کد خبر: ۱۰۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۶
رکورداری فارس در گردشگری؛

بازدید بیش از 700 هزار نفر در موج اول مسافرت به استان فارس

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: بیش از 700 هزارنفر از اماکن تاریخی، فرهنگی استان فارس بازدید کرده اند.

به گزارش شیرازه، مصیب امیری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در گفتگو با خبرنگار ما از بازدید بیش از ۷۰۰ هزار نفر از اماکن تاریخی، فرهنگی استان فارس خبر داد و گفت: باتوجه به اینکه مجموعه تاریخی، فرهنگی حافظیه، مجموعه جهانی تخت جمشید، مجموعه تاریخی فرهنگی سعدی، مجموعه جهانی پاسارگاد و ارگ کریم خان زند بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص دادند که نسبت به مدت مشابه افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس یکی از دلایل استقبال از این اماکن را افزایش ساعت بازدید دانست و خاطر نشان کرد: در ایام نوروز آرامگاه حافظ به صورت ۲۴ ساعته، آرامگاه سعدی تا ساعت ۲۱:۳۰، ارگ کریم خان زند تا ۲۱:۳۰ و مجموعه تخت جمشید و پاسارگاد تا ۱۷:۳۰ پذیرای مسافران خواهند بود که این افزایش ساعت، در افزایش بازدید تاثیر بسزایی داشته است.

بیشترین اسکان در مدارس صورت گرفت

دبیر اجرایی ستاد خدمات سفر استان ادامه داد: واحدهای اقامتی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، کمپ های موقت، کلاس های مدارس، منازل استیجاری، چادرهای مسافرتی، مهمانسراها، خوابگاه های دانشجویی و سالن های ورزشی است که در اختیار مسافران قرار داده شده که بیشترین اسکان در مدارس، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی بوده است اما ارزان قیمت بودن اسکان در مدارس یکی از دلایل استقبال مسافران بود.

امیری در پایان از افزایش بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری استان فارس در هفته نخست تعطیلات نوروزی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی بارندگی برای هفته دوم تعطیلات نوروزی حجم سفرها ممکن است تغییراتی داشته باشد.

منبع: پایگاه تحلیلی خبری موج ما

برچسب ها: فارس ، گردشگری ، مدارس ، اسکان
نظرات بینندگان