کد خبر: ۱۰۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵
معاون فرهنگی آستان احمدی و محمدی در گفتگو با شیرازه خبر داد:

افتتاح نمایشگاه مهدویت در حرم شاهچراغ

معاونت فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی گفت:با آغاز فعالیت نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز، تمام روزها در دو ساعت مختلف سخنرانی مذهبی خواهیم داشت.
شیرازه؛ مادر! چه مفهوم زیبایی! اسطوره مقدسی که قلب کوچکمان، مهربانی نگاهش را چشید و با لبخند زیبایش دنیایمان سبز شد و با گریه اش دلهایمان طوفانی. . .
اگر قرار است روزی به اسم روز مادر نام بگیرد، چه روزی والاتر و افتخار آمیزتر از ولادت زنی که افتخار خاندان وحی است و چون خورشیدی بر تارک اسلام عزیز می‌درخشد.

در زاد روز بانوی نمونه اسلام که با سلاله پاکش حقیقت دین را معنا بخشید،  عرشیان با گشودن درهای آسمان و فرشیان نیز با آذین بندی شهر دِین خود را ادا کرده و یاد این روز بزرگ را گرامی می‌دارند.


به گزارش شیرازه، از طلوع خورشید ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۳۸ تمام اماکن مقدس شیراز ویژه برنامه هایی به مناسبت این روز خجسته برگزار کرده‌اند و حرم حضرت احمدبن موسی (ع) نیز با برنامه‌هایی که تا شب ادامه دارد پذیرای میهمانان احمدبن موسی (ع) است.

معاونت فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی با تبریک میلاد حضرت فاطمه (س)، در گفتگو با خبرنگار شیرازه اظهار داشت: با توجه به نیاز مسلّم و مبرم جهان به منجی و در راستای ارتقا معرفت زائران نسبت به جامعه مهدوی، همزمان با میلاد حضرت زهرا (س) افتتاح نمایشگاه مهدویت را در دستور کار قرار دادیم که این نمایشگاه از امروز به صورت تخصصی و به مدت ۱۵ روز فعالیت خود را آغاز می‌کند و در دو بخش تصویر و سخنرانی ارائه خدمت خواهد داشت.

احمد سلامی اظهار داشت: در بخش تصویر با بنر و پوسترهایی که در فضای دارالقرآن حرم مطهر نصب شده به مباحث مربوط در حوزه غیبت، آسیب‌های دوران ظهور و ولایت فقیه پرداخته می‌شود.

سلامی ادامه داد: با آغاز فعالیت نمایشگاه در ایام تعطیلات نوروز، تمام روزها در دو سانس سخنرانی مذهبی خواهیم داشت که ویژگی های حضرت مهدی (عج)، نشانه‌های ظهور، ویژگی یاران آن حضرت‌ و مواردی از این قبیل مورد بررسی قرار می‌گیرد که سخنرانی ها در پایان با جلسات پرسش و پاسخ همراه خواهد بود.

وی افزود: بعد از اقامه نماز ظهر در حرم مطهر مدیحه سرایی در مورد حضرت زهرا (س) انجام می شود و بعد از نماز مغرب و عشا با برنامه سخنرانی و مدیحه سرایی پذیرای زائران حضرت شاهچراغ (ع) خواهیم بود.

معاونت فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی یادآور شد: تمام برنامه های حرم مطهر در ایام نوروز به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) آغاز و با نام و یاد ایشان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان