کد خبر: ۱۰۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با شیرازه:

سال 96 پرونده سلامت الکترونیک همه شهروندان تکمیل می‌شود/ احیاء گیاهان دارویی اشتغال‌زایی فراوانی دارد/قراردادمان با کره ای ها لغو شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نوید داد که در سال 96 پرونده سلامت الکترونیک همراه با معاینه شهروندان و غربال‌گری‌ها برای بیماری‌های غیرواگیر کامل شود.
سال 96 پرونده سلامت الکترونیک همه شهروندان تکمیل می‌شود/ احیاء گیاهان دارویی اشتغال‌زایی فراوانی دارد/قراردادمان با کره ای ها لغو شدبه گزارش شیرازه، در روزهای پایانی سال 95 به سراغ مسئولان استان فارس رفتیم تا بهترین و تلخ ترین خبر سال را از زبان آن ها بشنویم. 

دکتر محمدهادی ایمانیه که تعطیلات نوروز را در شهر مشهد مقدس سپری می‌کند در گفتگو با خبرنگار شیرازه، درخصوص بهترین خبر سال 95 اظهار داشت: با موافقت وزارت بهداشت ساخت پروژه‌های عمرانی مرتبط با روستاهای استان فارس را شروع کردیم که اکنون 300 پروژه ساخت و ساز خانه‌های بهداشت روستایی و خانه پزشک روستا در دست اقدام است.

وی بدترین خبر سال 95 را سقوط بالگرد امدادی عنوان و خاطرنشان کرد: اوایل فروردین ماه سال گذشته یک فروند بالگرد برای انتقال مجروحین یک حادثه به شهرستان خنج اعزام شد که خود دچار حادثه گشت و متأسفانه منجر به فوت سرنشینان گشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سوالی درخصوص مهم‌ترین اقدامات این دانشگاه در سال اقدام و عمل گفت: با همکاری بسیج جهاد سازندگی بحث گیاهان دارویی را احیاء کردیم که اشتغال فراوانی ایجاد می‌کند و ارزش افزوده بالایی دارد ضمن اینکه در این پروژه به منابع ملی و داخلی اتکا شده و صادارات خوبی در پی خواهد داشت.

دکتر ایمانیه حوادث ناشی از رانندگی را موجب ایجاد اثرات سوء اجتماعی و اقتصادی عنوان کرد و افزود: برای کاهش ترافیک و حوادث ناشی از رانندگی جلسات خوبی در سال 95 برگزار شد که در کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی موثر بود.

سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد تومانی برای ساخت شهر سلامت

وی ضمن اشاره به رفع ایرادات طرح پزشک خانواده آن‌را بزرگ‌ترین طرح ملی سلامت کشور دانست و گفت: یکی دیگر از اقدامات مهمی که در سال 95 انجام شد امضاء تفاهم‌نامه با شرکت سرمایه‌گذاری جهان‌پارس با ارزش سرمایه‌گذاری حدود هشت هزار میلیارد تومان برای ساخت شهر سلامت است در جذب پزشکان متخصص ایرانی خارج از کشور و عدم مهاجرت به خارج نقش موثری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه در استان فارس 25 بیمارستان درحال ساخت می‌باشد تکمیل بیمارستان‌ها و پروژه‌های بهداشتی را از اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 96 برشمرد و افزود: برای ساخت بیمارستان محمدرسول‌الله(ص) واقع در بلوار حسینی‌الهاشمی با کره‌ای‌ها قرارداد بسته بودیم که بخاطر تأخیر در انجام تعهداتشان این قرارداد لغو شد و هفته آخر اسفندماه 95 با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) برای ساخت آن قراردادی بسته شد که ساخت این بیمارستان و بیمارستان صدیقه‌طاهره(س) از اولویت‌های کاری ما در سال 96 خواهد بود چراکه با ساخت این دو بیمارستان دو هزار و 100 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستانی اضافه می‌شود.


نظرات بینندگان