت نفت مهمتر است

حجت السلام سید عزیز الله هاشمی زاده امام جمعه فیروزآباد ملی صنعت نفت را علت تک محصولی شدن اقتصاد ایران بیان داشت و گقت: با ملی شدن صنعت نفت، باعث شد تا اقتصاد ایران تک قطبی شود و رهبر انقلاب در دهه چهارم انقلاب با طرح مسئله اقتصاد مقاومتی سعی در خروج اقتصاد کشور از تک محصولی را دارد و این اقتصاد مقاومتی ده ها برابر از صنعت ملی نفت بالاتر است زیرا صنعت ملی نفت اقتصاد ما را در تک محصولی نگه داشته است.

امام جمعه فیروزآباد افزود: اگر دولت، دانشگاه، حوزه علمیه، واردات و صادرات در مسیر اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد آن وقت هیچ نقطه ضعف اقتصادی در مقابل کرسی نشینان ژنو نخواهیم داشت.

وی با اشاره به واردات بی رویه میوه از کشور های مثل ترکیه و مصر در شب عید نوروز اظهار داشت: این واردات بی رویه مرکبات از کشور هایی مثل ترکیه و مصر به چه علت است آیا این اقتصاد مقاومتی است؟ دولتی ها اعلام می کنند ما به دنبال معیشت مردم هستیم، خیر شما به فکر جیب خود هستید چرا که اگر به فکر جیب مردم بودید واردات را به بخش خصوصی واگذار می کردید.

وی افزود: الان در اکثر نقاط کشور میوه های کشاورزان بر روی زمین مانده است ولی دولت اقدام به وارد کردن میوه کرده است و این مغایرت با اقتصاد مقاومتی دارد.

نظرات بینندگان