کد خبر: ۱۰۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۲ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۶
مدیر کل ستاد بحران استانداری فارس در گفتگو با شیرازه:

سدهای رودبال و سلمان در آستانه ظرفیت نهایی شان هستند / استان فارس در وضعیت آرامی بسر می برد

فیاض پور با اشاره به بارندگی های اخیر در استان فارس گفت: خوشبختانه شاهد بارش های خوبی در تعدادی از شهرستان های استان بودیم چنانکه سدهای رودبال و سلمان تقریبا در آستانه ظرفیت نهایی شان است.
مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به بارندگی های اخیر در استان فارس گفت: خوشبختانه شاهد بارش های خوبی در تعدادی از شهرستان های استان بودیم چنانکه سدهای رودبال و سلمان تقریبا در آستانه ظرفیت نهایی شان است.

حسن فیاض پور با بیان اینکه در روزهای اخیر بیشترین بارندگی مربوط به شهرستان قیرو کارزین با 110/4 میلی متر و کمترین میزان بارندگی در سامانه اخیر آباده با 6 میلی متر بوده است، اظهار داشت: بارندگی در شهرستان های اردکان، استهبان، مرودشت، داراب، سروستان، شیراز، فسا، فیروزآباد و کازرون جمعا بیش از 50 میلی متر بوده است.

وی میانگین کل استان را 44/3 میلی متر و میانگین کل استان نیز از ابتدای سال زراعی سال 95 تا کنون را 373/9 میلی متر اعلام کرد و افزود: همچنین در روزهای  پنج شنیه و جمعه یک سامانه بارندگی متوسطی خواهیم داشت.

مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس بیان کرد: پیش بینی شده است که در روزهای یازدهم و دوازدهم فروردین ماه شاهد بارندگی خواهیم بود.

فیاض پور در خصوص خسارات ناشی از بارندگی گفت: عمده ترین خسارات وارده  در تاسیسات زیربنایی، تعدادی از راه های اصلی، فرعی و روستایی، آب گرفتگی سطح جاده و آب بردگی سطح شانه و آبنماها بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی بارش های اخیر خوشبختانه علیرغم بارش های بسیار خوب در استان، تعدادی از شهرستان های جنوبی و جنوب غرب استان از جمله فیروزآباد، قیر و کارزین، فسا، کازرون و فراشبند با مشکلاتی برخوردار بودند که مشکلات این محورها  ظرف 24 ساعت برطرف شد.
مدیرکل ستاد بحران استانداری فارس با اظهار اینکه در جریان این بارندگی علیرغم همه هشدارها و تذکرات افرادی بودند که توجهی نداشتند و مشکلاتی برای خودشان ایجاد کردند، خاطرنشان کرد: در روزهای گذشته یک دستگاه خودروی پراید با 8 نفر سرنشین که قصد عبور از یک آب نمایی که بیش از یک متر آب در آن جریان داشت که متاسفانه خودرو دچار سیل شد.

وی در ادامه با عنوان اینکه امدادگران با اقدام به موقع توانستند 7 نفر را که صدمات جزیی دیده بودند نجات دهند ولی یک دختر جوان 19 ساله را آب برد، افزود: جسد دختر جوان توسط نیروهای امدادی در فاصله 25 کیلومتری محل حادثه پیدا شد؛ در این حادثه نیز یکی از امدادگران دچار سیل بردگی شد که توانست خودش را نجات دهد.

فیاض پور به حادثه دیگری در رودخانه ریگان از توابع شهرستان قیر و کارزین اشاره کرد و گفت: یک نفر چوپان بر خلاف توصیه های خانواده اش قصد عبور از رودخانه سیلابی برای نجات جان دام هایش را داشت که دچار سیل شد و نهایتا جسدش توسط نیروهای امدادی از آب گرفته شد.

این مقام استانی وضعیت موجود در فارس را آرام و بدون مشکل دانست و اظهار داشت: در روزهای آینده که بارش خواهیم داشت از عموم مردم مخصوصا مسافران نوروزی و عشایر تقاضا داریم که از قرار گرفتن در نقاط پرخطر و سیلابی خودداری کنند.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان