کد خبر: ۱۰۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۰۵ فروردين ۱۳۹۶

اعزام ۷۰۰ نفر از دانشجویان فارس به اردوی جهادی نوروز۹۶

مسئول بسیج دانشجویی استان فارس گفت: ۷۰۰ نفر از دانشجویان فارس در قالب ۲۴ گروه جهادی از نیمه دوم اسفند ۹۵ تا نیمه اول ۹۶ به اردوی جهادی اعزام می‌شوند.

به گزارش شیرازه، اردوی جهادی از آن دست برنامه های دانشجویی است که نه تنها در زمان تحصیل دانشجویان، بلکه تا سال های بعد نیز اثرات مثبت آن بر زندگی حاضران در این اردوها قابل مشاهده است؛ اردوهایی که فارغ از زرق و برق دیگر اردوها، سادگی و صمیمیت در آن موج می‌زند.

 

اتفاق های خوبی که در اردوهای جهادی برای اهالی مناطق محروم و متقابلا برای دانشجویان رقم می خورد، سالیان سال پایه و اساس تصمیمات زندگی را در این دو گروه تشکیل می دهد، دو گروهی که تحت تاثیر اردوهای جهادی هستند. همواره فرهنگ سازی اقتصاد مقاومتی و ایجاد کسب و کار برای مردم در مناطق محروم از اهداف اصلی اردوهای جهادی خواهد بود.

۷۰۰ نفر از دانشجویان فارس به اردوی جهادی اعزام می‌شوند

میثم فضل الله پور، مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس در خصوص اعزام دانشجویان جهادگر استان فارس به مناطق محروم گفت: تعداد ۷۰۰ نفر از دانشجویان جهادگر استان فارس در قالب ۲۴ گروه جهادی دانشجویی از اواخر اسفند ماه سال ۹۵ تا اواخر نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۶ برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم عازم این مناطق می شوند.


فضل الله پور با بیان اینکه سه گروه جهادی دانشجویی از استان فارس برای خدمت رسانی به مردم مناطق محروم گواسمند و نیک‌شهر استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان اعزام می شوند افزود: ۲۱  گروه جهادی دانشجویی فارس در مناطق محروم استان فارس در ایام نوروز ۹۶ به خدمت رسانی می پردازند.


مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس با بیان اینکه گروه های جهادی حرکت‌المحرمین، پیامبر اعظم(ص)، شهید شاهچراغی، راه سرخ، فاطمیون، شهید یارمحمدی، شهید خرمندار، شهید بهشتی، فی سبیل الله، شهید مسعود طاهری، دانشگاه شیراز، علم الهدی، شهید باهنر، رهروان شهدا، سلمان فارسی، خادمین سیدعلی و شهید علی محمدی، قافله انتظار، شهید الطافی و شهید ابراهیم هادی وابسته به بسیج دانشجویی فارس از اواخر اسفند ماه سال ۹۵ تا اواخر نیمه نخست فروردین ماه سال ۹۶ برای خدمت رسانی به مناطق محروم اعزام می شوند اضافه کرد: مناطق محروم نیک شهر، میدجان، چاسون، مهدی آباد، بانوج، گواسمند، تیون، جمال آباد، چهارقلات، بانش، بورکی علیا، پیشکفت،، شاپورجان، گردخون، اقبال، شگفت، رستم، پشت کوه، شاقون، اشکوری، جوادیه و گوراسپید مناطق هدف این گروه های جهادی دانشجویی برای خدمت رسانی است.


وی بیان داشت: دانشجویان شرکت کننده در اردوهای جهادی در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، خدماتی، درمانی، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصاد مقاومتی، مشاوره‌ای، امدادی و آموزشی فعالیت‌هایی را انجام می دهند.  


فضل الله پور برنامه‌های قرآنی، کلاس‌های احکام، مشاوره، مراسم یادواره شهدا، آموزش نماز، توزیع احادیث و وصیت نامه شهدا، برگزاری مسابقه‌های ورزشی، برپایی حلقه معرفت با محوریت روحیه جهادی و حفظ آن، کتابخانه باز جهادی، مراسم مناجات خوانی، مراسم تحویل سال با حضور اهالی روستا، خیاطی، گل‌دوزی و دیگر کلاس‌های آموزشی را از فعالیت‌های دانشجویان جهادگر بسیجی در مناطق محروم عنوان و خاطرنشان کرد: ساخت و تکمیل مسجد، مدرسه، خانه  افراد بی بضاعت، احداث سرویس بهداشتی ، ترمیم جاده روستایی، تسطیح راه، تعمیر سیستم آبرسانی و... هم بخشی از فعالیت‌های عمرانی دانشجویان در اردوهای جهادی دانشجویی است.



مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس یکی از اهداف اردوی جهادی را خود سازی دانست و تصریح کرد: همان‌طور که برترین جهاد‌ها جهاد اکبر در معرکه نفس بوده، این گذر از خود و اجابت حق بزرگ ‌ترین و مقدس ‌ترین غنیمتی است که از این سفر برای آدمی می‌ماند.

 

وی با بیان اینکه می سازیم تا ساخته شویم، مهمترین دستاورد اردوی جهادی، جهاد با نفس برشمرد و افزود: رسالتی که بر دوش جهادگرن است، توسعه فرهنگ محرومیت زدایی در قالب ارتقای سطح عمرانی، فرهنگی، علمی و بهداشتی است و این جوانان ضمن آشنایی با مناطق محروم و دیدن کمبودهای فرهنگی، اعتقادی، معیشتی، بهداشتی و ... با تلاش مخلصانه برای پیشرفت و رفع این نواقص می کوشند.

 

فضل الله پور با بیان اینکه برگزاری اردوی جهادی موجب گوشزد کردن و یادآوری کم و کاستی مناطق محروم به مسئولان است ادامه داد: عده ای از مردم مرفه نیز هستند که یک بار نیز به این مناطق سر نزده اند و اینگونه محرومیت ها برایشان آشنا نیست و با دیدن عده ای جوان تحصیلکرده و با استعداد که بدون هیچ گونه احساس غروری، با علاقه و فروتنی در رفع محرومیت می کوشند، تشویق شده و به انجام کارهای عام المنفعه روی می آورند و این مسئله امر به معروفی نیکو است.

 


مدیر جهاد سازندگی بسیج دانشجویی استان فارس بیان داشت: انگیزه بخشی و ایجاد امید در مردم مناطق محروم بزرگترین دستاوردی است که جهادی ها از خود برجای می گذارند و این شایسته نظام جمهوری اسلامی است.

 

 

اعزام ۸ گروه جهادی دانشجویی از فارس به مراسم اربعین

میثم فضل الله پور، مسئول جهاد سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان فارس از اعزام هشت گروه جهادی به مراسم اربعین ۹۵ خبر داد و در ادامه بیان داشت: دومین سال است که گروه های جهادی بسیج دانشجویی در رابطه با فعالیت های فرهنگی و خدمات رسانی در مراسم اربعین حضور دارند و گروه های جهادی استان فارس  نسبت به استان های بزرگ کشور حضور پررنگ تری را دارند. 

 

فضل الله پور در ادامه گفت: ۳۴۰ نفر از دانشجویان استان فارس به مراسم اربعین اعزام شدند که بعضی از گروه ها به مدت ۱۰ روز و بعضی هم یک ماه استقرار داشتند.

 

کمک به سیل زدگان فارس را وظیفه انقلابی خود می‌دانیم

۹۰ گروه جهادی دانشجویی استان فارس در نامه ای خطاب به استاندار فارس آمادگی خود را جهت کمک به مردم مناطق حادثه دیده فارس اعلام کردند. در قسمتی از این نامه آمده است: ما گروه های جهادی دانشجویی استان فارس آمادگی خود را جهت هر گونه کمک به مناطق حادثه دیده سطح استان اعلام می کنیم و در صورت نیاز در خدمت به مردم و انجام این فریضه لحظه ای درنگ نخواهیم کرد و کمک رسانی به مردم ولایت مدار استان فارس را از وظایف جهادی و انقلابی خود می دانیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظرات بینندگان