کد خبر: ۱۰۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۹ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۶
نگاهی به مهم ترین عناوین شیرازه در سال 95/ دو

آوارگی در جوار «شقایق»، بعد از 54 سال زندگی آبرومند!/یک بام دو هوای دولت در برخورد با فیش های نجومی/فارس، مقام اول تعداد تصادفات کشور/"النا"ی دو ساله خانه‌دار می‌شود/گردشگر خارجی نظارت فراموش شده در فرودگاه شیراز را احیا کرد/«جر زنی» نماینده های شیراز در یک انتخابات/حضور چهره ها در کمپین احیا تالاب های فارس

شیرازه بخشی از گزارش های سال 95 را در سه قسمت بازنشر می کند.
به گزارش شیرازه، سال 1395 با تمام فراز و فرودهای خود به آخر رسید. در استان فارس که حالا جمعیتش به مرز پنج میلیون رسیده، رویدادهایی از سوی رسانه ها منتشر شد که گاها مردم را شاد و یا نگران می کرد. رهبر انقلاب سال 95 را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند تا مسئولان با همت مضاعف بتوانند اقتصاد بیمار کشور را که میراث نگاه لیبرالی برخی از دولت ها بود تا حدودی نجات دهند. در این سال چرخ تولید برخی از کارخانه های استان فارس از حرکت ایستاد تا آمار بیکاری در استان رشد کند، در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز رویدادهای ریز و درشتی رخ داد که شیرازه بخشی از این رویدادها، اظهارات مسئولان استان و یادداشت را در سه قسمت بازنشر می کند:

قسمت دوم

آوارگی در جوار «شقایق»، بعد از 54 سال زندگی آبرومند!/یک بام دو هوای دولت در برخورد با فیش های نجومی/فارس، مقام اول تعداد تصادفات کشور/

«کسب و کار» تاکسی های درون شهری زیر چرخ مسافربرهای شخصی

اکثر مسافران درون شهری نیز برایشان فرقی نمی‌کند که با تاکسی به مقصد برسند یا با یک مسافربر شخصی، و چه‌بسا این بی‌توجهی علاوه بر اینکه باعث شده هزینه‌ای بیش از مقدار معین از جیب پرداخت کنند در برخی موارد به تور مسافربرنماها خورده‌اند و قربانی اهداف شوم آن‌ها شده‌اند.

تنگ‌نظری از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاری در فارس است

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: در استان فارس موارد زیادی را سراغ دارم سرمایه‌گذارها را آورده‌اند، اما وقتی سرمایه‌گذار خواسته اقدام كند با بهانه‌گیری فلان مسئول روبه‌رو شده است.

بررسی عوامل تأثیرگذار بر رکود ورزش در فارس/ چرا استعدادهای ورزشی در فارس ظهور نمی کند

استان فارس و شهر شیراز از گذشته‌های دور دارای جایگاه مناسبی در رشته‌های مختلف ورزشی کشور بوده‌اند و قهرمانان مدال‌آور زیادی از این خطه به ورزش کشور معرفی‌شده‌اند، اما این روزها حال ورزش فارس خوب نیست و مدت زیادی است که استعداد ورزشی نابی از این استان پهناور ظهور نکرده است.

بزرگراهی که هر روز خانواده ای را داغدار می کند/ یک لوله گاز مانع تکمیل شدن جاده مرودشت- درودزن
محور مرودشت به درودزن یکی از جاده ‌های قدیمی، پرترافیک و کم‌عرض استان فارس که هر ساله با خون اهالی منطقه رنگین می شود. دولت دهم سال 90 تصمیم گرفت، این جاده را چهار بانده کند و آن را به صورت بزرگراه بسازد.

افشا ردپای نفوذ در انتخابات هیات مدیره معدن خاک نسوز آباده /سازمان اطلاعات سپاه فجر دستان مفسدین اقتصادی را کوتاه کرد

پرونده اخیر، فساد اعضای شورای شهر و رییس هیئت مدیره معدن خاک نسوز آباده و دست اندازی به بیت المال را آشکار کرد که با هوشیاری سربازان گمنام اطلاعات سپاه و جدیت مدیر کل محترم دادگستری استان، دستهای آلوده به برداشت غیر مجاز بیت المال از معادن خاک نسوز قطع شد.

ولنگاری فرهنگی از دولت هاشمی آغاز شد/وعده دروغ به مردم و بی توجهی به نظرات نخبگان از مصادیق ولنگاری است

یکی از کارشناسان فضای مجازی معتقد است ولنگاری فرهنگی بطور مشخص از دولت سازندگی آغاز گردیده و همچنان ادامه دارد.

اکثر نمایندگان فارس از تغییر فرمانداران و مدیران مطلع نیستند

نماینده مردم فسا در مجلس گفت: این احساس وجود دارد که استانداری تعاملی که باید با نمایندگان فارس داشته باشد متاسفانه ندارد.

نرخ بیکاری استان فارس نسبت به متوسط کشور بیشتر است/آزادراه شیراز - اصفهان تا سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار فارس با اشاره به اینکه متاسفانه در استان فارس نیروهای فعال تخریب می شوند، گفت: باید بپذیریم اگر مدیری از لحاظ فکری با ما متفاوت است اما خوب کار می کندو کارنامه موفقی دارد باید بگذاریم کار کند.

دو نماینده مردم فارس در پارلمان عضو هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان شدند

اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان در جلسه(سه شنبه 2 شهریور ماه 95) پارلمان انتخاب شدند.
بر این اساس، داوود محمدی نماینده قزوین با کسب 142 رأی، اللهیار ملکشاهی نماینده کوهدشت با کسب 139 رأی، عزیز اکبری نماینده کرج با کسب 133 رأی، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی نماینده فسا با کسب 130 رأی، علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان با کسب 129 رأی و محمدمهدی برومندی نماینده مرودشت،ارسنجان و پاسارگاد با کسب 117 رأی از مجموع 169 آرای مأخوذه به عنوان اعضای هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس انتخاب شدند.

آوارگی در جوار «شقایق»، بعد از 54 سال زندگی آبرومند!/دختر دانشجویم پیام داده که مامان؛ ما داریم دق می کنیم!

اشک از زیر عینکش لیز می خورد و صورتش را خیس می کند؛ دستش را درون کیفش می برد و موبایلش را بیرون می آورد و می گوید: «خودت نگاه کن؛ دختر بزرگم که دانشجو است برایم پیامک زده که مامان ما داریم دق می کنیم! تو را به خدا زودتر یک خانه اجاره کنید، دیگر طاقت این آوارگی و سربار کسی شدن و دوری از شما را نداریم».

ولنگاری فرهنگی دوای درد ما نیست/ درصد سفره‌های خالی مردم بیش از طرفداران کنسرت است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ایمان و تلاش در راه ولایت و امامت اهل‌بیت(ع) سبب نجات کشور از خطرات می‌شود و مسائلی همچون آلودگی‌های اخلاقی و ولنگاری فرهنگی دوای درد ما نیست و باید به حداقل ممکن برسد.

انشقاق و اختلافات درونی اضلاع متعدد اصلاح‌طلبان

عمق شکاف و اختلافات اصلاح‌طلبان در فارس به نحوی است که یکی از مأموران وابسته به دولت به فارس اعزام شده و در جلسه‌ای با تعداد محدودی از فعالان اصلاحات و اصحاب فتنه به مسأله شکاف و تفرقه بین اصلاح‌طلبان پرداخته و در این خصوص اظهار نگرانی کرده است.

جبهه رفتنم فقط برای اسلام بود/با یک «علی کیفک» یک اسیر 600 ضربه شلاق خورد/با چسب برق اسرا را پانسمان می کردند!

حاج اکبر گل آرایش معتقد است، باید نماد قدرت آزاده‌ها را نشان دهیم، مبارزه جانانه این رزمنده‌ها باعث شد که نیروهای عراقی دندان مسلح، در مواجهه با رزمنده بسیجی ایرانی بترسند.

یک بام دو هوای دولت در برخورد با فیش های نجومی/ عدم ارسال حتی یک پرونده نجومی ها به قوه قضائیه

دولت یازدهم به‌جای متهم کردن دولت قبل به شعارهای پوپولیستی اکنون و در سال آخر چاره‌ای برای رفتارهای پوپولیستی خود کند تا شاید سرعت سلب اعتماد مردم به دولت روحانی کمی شتابش کم شود.

بانک‌های داخلی با اجرای FATF خودتحریمی را کلید زدند!/ صداوسیما، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و سپاه توسط دولت یازدهم تحریم شدند!

در نامه بانک ملت در پاسخ به درخواست قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) برای نقل و انتقالات ارزی آمده است: کادرسازی کلیه خدمات ارزی (بین‌المللی) برای آن دسته از مشتریان که نامشان در لیست تحریم اتحادیه اروپا و یا لیست تحریم مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل می‌باشد امکان‌پذیر نیست.

سلامت «شهر سلامت»شیراز در دستان بخش خصوصی

باید از بخش خصوصی تعهد گرفته شود تا پروژه را کامل تحویل دهند. زیرا تجربه نشان داده در برخی موارد بخش خصوصی،، قسمت درآمدزای کار را انجام می دهند و سایر بخش ها را به امان خدا رها می کنند. مجتمع خلیج فارس نمونه بارزی است که خاطره تلخ آن هیچ گاه از ذهن شیرازی ها زدوده نخواهد شد.

تنبلی در اقتصاد داخلی، التماس در سیاست خارجی

تاکید رهبر انقلاب بر اقتصاد داخلی و مقاومتی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های کشورهای سلطه در حالی است که برخی مسئولان اصولا اعتقادی به اینگونه مباحث ندارند، حتی اگر دشمن نیز زبان اعتراف را باز کند و بگوید تنها راه نجات ایران فعال کردن اقتصاد داخلی است(مقاومتی)، بازهم راه پیشرفت ایران را هضم و استحاله شدن در نظام غرب می دانند.

فارس، مقام اول تعداد تصادفات کشور/ ۱۷۱۸ کشته بر اثر تصادفات رانندگی در شهریور94/ سرقت، تصادف، ضرب و جرح از پرونده‌های پرتکرار در فارس

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان فارس در با اشاره به مهم‌ترین جرم‌های واقع شده در استان فارس می‌گوید: سرقت، تصادف، ضرب و جرح عمدی یا به طور کلی خشونت و توهین جزو جرایم، تخلفات و پرونده‌های پرتکرار در استان فارس است و چه در استان فارس و چه در سطح کلان کشور آمار خوبی نداریم.

برخی تعامل فرهنگی را با قتل‌عام فرهنگی اشتباه گرفته‌اند/ چرا در شیراز از یک ماسون تجلیل می‌شود/تلاش افراد فرصت طلب برای سوق دادن مردم به ولنگاری فرهنگی

عضو شورای شهر شیراز گفت: آیا در شهر شیراز با حضور این‌همه شاعر و هنرمند ارزشمند و داشته‌های فرهنگی و ادبی و هنری باید به سمتی برویم که نمادها و سمبل‌ها و افرادی مثل میرزا صالح شیرازی و احمد شاملو و صادق هدایت و .... تجلیل شود.

"النا"ی دو ساله خانه‌دار می‌شود/ پیام سردار باقرزاده به جهادگران: ای کاش روحیه و تفکرجهادی امثال شما، مثل خون در همه مسئولین ساری و جاری بود

اِلنا با سختی و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند و از ابتدایی‌ترین امکانات زندگی محروم است.انتشار جزئیات بیشتر از وضعیت زندگی و معیشت دختر دوساله باعث شد تا گروهی از دانشجویان جهادگر وارد عمل شده و از مردم درخواست یاری و مساعدت کنند.

اما و اگرهای احداث سد تنگ سرخ در شیراز/ دعوای رسانه ای حال تنگ سرخ را گرفته است

احداث سد تنگ سرخ یک ضرورت ونیاز شیراز می باشد و از سویی دیگر نگرانی هایی را در حوزه های محیط زیست ایجاد کرده است.

دیدار استاندار فارس با اعضاء ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92

سید محمد علی افشانی استاندار فارس و مجری انتخابات در استان با اعضا ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 در محل استانداری فارس دیدار کرد.

موج سواری افراطیون اصلاح طلب فارس در جبهه ی جدید؛ از خط و نشان تا دعوت از نماینده حاشیه ساز این روزهای مجلس

متاسفانه بخش دیگری از پازل افراطی ها را این روزها یکی از نماینده های شیراز تکمیل می کند. وی که از آغاز نمایندگی همراه با دولتمردان مواضع مشترکی را اتخاذ کرده است نشان داده پتانسیل بالایی دارد تا به عنوان نماینده حاشیه ساز جنوب کشور معرفی شود.

گردشگر خارجی نظارت فراموش شده در فرودگاه شیراز را احیا کرد/دلالی عامل اجاره بالای غرفه های فرودگاه/ غرفه داران زیر بار استفاده از برچسب قیمت نمی‌رفتند

مدیر بازرسی و نظارت اصناف فارس گفت:در سنوات گذشته طی قراردادهای سنگینی مجموعه خدماتی فرودگاه به افرادی واگذار شده که این ها بعضا کاسب نیستند و به نوعی دلال هستند.

اقدام نمایشی وزارت صنعت و معدن در تحریم کالاهای آمریکایی/ واردات کالاهای مصرفی از آمریکا؛ از اسپرم گاو تا تخم سبزیجات

23 آبان سال 94 به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، سیستم ثبت سفارش بر روی کالاهای مصرفی از آمریکا قفل شد. اما بعد از آن گزارش های گمرک ایران حاکی از آن است که این سیستم بصورت موقت قفل شده بود!

کارشناسان اقتصادی: حذف تدریجی صفر ضروری است/ تیم اقتصادی دولت: زمان برای حذف صفر مناسب نیست

در حالی که تیم اقتصادی دولت زمان حذف صفر از پول ملی را نامناسب می دانند و ترجیح می دهند دولت بعدی در این باره تصمیم و زمینه سازی کند، کارشناسان اقتصادی نظر دیگری دارند.

مشکلات کلان شهر شیراز از استان های محروم کشور بیشتر شده/به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم

معاون توسعه كارآفريني و اشتغال وزارت تعاون،‌ با بیان اینکه ايران يك درصد از جمعیت كل دنيا را دارد، اظهارداشت:ما متاسفانه به جای حمایت از حوزه پوشاک حوزه نساجی را مورد حمایت قرار داده ایم و این در حالی است که تفاوت رقم ایجاداشتغال پنبه و نساجی بسیار زیاداست.

آغاز جشنواره ملی آواها و سروده های حماسی در شیراز

جشنواره ملی آواها و سرودهای حماسی سه سال است که شروع بکار کرده و با توجه به وضعیت فرهنگی و نحوه اجرای کنسرت ها در شیراز، تصمیم بر این شد که میزبانی این جشنواره به مدت سه سال بر عهده سومین حرم اهل بیت باشد چرا که شیراز در سال گذشته توانست به نحو احسن کار را انجام دهد.

افتتاح خانه سرود بسیج در فارس/رونمایی از اثر خواننده لبنانی/معرفی برگزیدگان«ترنم بیداری»+ تصاویر

در آیین اختتامیه ترنم بیداری،به درخواست رضا صادقی، همه به احترام شهدا و جانبازان خصوصا شهدای مدافع حرم ایستادند و کف زدند و صلوات فرستادند.

«فاجعه»، «مزخرف»، «پوپولیستی»؛ همه اظهارات آقای وزیر درباره مسکن مهر +جدول

تحویل حدود 500 هزار واحد مسکونی در عرض سه سال و نیم نشان از پیشرفت نیم درصدی ماهانه طرح مسکن مهر در دولت یازدهم می‌دهد؛ طرحی که چشم میلیون‌ها ایرانی سال هاست به آن دوخته شده و آخرین روزنه امید برای خانه دار شدن آنهاست.

