کد خبر: ۱۰۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۸ - ۳۰ اسفند ۱۳۹۵
اعلام ویژه برنامه های حرم احمد بن موسی؛

استقبال از میهمانان نوروزی از سوی خدام حرم شاهچراغ در دروازه قرآن / مسابقه "عکس قاب فیروزه‌ای" و اجرای تئاتر "سایه"

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ گفت: خدام در دردروازه قرآن به استقبال مسافران نوروزی رفتند.
به گزارش شیرازه، شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) مقصد همیشگی عده‌ای از مسافران نوروزی است. این شهر که نگین  فارس نام گرفته با جاذبه‌هایی که دارد مسافران بسیاری از شمال و جنوب تا شرق و غرب کشور را به خود جذب می‌کند.‌ از همین رو پیش از رسیدن نوروز همه ارگان‌ها و نهادهای استان خود را آماده پذیرایی از مسافران نوروزی می‌کنند.
همگام با حال و هوای کوچه پس کوچه های شهر، حال و هوای حرم‌ حضرت شاهچراغ (ع) هم تغییر کرده و بوی نوروز به خود گرفته است. حرم مطهر در بخش‌های مختلف خود را آماده استقبال از میهمانان حضرت شاهچراغ (ع) کرده و خدام مخلص این بارگاه ملکوتی با دلی صبور و دستانی پر از برنامه‌های فرهنگی و خدمات مختلف پذیرای زائران حضرت‌اش هستند.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان مقدس شاهچراغ گفت: در راستای آماده‌سازی بخش‌های مختلف حرم‌، برنامه‌های آموزشی و توجیهی خدام‌ افتخاری پیگیری و انجام شده است و آمادگی کامل جهت پذیرایی از میهمانان نوروزی و زائران و مجاوران حضرت احمدبن موسی (ع) را داریم.

امین پوربشیری افزود: امروز عده‌ای از خدام‌ به طور نمادین در ورودی‌های شهر از جمله دروازه قرآن به استقبال مسافران نوروزی رفتند.

پوربشیری ادامه داد: در ایام نوروز هر روز صبح و عصر تعدادی از مبلغین در راستای افزایش معرفت زائران در صحن‌های اصلی حرم یعنی در رواق‌های دارالذکر و دارالعباده و شبستان حضرت امام خمینی (ره) در مورد شخصیت حضرت شاهچراغ (ع) و زندگینامه ایشان به سخنرانی می‌پردازند.

وی گفت: برنامه گلباران قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدا در دستور کار خدام قرار گرفته است که عده‌ای از خدام به نمایندگی از حرم به صورت هفتگی به دیدار خانواده شهدا می‌روند‌.

گروه "سفیران نور حرم" به صورت روزانه در بیمارستان‌های شهر از بیماران عیادت و برای آن‌ها از حضرت باری تعالی طلب شفا و عافیت می‌کنند.

سرپرست معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین شاهچراغ (ع) اظهار داشت: در روز ۱۳ فروردین، خدام آستان مقدس در آیینی ویژه به پابوسی حضرت سید علاء الدین حسین (ع) مشرف می‌شوند و با زیارت و گلباران حرم ایشان برنامه‌های نوروزی حرم مقدس احمدی و محمدی را به پایان می‌رسانند.

امین پوربشیری در پایان یادآور شد: تولیت آستان در طرح توسعه حرم در راستای خدمات رسانی به زوار حضرت احمدبن موسی (ع)، یک زائرسرا به عنوان مکانی رایگان و عام المنفعه با ارائه خدمات جانبی به زوار را پیش بینی کرده است که امیدواریم‌ در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.

معاونت فرهنگی حرم احمدبن موسی (ع) در تشریح برنامه های این واحد در ایام نوروز، گفت: در این ایام با ۳۰ برنامه مختلف فرهنگی آماده خدمت رسانی به میهمانان حضرت شاهچراغ (ع) هستیم.

احمد سلامی در ذکر چند برنامه اظهار داشت: برنامه "عشق کتاب" که با آزمون اینترنتی برگزار می‌شود و برنامه "عرضه محصولات فرهنگی مرکز آفرینش‌های هنری آستان مقدس" در تمام روزها در واحد تولید محصولات با عرضه کتاب، محصولات فرهنگی و سوغات زائر اختصاصی حضرت شاهچراغ همراه است.

سلامی ادامه داد: موزه آستان مقدس در ایام نوروز در دو وعده صبح و عصر با نمایش گنجینه غنی مجموعه اشیاء سفالی، فلزی، مجموعه مسکوکات، مجموعه نسخ خطی و اسناد موقوفات حرم مطهر منتظر میهمانان نوروزی است.

وی گفت: مسابقه "عکس قاب فیروزه‌ای" و مسابقه "دلنوشته‌ای به حضرت شاهچراغ (ع) و مسابقه کتبی "امین ولایت" در حرم مطهر برگزار می‌شود. همچنین ویژه برنامه گل‌های بهشت و اجرای تئاتر "سایه" با موضوع حضرت احمدبن موسی (ع) ویژه کودکان در  بوستان کودک برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان