کد خبر: ۱۰۷۷۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
نگاهی به مهم ترین عناوین شیرازه در سال 95/ یک

بی عدالتی چرخ کامیون ها را نمی چرخاند!/مسئولان استان فارس برای تعطیلی کارخانه‌ها چاره‌اندیشی کنند/لبخند خندوانه به روز شیراز/دور همی تجار خارجی در هیاهوی پسا تحریم در هتل های شیراز/مرگ تدریجی ریه های شیراز به روایت تصویر

شیرازه بخشی از گزارش های سال 95 را در سه قسمت بازنشر می کند.
به گزارش شیرازه، سال 1395 با تمام فراز و فرودهای خود به آخر رسید. در استان فارس که حالا جمعیتش به مرز پنج میلیون رسیده، رویدادهایی از سوی رسانه ها منتشر شد که گاها مردم را شاد و یا نگران می کرد. رهبر انقلاب سال 95 را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند تا مسئولان با همت مضاعف بتوانند اقتصاد بیمار کشور را که میراث نگاه لیبرالی برخی از دولت ها بود تا حدودی نجات دهند. در این سال چرخ تولید برخی از کارخانه های استان فارس از حرکت ایستاد تا آمار بیکاری در استان رشد کند، در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز رویدادهای ریز و درشتی رخ داد که شیرازه بخشی از این رویدادها، اظهارات مسئولان استان و یادداشت را در سه قسمت بازنشر می کند:

بی عدالتی چرخ کامیون ها را نمی چرخاند!/مسئولان استان فارس برای تعطیلی کارخانه‌ها چاره‌اندیشی کنند/حیف و میل محصولات کشاورزی در بحران کم آبی/لبخند خندوانه به روز شیراز/دور همی تجار خارجی در هیاهوی پسا تحریم در هتل های شیراز/مرگ تدریجی ریه های شیراز به روایت تصویر/برابری نرخ اجاره در نقاط مختلف شیراز

اقتصاد مقاومتی؛ برنامه ریزی و حرکت دولت، تبیین کارشناسان، همراهی مردم

اقتصاد مقاومتی، وابستگی به خارج از کشور ندارد هر چند تعامل با اقتصاد های منطقه ای و جهانی دارد. این مدل اقتصادی نیازمند یک الگوی علمی متناسب با نیازهای کشور می باشد که دولت مردان باید برای آن برنامه ریزی و اقدام کنند و رسانه ها و کارشناسان نیز ضمن تبیین آن زمینه همراهی مردم را فراهم کنند.

آخرین جزئیات حادثه سقوط بالگرد اورژانس/ پیداشدن جعبه سیاه/پیام تسلیت رییس جمهور

سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به آخرین جزئیات سقوط بالگرد در شیراز، گفت: مصدوم در حال انتقال از طریق بالگرد، چوپانی بوده که دچار حادثه تیراندازی شده بود.این حادثه در 15 کیلومتری شیراز به وقوع پیوسته و آخرین تماس با اورژانس 5 دقیقه قبل از سقوط بالگرد بوده است.

تشییع پیکر جان‌ باختگان سانحه «سقوط بالگرد اورژانس» شیراز+ تصاویر

یکرهای قربانیان سانحه سقوط هلی‌ کوپتر اورژانس استان فارس، با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان کشوری و استانی از حرم سید علاءالدین حسین(ع) به‌سمت دارالرحمه شیراز تشییع شد.

پیشنهاد «شیرازه» برای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در فارس؛ استاندار فارس؛ ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس را تشکیل دهد

با توجه به اینکه حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی برای برپایی عدالت، پیشرفت، توسعه و آبادانی امری اجتناب ناپذیر است ضرورت ایجاد می کند که مدیریت ارشد استان فارس نیز ستادی در جهت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.تشکیل این ستاد با مدیریت استاندار فارس و با حضور مدیران همه دستگاه ها و نهاد ها می تواند گامی موثر در تحقق عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در استان فارس باشد.


عدم مديريت واحد تبليغات شهري در شیراز مشهود است/ سهم 5 درصدی فارس در ترددها و 17 درصدی در تصادفات جای تامل دارد

عضو شورای شهر شیراز گفت: تصادفات صورت گرفته و ضایعات غیر قابل جبران، چه به لحاظ عدم وجود فرهنگ ترافیک و عبور و مرور، چه به لحاظ عدم وجود استاندارد در راه ها و جاده ها و وسایل نقلیه قابل تأمل بوده و از مسئولین تقاضای بررسی و رسیدگی می نمایم.

جشن میلاد یا «دور همی» انتخاباتی؟!/ تلاش برای کسب صندلی سبز با حمایت علنی

رفتارهای تبلیغاتی و انتخاباتی برخی فعالان سیاسی منحصر به همایش ها و نشست ها سیاسی نمی شود؛ بلکه بی محابا از تمامی امکانات و توان خود اعم از دولتی و... برای راه یابی کاندیدای مورد نظرشان استفاده می کنند.

آقای «نعمت زاده»؛ آمار تعطیلی واحد های تولیدی در فارس را از مسئولین استان مطالبه کنید

به نظر می رسد به دنبال ضعف برخی از مدیران اجرایی در حوزه صنعت و معدن استان، تلاش می شود تا از انعکاس مشکلات اقتصادی و تعطیلی بخش گسترده ای از صنایع کوچک و متوسط در فارس گزارشی به وزیر مخابره نشود.

آیا آرایش سیاسی جدید، فارس را دستخوش تغییرات مدیریتی می کند؟!

رویکرد غیر اعتدال گرایانه دولت یازدهم طی دو سال گذشته در فارس باعث شده تا جریان افراطی اصلاحات همواره برای استانداران فارس و استان حاشیه سازی کنند.

«دیوارهای مهربانی» شیراز سامان دهی و مهربانتر می‌شوند/ راه اندازی «سرای مهربانی» با چاشنی کرامت انسانی

این طرح طی مدت کوتاهی متولیان بیشتری پیدا کرد و در محله های مختلف شیراز و بعد از آن به سرعت در برخی از شهرهای کشور گسترش یافت. در مواردی نیز دیوار مهربانی فقط مختص به پوشاک نبود، بلکه برخی از فروشگاه ها مواد خوراکی خود را با رعایت اصول بهداشتی در جعبه ای مقابل فروشگاه قرار می دادند تا به دست نیازمندان برسد. حال در شیراز یک مجتمع خیریه مردمی با عنوان «سرای مهربانی» برای ساماندهی این طرح تشکیل شده است.

اینجا شیراز است یا فرنگ!/خودنمایی واژه های «لاتین» در نام گذاری مراکز تجاری+ تصاویر

در «قانون نام گذاری اماکن و واحد های صنفی»، به صراحت آمده که «استفاده از واژه های غیر فارسی «اسپرت، سایف، فست فود، کافی شاپ، سیتی سنتر، مزون و اسامی اشخاص بیگانه» ممنوع است. این در حالی است که تعداد زیادی از تابلو های مراکز تجاری در سطح شهر یا به زبان لاتین نوشته شده یا از برندها خارجی برای معرفی استفاده کرده اند.

دولتمردانی که زیر سم اسب توافق کردند؛ عزت ایرانی را در «تنگ چوگان» کازرون به نخست وزیر ایتالیا نشان دهند

برگزاری نشست خبری رئیس دولت یازدهم زیر سم اسب «مارکوس» و پوشاندن مجسمه های عریان موزه شهرداری رم از نگاه خبرنگاران خارجی دور نماند و در رسانه های خارجی منعکس شد. دولتمردان و رسانه های حامیان دولت یازدهم اما زیر بار این حرکت معنا داره ایتالیایی ها نرفتند.

کارگران کارخانه کاشی حافظ همچنان چشم انتظار مساعدت مسئولین/عدم پرداخت 6 ماه از حقوق کارگران

نماینده شورای اسلامی کارگران کارخانه کاشی و سرامیک حافظ می گوید: با وجود اینکه کاشی و سرامیک تولیدی کارخانه همچنان بارگیری و به فروش می رسد اما معوق 6 ماهه کارگران و حق بیمه آنها پرداخت نشده است.

کمک دو میلیاردی سپاه فجر برای احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور/اهدا پنج هزار سبد کالا به بیماران نیازمند در سال گذشته

سردار غیب پرور گفت: در سال گذشته ظرفیت های مجموعه سازندگی سپاه فجر فارس برای احداث بزرگترین بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور بکار گرفته شد.

تلاش یک خانواده شیرازی جهت نشان دادن «چرخه تولید محصولات ایرانی» به آینده سازان کشور


«نشان ایرانی» با الگو گرفتن از بیانات رهبری، به تولید و انتشار محتوا در حوزه اقتصاد مقاومتی می پردازد و با اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان شهر شیراز علاوه بر آشنا کردن آنان با چرخه تولید محصولات ایرانی، تلاش کارگر و مدیر ایرانی،آنان را تشویق به استفاده و حمایت از محصولات داخلی می کند.

بی عدالتی چرخ کامیون ها را نمی چرخاند!/چگونه یک کالای قاچاق وارد کشور می شود؟/گلایه کامیون دارها از تبعیض در پایانه های باربری جنوب

برخی بارها به باربری ها منتقل نمی شود و با ارتباط نماینده یا دلال که راننده و تاجر را به هم وصل می کند، بارها مستقیما بارگیری و به تهران یا دیگر شهرها منتقل می شود که دراین میان کالای قاچاق به راحتی رد وبدل می شود.

مسئولان استان فارس برای تعطیلی کارخانه‌ها چاره‌اندیشی کنند /دستگاه دیپلماسی از حالت انفعالی خارج شود

آیت الله ایمانی گفت: مسئولان فارس باید اقتصاد و معیشت را اولویت نخست کار خود بدانند و برای تعطیلی کارخانه‌ها چاره‌اندیشی کنند.

حیف و میل محصولات کشاورزی در بحران کم آبی/ دومینوی بی تدبیری به پرتقال ها رسید!

درحالی که وزارت جهاد کشاورزی به اذعان کارشناسان این حوزه بایستی به فکر ارتقای مقاومت اقتصادی، توجه به امنیت غذایی، بهبود وضعیت تجارت کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و مدیرت منابع آب درکنار توجه به نقش و حقوق کشاورزان باشد، متاسفانه شاهد سومدیرت و بی تدبیری هایی هستیم که گویا تمامی ندارد.

شیراز آماده برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی/ اختصاص یک میلیارد و 250 میلیون تومان جهت برگزاری مسابقات/حضور 7 تیم خارجی در شیراز/ آماده سازی سالن شهید دستغیب+ عکس

مدیر کل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه سالن شهید دستغیب شیراز را باید 20 اردیبهشت ماه تحویل فدراسیون کشتی دهیم افزود: 12 اردیبهشت سالن آماده خواهد شد.

تلاش یک طیف سیاسی برای افزایش آرا با دعوت از یک خواننده پاپ/ کاندیدای اصلاح طلبان در شیراز همچنان پاسخگو نیست!

مارتن تبلیغاتی دور دوم انتخابات مجلس دهم ساعت های پایانی را می گذراند و طیف های سیاسی آخرین تلاش های خود را برای افزایش سبد آرا انجام می دهند.

اعلام نتایج نهایی دور دوم انتخابات مجلس دهم در فارس

ستاد انتخابات کشور نام منتخب مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه «نی ریز و استهبان،داراب و زرین‌دشت، شیراز، ممسنی و رستم را اعلام کرد.

لبخند خندوانه به روز شیراز؛سرآغازی برای معرفی دوباره شهر بهار نارنج ها+ عکس

جفا است که شیراز در شیراز بماند و می طلبد این شهر زیبای مذهبی بیش از گذشته به دنیا معرفی شود.

مُسکن های مقطعی دولت برای چالش های فارس/تجمع های سریالی تا کی ادامه دارد؟

چرا دولت باید به جای حل ریشه ای مشکلات، خسارت کارگران، کشاورزان و دیگر اقشار جامعه را که بعضا به دلیل مسائل سوء مدیریتی به وجود می آید را مرتبا پرداخت کند؟

دور همی تجار خارجی در هیاهوی پسا تحریم در هتل های شیراز/تفاهم نامه آری ؛توافق نامه بماند بعد از اعتماد سازی!

با وجود ترافیک هیئت های تجاری خارجی در ایران اما کارشناسان اقتصادی و بخش خصوصی همچنان ناراضی هستند؛ آنها اعتقاد دارند که نه تنها تاکنون هیچ توافقنامه ای برای سرمایه گذاری آنطور که باید، انجام نگرفته، بلکه طرف های خارجی تجار ایرانی را برای سرمایه گذاری در کشورشان ترغیب می کنند. حتی برخی از هیئت ها برای فروش کالاهای مصرفی خود به ایران سفر می کنند.

زنگ خطر افزایش نرخ بیکاری با تعطیلی کارخانجات استان/فارس رکوردار بیکاری کشور می شود؟!

متغیر بودن نرخ بیکاری در سه سال اخیر در حالی است که این روزها شاهد تعطیلی کارخانجات و واحدهای تولیدی در گوشه و کنار فارس نیز هستید و اگر این روند ادامه داشته باشد نه تنها نرخ بیکاری کاهش پیدا نمی کند بلکه در آینده نزدیک این نرخ سیر صعودی ناامیدکننده ای به خود خواهد گرفت.

انهدام شبکه نفوذ و ترویج فساد،«پروژه عنکبوت» توسط سازمان اطلاعات سپاه فجر

با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه فجر استان فارس و فعالیت های پیچیده اطلاعاتی یک شبکه سازمان یافته نفوذ فرهنگی و ترویج فساد متلاشی شد.

بازگشت فارس به آغوش دریا بعد از نیم قرن/ مخالفت استانداری هرمزگان با یک مصوبه ملی

متهم کردن مسئولین فارس به استان خواری و اقدامات غیر قانونی در حالی مطرح می شود که الحاق فارس به دریا یک موضوع ملی است و بر اساس منافع و مصلحت های ملی از سوی شورای عالی امنیت ملی مصوب شده است.

یک بام و دو هوای آموزش و پرورش در طرح «مشارکت» مدارس دولتی

در برخی مدارس دولتی اگر دانش آموزی در طرح «آدرس» باشد و مشکل تحصیلی نیز نداشته باشد، والدین وی باید بالاجبار و به خاطر ثبت نام فرزندشان، شهریه ای با عناوین مختلف مانند کلاس های جبرانی و یا هزینه اولیه ثبت نام در قالب طرح کمک های مردمی یا طرح مشارکت پرداخت نمایند.

مرگ تدریجی ریه های شیراز به روایت تصویر

عکس های هوایی از نقاط مختلف شیراز که در سال 93 گرفته شده حاکی از آن است که با سرعت و شتاب بالایی تمامی باغات و فضای سبز شیراز به عنوان ریه های تنفسی شهر در معرض نابودی کامل قرار گرفته اند.

پول های نجومی فقط در فیش ها نیستند!/المان های فرهنگی با قراردادهای چند ده میلیونی+ تصاویر

در ماه های اخیر شهرداری یکی از شهر های فارس اقدام به نصب المان هایی در این شهر کرده، که هر چند در نگاه اول زیبایی خاصی به خیابان ها داده است اما نرخ های پرداخت شده به پیمانکار دولتی این پروژه ها، آنقدر عجیب و غیر قابل باور است که توجه هر شهروند دلسوزی را به خود جلب می کند.

