کد خبر: ۱۰۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۹ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۶

کلاف در هم پیچیده ی ترافیک جهرم همه را کلافه کرده است

با وجود افزایش 30 هزارنفری جمعیت شهر جهرم نسبت به پنج سال گذشته چه اقدام مؤثری برای تسهیل در روان سازی ترافیک و کاهش آن در سطح خیابان های مرکزی شهر صورت گرفته است؟

به گزارش  شیرازه، این روزها اگر سری به خیابان ها و بازار  جهرم بزنید و از خانه بیرون آمدن پشیمان نشده باشید جای بسی خداقوت دارد ، خیابان هایی که سرتاسر آن ماشین پارک شده آن هم نوع دوبله و سوبله و خودرو ها یی که بی وقفه با کندی فراوان و با چاشنی بوق درحال حرکت هستند، اگر همچون دیروز  باشد و بارش باران باعث آبگرفتگی معابر و خیابان ها شده باشد که دیگر هیچ !

 خواسته یا ناخواسته جهرم درحال گسترش است و آمار اولیه ارائه شده در سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 نیز مؤید این حرف است، نکته ی قابل توجه در این آمار افزایش حدود 30 هزار نفری جمعیت شهر جهرم با وجود افزایش حدودا 20 هزار نفری جمعیت کل شهرستان است.

با نگاهی دقیق تر به این آمار می توانیم علت این اختلاف را به وضوح مشاهده کنیم . در سال 90 جمعیت روستایی شهرستان جهرم 75144 نفر اعلام شده بود در حالی که در سرشماری سال 95 جمعیت روستایی شهرستان با حدود 10 هزار نفر کاهش 65776 نفر اعلام شد، البته به نظر می رسد الحاق مناطق حاشیه ای در شهریور ماه سال 92 به جمعیت شهری جهرم از عوامل موثر در این اختلاف آمار است.

به هرحال آنچه اهمیت دارد این است که با وجود افزایش 30 هزارنفری جمعیت شهر جهرم نسبت به پنج سال گذشته چه اقدام مؤثری برای تسهیل در روان سازی ترافیک و کاهش آن در سطح خیابان های مرکزی شهر صورت گرفته است؟

اگر بازگشایی نصفه و نیمه ی تقاطع بلوار مطهری و گلنگ زنی یک پارکینگ طبقاتی که تا به بهره برداری رسیدن آن مشخص نیست چند سال دیگر زمان ببرد را کنار بگذاریم به جرات می توان گفت تقریبا هیچ اقدام مؤثر دیگری برای کاهش این ترافیک صورت نگرفته است و یا اگر اقدام دیگری هم صورت گرفته تاثیر چندانی بر این روند نداشته است.

در کنار تمامی این کم و کسری ها باید از پایین بودن فرهنگ رانندگی در جامعه نیز سخن به میان آوریم .باید دید با نصب دوربین های کنترل ترافیک در سطح شهر که چندی پیش دبیر شورای ترافیک از نصب آنها بر سر چهارراه های اصلی شهر خبر داده بود تا چه میزان بر فرهنگِ صحیح رانندگی کردن تاثیر می گذارد  و این کلاف در هم پیچیده را باز خواهد کرد.

منبع: پسین جهرم

5/

برچسب ها: جهرم ، ترافیک ، عید ، سال نو
نظرات بینندگان