کد خبر: ۱۰۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۵
جانشین فرمانده لشکر المهدی (عج):

ولایت پذیری کافی نیست باید ولایت یار شویم

یادواره 24 شهید منطقه امامزاده شیرمرد شهرستان ممسنی با حضور مسوولین و مردم برگزار شد.

به گزارش شیرازه، سردار لطف‌الله یدالهی جانشین فرمانده لشکر المهدی (عج) در دوران دفاع مقدس در دومین یادواره شهدای  امامزاده شیرمرد بیان داشت: در جامعه امروز ولایت پذیری کافی نیست بلکه باید ولایت یار باشیم  ابتدا باید ولایت را از صمیم قلب پذیرفت و درک کرد و سپس یاری رسان ولایت باشیم.

یدالهی شهدا الگوی بسیار مناسبی در خصوص ولایت مداری و ولایت یاری هستند که جان را در کف دست گرفته و خود را فدای اسلام کردند.

وی افزود: برخی از بیگانگان وانمود می کنند که نظام اسلامی موفق نبوده است و حتی برخی از صداهای داخلی نیز با آنها همنوایی می کنند لذا باید خدمات نظام تبین شود و پیشرفت های زیاد کشور بیان گردد.  این اقدامات تنها در چند دهه ی عمر   انقلاب محقق گردیده است.

وی با اشاره به مهمترین خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: شهدا با تقدیم جان خود امنیت را محقق کردند و منجر شد تا نیروهای انقلابی و مسیولین بتوانند فعالیت های  گسترده ای انجام دهند و چنین دست آوردها و نتایجی رقم بخورد.

جانشین فرمانده لشکر المهدی (عج) افزود: در این فضای امن به همدلی، همزبانی و وحدت نیاز داریم تا پیشرفت سریعتر صورت گیرد  اما به هر وحدتی نیاز نداریم بلکه وحدتی که حول اعتصمو بحبل الله باشد مورد قبول است.

سردار یدالهی در ممسنی


یدالهی ادامه داد: ما اصول گرایی و اصلاح طلبی و... را در دولت های مختلف تجریه کردیم اما مهمتر از همه ی اینها   انقلابی گری است و باید به این وحدت رسید. اگر در شهرستان یا هرجای دیگر اختلافی وجود دارد دست به دست هم دهید و زیر پرچم ولایت فعالیت کنید.


یادواره های شهدا در قالب برنامه های کلیشه ای و صوری اجرا نشود

مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم نیز در این مراسم گفت: شهادت انچنان ارزشمند است که حدود 150 بار این کلمه و معادل آن در قرآن به کار گرفته شده است و در روایات و بیانات بزرگان به عنوان گنجینه ای بزرگ مطرح شده و دارای برکات بسیار زیادی است.


نماینده مردم ممسنی و رستم ادامه داد: شهادت در فرهنگی شیعی و ایرانی، از جان دادن و کشته شدن متفاوت است. این شهادت ها از همان جریان عاشورا گرفته شده است و همه ساله شیعیان این قیام را گرامی می دارند و به عزاداری می پردازند.

وی ادامه داد: تا زمانی که این جریان زنده است  هیچ کسی نمی تواند بر ما غلبه کند پس بدانید زنده نگه داشتن یاد شهدا ارزشمند است و  در قالب های کلیشه ای و صوری نباید خلاصه شود بلکه به بهترین نحو ارزش شهدا را به نمایش بگذارید.

گودرزی در پایان با اشاره به بهره گیری صحیح برخی ها از معنا و محتوای حرکت و مسیر شهدا گفت: در منطقه و کشور اتفاقات زیادی رخ داده است اما برخی ها وقتی در کشور یک اتفاق کوچک می افتاد رها می کردند و از کشور خارج می شدند ولی بعضی ها پایدار ماندند، در کشورهای منطقه نیز خیلی ها از این فرهنگ و از این جریان الگو گرفتند که نمونه ی آن حزب الله لبنان است.

جهانی شدن حربه ی جدید دشمن در  مقابل انقلابی گری

اما حجت الاسلام محمد یعقوبی امام جمعه ممسنی یکی از ویژگی های بارز شهدا را انقلابی گری خواند و گفت: انقلابی گری در سه سطح بسیار کار ساز است و اولین مرحله ی آن توده ی مردم است که باعث می شود پشتوانه ی بزرگی برای نظام رقم بخورد. وقتی توده ی مردم  انقلابی باشند مسئولین نیز می توانند با چنین پشتیبانی اقدامات زیادی انجام دهند.


انتظار می رود نخبگان به عنوان تصمیم سازان جامعه انقلابی باشند و اگر اینگونه باشد موجب دلگرمی توده ی انقلابی و حمایت از برنامه های کشور و مسیولین می شود.

وی افزود: مهمتر از همه این است که مسیولین نیز تفکر انقلابی داشته باشند تا راهگشایی برای کشور و حل معضلات جامعه شوند. تمام قوا باید با تفکر و مدیریت جهادی و انقلابی فعالیت کنند.


حجت الاسلام یعقوبی گفت: بسیاری می خواهند این "انقلابی بودن" را کم رنگ کنند و با نقشه و حربه ای  با عنوان "جهانی شدن" به میدان آمده اند و می گویند برای پیشرفت و توسعه باید جهانی شد و از دیدگاه های کهنه انقلابی دست کشید.

این ادعای دشمنان دروغ محض است. ما از فرهنگ عاشورا درس گرفته ایم و راز موفقیت کشور همان روحیه ی انقلابی گری است. راه حفظ روحیه انقلابی تلاش در راستای فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد، راه و روش شهداست.

منبع: نورآنلاین
25/
نظرات بینندگان