هنر متعهد در اسارت سیاست/ تحریم یک جشنواره ملی از سوی مدیران فرهنگ و ارشاد فارس

در این وانفسای فرهنگی، اگر اثری فاخر تولید شود انتظار این است که همه متولیان فرهنگی که دوست دارند موسیقی نیز در سبد فرهنگی جامعه قرار داشته باشد، فارغ از تفاوت نگاه ها و سلایق سیاسی پای کار بیایند و آن را به رسمیت بشناسند.

سدمعبر های فرای قانون؛ از بانک شهر تا نمایشگاه های خودروهای لوکس+ عکس

سد معبر در شیراز بالا و پایین شهر هم ندارد، هر چند عرضه ها متفاوت است، اگر گذرتان به حد فاصل میدان بعثت تا انتهای خیابان عفیف آباد خورده باشد نمایشگاه ماشین های لوکسی را می بینید که بیخیال از سد معبر، خودروها را در پیاده‌رو گذاشته اند و خبری هم از ماموران سد معبر نیست.

«قایم باشک»بازی برخی مسئولان در آستانه 9 دی!

اصولا این دسته از افراد نه اینکه فقط خودشان تمایلی برای حضور نداشته باشند بلکه در برخی موارد توسط یک مقام بالاتر بصورت غیر مستقیم از آنها خواسته می شود که در این روز اهم فی الاهم کنند و احتمالا فی الاهم آن ها عدم حضور در مراسم است.

«جر زنی» نماینده های شیراز در یک انتخابات/ وقتی 5 بزرگتر از 9 شد!/جمالی: مسئولیت انشقاق در مجمع نمایندگان فارس برعهده نماینده شیراز است

با تلاش پارسایی به عنوان عضو مرکزی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای کشور انتخابات 16 آذر باطل شد تا اینکه روز گذشته فرج اله رجبی نماینده شیراز با انتشار حکمی در فضای مجازی خبر از عضویتش در هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا استان فارس داد.

حضور چهره های سیاسی، فرهنگی و ورزشی در کمپین احیا تالاب های فارس/فقط 10 درصد اعتبار احیای بختگان محقق شده است!+ تصاویر

افشین پیروانی در صفحه اینستاگامی خود نوشت: به حمايت از آبادى وآبادانى و چشم انتظارى مردم استان فارس از مسئولينى كه خود را به خواب زده اند. درياچه پريشان و بختگان هر دو خشك شدند.

باند مهدی هاشمی هنوز با خط دهی CIA در کشور فعال است/فعالیت یک فاحشه اروپایی در فتنه 88/سرویس های اطلاعاتی در پشت برخی ازدواج ها

حجت الاسلام مصلحی گفت:براساس دید اطلاعاتی می گویم سرویس های اطلاعاتی در پشت برخی ازدواج ها در رده ها قرار دارند هدف این ازدواج ها بین دختر فلان شخصیت با پسر فلان شخصیت، نفوذ و القای برنامه ها به یک شخصیت است.


آقای رئیس جمهور؛ کارنامه ی این دولت سالخورده، در استفاده از جوانان نزدیک به صفر است

عضو ستاد انتخاباتی روحانی در سال 92 نوشت:آقای روحانی؛ دولت شما با هزار امید و آرزو آمد و با فرش قرمز دعاها و همت های ما و با رای امیدوارانه ی میلیونی مردم فارس بر تدبیر مقدرات میهن مان مستقر شد. کارنامه ی این دولت مسن و سالخورده در سطح ملی، در حوزه استفاده از پتانسیل های جوان مدیریتی نزدیک به صفر است.

ناز باران برای آسمان فارس/ افزایش دما در زمستان!

استاد بخش مهندسی آب دانشگاه شیراز در این باره می گوید: نوسانات بین منطقه خاورمیانه و همچنین نواحی شمالی استرالیا سبب حرکت آلکلنگی بین دما و بارش شده و در نتیجه انرژی‌های هوا در منطقه آزاد و دمای برخی از مناطق خاورمیانه افزایش یافته است.
افزایش دما در زمستان بر روی بارندگی نیز تاثیر گذار است. کارشناسان هواشناسی معتقدند وقتی زمستان گرم تر از حد طبیعی باشد الگوی بارشی این فصل تغییر می‌کند.
نظرات بینندگان