تلخ و شیرین های یک قاضی از 30 سال قضاوت/آرزویم عاقبت بخیری درکار قضاوت و احقاق حقوق مردم است

قاضی «تک بند» گفت:تلاش همه جانبه نهادهای فرهنگی شیراز که هرکدام به نوعی با مسائل اجتماعی مواجه هستند؛ موجب شده تا احکام صدور طلاق درسه ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش یابد.

فیش های نجومی، شوکی بر اذهان عمومی/ چه کسانی پاسخگوی سستی اعتماد و جریحه دار شدن احساسات مردم هستند؟

انتشار فیش هایی با حقوق نجومی طی چند روز اخیر شوکی به جامعه وارد کرد که در صورت عدم برخورد قاطع دستگاه های نظارتی در اینده نزدیک شاهد آسیب های جدی در زیر پوست شهرها خواهیم بود.

پس از دینامیت شو، رها شو در شیراز برگزار می شود/ ولنگاری و بی تفاوتی مسئولان تا کجا ادامه می‌یابد

ولنگاری و بی‌تفاوتی مسئولان کار را به جایی رسانده است که با وجود پلمپ مجموعه گریلند این‌بار شو شبانه«رها شو» در سالن جهاد دانشگاهی شیراز به روی صحنه می رود.

استانداردهای «FATF» خطرناک است/ اگر ایران از اجرای قطعنامه ضدخودش سرباز بزند، دوباره درلیست کشورهای غیرهمکار قرار می گیرد

کارشناس ارشد روابط بین الملل گفت:وقتی عملکرد و سابقه FATF را بررسی می کنیم نقاط خطر و نگران کننده ای ایجاد می شود، بطور خاص آرمان های جهانی انقلاب اسلامی مثل گروه های جهادی و محورمقاومت و توانمندی موشکی که غیرقابل بحث و مذاکره است.

افزایش هزینه های خانوار شهری استان فارس/ تحصیل، رکوردار بیشترین افزایش قیمت

براساس گزارش بانک مرکزی ایران شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی مناطق شهری استان فارس در خردادماه 95 نسبت به ماه مشابه سال گذشته 7.8 درصد افزایش داشته و در بین کالاهای مصرفی «تحصیل» رکوردار بیشترین افزایش قیمت بوده است.

«بچه های کتاب» شیراز فراتر از یک کتابفروشی/ برپایی نشست های فرهنگی با حضور نویسندگان کشوری و استانی

مسئول مرکز «بچه های کتاب» گفت: این مرکز کتاب هایی در حوزه های مختلف از قبیل ادبیات، خانواده، مسائل تربیتی و کودک و نوجوان عرضه می کند. ارائه بسته های مطالعاتی و همچنین سیر مطالعاتی با همکاری متخصصان این حوزه و همچنین رصد نحوه و میزان مطالعه مخاطبان از فعالیتهای مهم بچه های کتاب است.

برابری نرخ اجاره در نقاط مختلف شیراز/ یک سوئیت در جنوب شهر شش میلیون رهن و 300 هزار تومان اجاره

در بازار خریدوفروش مسکن اوضاع کمی متفاوت است، هرچند که کاهش نرخ سود بانکی و ورود سرمایه‌ها به بازار مسکن، رشد 10 درصدی ساخت‌وساز را در سال 95 در پی داشته اما این امر نیز آن‌چنان تأثیری در رونق خریدوفروش و کاهش اجاره‌بها نداشته است. حتی برخی مستاجرین کاهش نرخ سود بانکی را به زیان خود می‌دانند.

3 نکته از دو جمله رئیس جمهور روحانی/جمهوری اسلامی و همراهی با نظام سلطه!

اگر فردی در جامعه اسلامی مسئولیتی قبول می کند باید پذیرش نقد نیز داشته باشد و سعه صدر و شکیبایی خود را بالا ببرد. و در این صورت است که پذیرش نقد به بدنه جامعه نیز منتقل خواهد شد.
نظرات بینندگان