کد خبر: ۱۰۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶

تشرف بیش از یک و نیم میلیون نفر زائر به حرم های مطهر شهر شیراز

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز پنجم فروردین میزان یک میلیون و یکصد هزار نفر از بقاع شاخص شهر شیراز بازدید کردند که این آمار به غیر آمار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) است.
به گزارش شیرازه، حجت الاسلام سید عباس موسوی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس شب گذشته (6فروردین) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال وارد پنجمین سال اجرای طرح «آرامش بهاری» شده ایم، گفت: حدود 40 «خیمه معرفت» در سطح شیراز و استان فارس برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای تعطیلات نوروزی تا پایان روز پنجم فروردین میزان یک میلیون و یکصد هزار نفر از بقاع شاخص شهر شیراز بازدید کردند که این آمار به غیر آمار حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) است، تاکید کرد: حدود پنج هزار نفر در بقاع شاخص استان در حال خدمت به زائران نوروزی هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اینکه در شهر شیراز 42 حسینیه و همچنین خیمه هایی در جوار برخی از امامزادگان برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در نظر گرفته شد، افزود: آمادگی کامل را داریم در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه برای اسکان اضطراری استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه 80 مبلغ غیر بومی از قم، به شیراز اعزام شدند، اظهار داشت: یکصد مبلغ بومی هم برای اعزام به نقاط مختلف استان در نظر گرفته ایم.

موسوی با یادآوری این مطلب که مبلغانی که به زبان های دیگر مسلط باشند، به تخت جمشید اعزام کرده ایم تا از ظرفیت گردشگری داخلی و خارجی برای تبلیغ استفاده کنند، افزود: این برنامه سال آینده در پاسارگاد هم اجرا می شود.

منبع: شبستان
نظرات بینندگان