کد خبر: ۱۰۷۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۹ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵

آخرین تلاش های زمستان برای رسیدن به بهار در جهرم+گزارش هواشناسی

با ورود این سامانه ی بارشی انتظار می رود آسمان جهرم در چند روز آینده نیز ابری باشد و گاهی با بارش باران و وزش باد همراه شود.

به گزارش شیرازه، در حالی که زمستان آخرین روزهای خود را سپری می کند و فردا تحول عظیم صورت می گیرد و زمستان جای خود را به بهار می دهد از صبح امروز شاهد بارش باران در آسمان جهرم هستیم که طراوتی بهاری به زمستان بخشیده است.

زمستان امسال با ثبت بیش از 470 میلیمتر باران رکورد دار بیشترین بارش در طول سالیان گذشته بود.

بر اساس گزارش های سازمان هواشناسی برای امروز یک شنبه 29 اسفندماه آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها را پیش بینی می شود.

با ورود این سامانه ی بارشی انتظار می رود آسمان جهرم در چند روز آینده نیز ابری باشد و گاهی با بارش باران و وزش باد همراه شود.

سازمان هواشناسی در اطلاعیه ای اعلام کرده بود با نفوذ سامانه بارشی نسبتا قوی به استان فارس ، کهکیلویه و بوشهر، غرب کرمان و یزد و هرمزگان و با توجه به بارش های بهمن ماه که زمین سیراب شده و همچنین حوضچه های ذخیره آب پشت سدها نیز نسبتا آبگیری شده اند،با شروع فعالیت این سامانه بارشی که از یکشنبه ۲۹ اسفند تا سه شنبه و احتمالا چهارشنبه۲فروردین به تناوب در این استان ها به ویژه دو استان فارس و بوشهر فعال خواهد بود، احتمال جاری شدن سیلاب،طغیان رودخانه ها و مسیلهای فصلی،آبگرفتگی معابر و ایجاد اختلال در تردد معابر شهری و برون شهری وجود خواهد داشت.

خواهشمند است از سفر های غیرضرور خودداری نموده و اقدامات لازم را برای پیشگیری حوادث احتمالی انجام دهید شرایط رانندگی در بارش های شدید و وزش باد شدید مشکل و خطر آفرین است و همیشه قدرت انسان در برابر طبیعت محدود بوده و بعضی شرایط خاص از قبل قابل پیش بینی نیست.

عشایر محترم از قرارگرفتن و اسکان و چرای دام در کنار درّه ها،رودخانه ها و مسیلها خودداری نمایند.

منبع: پسین جهرم

برچسب ها: جهرم ، هواشناسی ، باران
نظرات بینندگان