کد خبر: ۱۰۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس:

۲.۷ میلیون تردد در محورهای استان فارس ثبت شد/ فارس پنجمین استان پرتردد کشور/بیش از 3 هزار قبض جریمه صادر شد

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس از ثبت ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تردد در محورهای استان فارس خبر داد.

به گزارش شیرازه، هادی مدرس‌زاده رحمان‌پور مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس، با بیان اینکه در تاریخ 25 تا 27 اسفندماه 2 میلیون و 700 هزار تردد در محورهای استان فارس ثبت شده است اظهار داشت:  استان فارس با اختصاص 5.1 درصد از کل ترددهای کشور به خود، پس از استان‌های تهران، البرز، مازندران و گیلان پنجمین استان پرتردد کشور بوده است.

وی با بیان اینکه 78 محور استان فارس مجهز به دستگاه تردد شمار است، بیان کرد: کل ترددهای ثبت شده در محورهای استان در تاریخ 27 اسفندماه 836 هزار و 125 تردد بوده که نسبت به روز گذشته 10.5 درصد کاهش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس عنوان کرد: در تاریخ 25 تا 27 اسفندماه این استان با تردد 394 هزار و 847 وسیله نقلیه سنگین و اختصاص 5 درصد از تردد وسایل نقلیه سنگین کشور به خود، بعد از استان‌های تهران، قم، البرز، مازندران و اصفهان در رتبه ششم در این زمینه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در محورهای اصلی ورودی و خروجی استان در مجموع 402 هزار و 22 تردد ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6.8 درصد رشد داشته است، افزود: از این تعداد 207 هزار و 289 وسیله نقلیه (52 درصد) وارد استان  و 194 هزار و 733 وسیله نقلیه (48 درصد) از استان خارج شده است.

مدرس‌زاده عنوان کرد: در محورهای اصلی ورودی و خروجی شهرستان شیراز نیز 647 هزار و 732 وسیله نقلیه تردد کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 18.7 درصد رشد داشته است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین حجم تردد ساعتی مجموع محورهای استان فارس حدفاصل ساعات 15 تا 18  بوده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های استان فارس با اشاره به صدور 3180 فقره جریمه برای رانندگان متخلف در محورهای این استان، گفت: بیشترین جریمه ثبت شده به ترتیب در محورهای «مرودشت _ شیراز»، «صفاشهر آباده»، «سعادت‌شهر _ شیراز»، «ایزدخواست _ آباده»، «سه راهی کوار _ جهرم»، «سروستان _ شیراز»، «لار _ جهرم» و «شیراز _ فیروزآباد» بوده است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان