کد خبر: ۱۰۷۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
مشکل جدی مسافران وگردشگران؛

توریستی ترین نقطه فارس بدون حمام عمومی است

شهر اردکان مرکزشهرستان سپیدان به عنوان یکی از نقاط گردشگری ومسافرپذیر در جنوب کشور مدتی است از نعمت داشتن حمام عمومی محروم است .

به گزارش شیرازه، در گذشته  نه چندان دوربه‌دلیل نبود امکانات و لوله کشی‌های امروزی عموم مردم از حمام‌های عمومی استفاده می‌کردند و این مکان‌ها به نوعی به‌عنوان محلی برای دید و بازدید و بیان مسائل و مشکلات مردم و مشورت هم استفاده می‌شد.

اما با پیشرفت تکنولوزی و امکانات، مردم اقدام به ساخت حمام در منازل خود کردند و این باعث کم شدن رونق حمام‌های عمومی شد اما با این وجود خانوده‌هایی هستند که در عصر تکنولوژی به‌دلیل وضعیت مالی هنوز در منزل مسکونی خود حمام ندارند.

شهراردکان به‌عنوان مرکز شهرستان زمانی سه یا چهار حمام عمومی داشت اما امروز یا تخریب شدند و یا تغییر کاربری دادند.

یکی از شهروندان سپیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما بیان کرد:درست است در تمامی خانه ها حمام وجود دارد ولی مسافرانی وکارگرانی که از راههای دور ونزدیک به شهرستان مراجعه می کنند وبرای استحمام به دنبال جایی می گردند تکلیف چیست ویا برخی که در خانه هایشان حمامی وجود ندارد ویا مردمی که از روستا می آیند باید برای حمام ورفع مشکل شرعی خود چکار کنند وتکلیف چیست وگناه اینها را چه کسی گردن می گیرد . 

حمام فعلی شهر اردکان با همت خیری باز سازی شدکه پس از مدتی  به شکل نامعلومی است درب ان بسته شده است وبا پیگیری های خبرنگار ما هرکسی توپ را به میدان دیگری می اندازد

راه اندازی حمام های عمومی را در شهری مثل شهر اردکان که بسیاری از مسافران و حتی مردم ساکن در روستاهای اطراف نیاز مبرم به استفاده از حمامهای عمومی دارند نیاز اصلی است وباید مسئولان به این امر اهتمام بیشتری داشته باشند .
در آن سال‌های نه چندان دوربه دلیل اینکه منازل مسکونی فاقد حمام بودند و آبگرمکن و دیگر ملزومات  برای داشتن حمام خانگی فراهم نبود، مردمان این شهر برای رعایت بهداشت فردی به صورت هفتگی یا چند روز در هفته به این مکان‌های عمومی مراجعه کرده و بهداشت شخصی خود را انجام می‌دادند.اما گویا با مجهز شدن خانه‌ها به حمام خصوصی دیگر نیازی به داشتن حمام عمومی در این شهر احساس نمی‌شود و به جز حمام شهرداری که امروزه به صورت ‌تعطیل است، بقیه تخریب شده و تغییر کاربری داده‌اند.

البته این تا حدودی طبیعی است که افرادی که در منازل خود حمام خصوصی دارند، دیگر طالب حمام عمومی نباشند اما آیا تمامی کسانی که به این شهر رفت و آمد روزانه داشته و یا آنهایی که به عنوان مسافر ورهگذر وگردشگردر شهرستان سپیدان تردد می کنند ویا کارگرانی که از روستاها وشهرهای کناری به سپیدان می آیند، نیازی به حمام و نظافت ندارند.

چنانچه مسافری ویا کارگری ویا رهگذری وارد سپیدان شود یا آنهایی که سر پناهی در این شهر ندارند، نیاز به حمام پیدا کنند باید سراغ کدام مکان برود .

پس مسئولین مربوطه باید هرچه زودتر دست به کار شوند تا مسافران وگردشگران توریستی ترین نقطه فارس از حداقل نیازهای خود در یک شهرستان بهره‌مند شوند.

منبع: مارگون

برچسب ها: حمام عمومی ، سپیدان ، فارس
نظرات بینندگان