کد خبر: ۱۰۷۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۶

هشدار هواشناسی فارس در مورد آبگرفتگی معابر

مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت: برسی نقشه های پیش یابی و محاسبات عددی بیانگر نفوذ سامانه بارشی فعالی به استان فارس از سوم فروردین و تاثیر متناوب آن تا اوایل دوشنبه هفتم فروردین ماه است.
به گزارش شیرازه، مدیر کل هواشناسی استان فارس گفت:بارش هایی که به سبب نفوذ سامانه بارشی در فارس از پنجشنبه سوم فروردین تا دوشنبه هفتم این ماه به تناوب رخ می دهد، خطر آبگرفتگی معابر عمومی را در این استان در پی دارد.

عبدالکریم جامع پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: بررسی نقشه های پیش یابی و محاسبات عددی بیانگر نفوذ سامانه بارشی فعالی به استان فارس از پنجشنبه سوم فروردین و تاثیر متناوب آن تا اوایل دوشنبه هفتم فروردین ماه است.

وی ادامه داد: این سامانه موجب ناپایداری هایی به صورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید، بارش باران و تگرگ، رخداد مه و در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق خواهد شد.

وی افزود: شدت فعالیت سامانه بارشی از شنبه تا اواخر وقت یکشنبه است و در بیشتر نواحی سردسیر و مرتفع استان بارش برف پیش بینی می شود.

جامع اظهار داشت: این بارش می تواند موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در روز شنبه در نواحی شمال غربی، غربی و مرکزی و یکشنبه و دوشنبه نیز در نواحی جنوبی استان شود که به دلیل لغزندگی جاده های مواصلاتی، امکان اختلال در رفت و آمد وسایل نقلیه وجود دارد.

وی اضافه کرد: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته هوای استان فارس در روزهای جمعه و شنبه چهارم و پنجم فروردین ماه جاری نیمه ابری تا ابری همراه با وزش باد نسبتا شدید ، بارش باران و رگبار و رعد و برق و مه آلود و احتمال تگرگ و در نواحی سردسیر احتمال بارش برف گزارش شده است.
نظرات بینندگان