کد خبر: ۱۰۷۷۶۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
معاون فرهنگی شهردار شیراز خبر داد:

باغ ملی شیراز میزبان جشنواره حکایت فرهنگ شهر/اسکان مسافران در بیش از 12 سالن ورزشی/برگزاری تورهای گردشگری در کمپ‌های نوروزی

معاون فرهنگی شهردار شیراز گفت:مراسم تحویل سال جدید علاوه بر باغ ملی در قطعه شهدای گمنام دارالرحمه شیراز نیز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، احمدهمتی معاون فرهنگی شهردار شیراز صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: از 30 اسفندماه تا 13 فروردین ماه سال 96 نمایشگاه و جشنواره حکایت فرهنگ ‌شهر شامل اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، نمایش آثار و صنایع دستی در باغ ملی شیراز برگزار می‌شود.

وی افزود: در این نمایشگاه و جشنواره به موضوع‌هایی از جمله نمایش‌های آئینی و سنتی، پرده‌خوانی، نقالی و موسیقی سنتی پرداخته می‌شود تا مسافرانی که به شیراز می‌آیند از این برنامه‌ها بیشترین استفاده را ببرند.

همتی، خدمت‌رسانی به مردم در انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا و رشادت‌های آنها دانست و با بیان اینکه گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در جامعه ضرورت دارد، عنوان کرد: مراسم تحویل سال جدید با حضور مردم ولایتمدار شیراز و مسافران و زائران سومین حرم اهل بیت(ع) علاوه بر باغ ملی در قطعه شهدای گمنام دارالرحمه شیراز نیز برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی شهردار شیراز استقبال از نخستین گروه مسافران نوروزی که در آغازین دقایق تحویل سال از سمت دروازه قرآن وارد شیراز می‌شوند را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این برنامه که با حضور مسئولین استانی و شهری اجرا می شود با اهداء سوغات شیراز از میهمانان استقبال می شود.

معاون شهردار شیراز از دیگر برنامه‌های این معاونت در ایام نوروز را برگزاری تورهای گردشگری در کمپ‌های نوروزی زیباشهر،باغ جنت در دو مسیر برای بازدید 12 اثر تاریخی، مذهبی و گردشگری عنوان کرد و افزود: با توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی برای مسافران و گردشگران در ایام نوروز به منظور معرفی شهر شیراز یکی از مهمترین برنامه‌های این سازمان برگزاری تورهای گردشگردی است که این تورها از محل کمپ های نوروزی با همکاری سازمان مدیریت حمل و نقل مسافر درون شهری اجرا می‌شود.

همتی خاطرنشان کرد: همچنین هر روز یک خط اتوبوس ویژه گردشگری مسافران نوروزی را در 9 مسیرگردشگری از حرم مطهر شاهچراغ(ع) به نقاط مختلف گردشگری از جمله حافظیه، سعدیه، باغ ارم و سایر مکان‌های دیدنی و تاریخی انتقال می‌دهد.

وی گفت: تبلیغات شهری با محتوای امر به معروف ، ایثار و شهادت و اشعار سعدی و حافظ در پل‌های هوایی، بیلبوردها، استندهای شهری آغازشده و همچنین اطلاع‌رسانی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در طول ایام نوروز با همراهی اصحاب رسانه، صداوسیما، پخش  پیام از تلویزیون شهری با موضوع نوروز صورت می‌پذیرد.

معاون شهردار شیراز تصریح کرد:با برنامه ریزی صورت گرفته مراسم تحویل سال و پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب از تلویزیون شهری میدان نمازی شیراز بصورت زنده پخش خواهد شد.

رییس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز از دیگر برنامه‌های این معاونت در ایام نورز را برپایی ایستگاهای مشاوره خانواده و مذهبی در سالن های ورزشی محل اسکان مسافرین عنوان کرد و افزود:ارائه مشاوره با سر فصل های کنترل خشم،احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی و کاهش استرس در سفر از جمله سرفصل های این خدمات می باشد

همتی تصریح کرد: برپایی نماز جماعت در کمپ‌های نوروزی، پاسخگویی به شبهات مذهبی و احکام شرعی، اسکان مسافران در بیش از 12 سالن ورزشی سرپوشیده ، پیش‌بینی نصب یک‌هزار و 500 چادر و اقامت 6 هزار نفر در هر شب از دیگر برنامه‌های  سازمان فرهنگی  اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در ایام نوروز است.
نظرات بینندگان