کد خبر: ۱۰۷۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۶
در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صورت گرفت؛

تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی با رویکرد حمایت از توليد و اشتغال

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از تشکیل کمیته ویژه اقتصاد مقاومتی با رويكرد توليد و اشتغال در این شرکت خبر داد.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اظهار داشت: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی مربوط به بخش تولید و صنعت و شهرک‌های صنعتی است فعالیت این کمیته در همین راستا انجام می‌شود تا با اقدام و عمل و تعامل و همکاری بین بخش دولتی و خصوصی، منویات رهبر معظم انقلاب محقق شود. 

شاهپور قنبری تصریح کرد: از مهم‌ترین الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی، فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی است که این مهم با ایجاد شهرک‌های صنعتی محقق شده و زیرساخت لازم برای ارتقای تولید و افزایش اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی فارس فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بابیان اینکه اشتغال‌زایی با حداقل هزینه و سرمایه، ساماندهی استقرار واحدهای صنعتی، ایجاد ارزش‌افزوده محصولات تولیدی و جلوگیری از تمرکز ناموزون صنایع به همراه ایجاد تنوع در صنایع و تکمیل زنجیره‌های تولید از رویکردهای تحقق اقتصاد مقاومتی است که در شهرک‌های صنعتی محقق می‌شود گفت: در استان فارس با ایجاد 61 شهرک صنعتی فعال، ظرفیت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاری، استقرار واحدهای تولیدی و صنعتی و درنتیجه تحقق اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در شهرستان‌های فارس حداقل یک شهرک صنعتی فعال وجود دارد و زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار و توسعه صنعتی در تمام مناطق این استان وجود دارد و فارس در زمینه تعداد شهرک‌های صنعتی آماده واگذاری زمین به متقاضیان، عنوان دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

قنبری با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه تکیه‌بر تولید داخلی گفت: بر اساس فرمایشات معظم‌له رونق تولید داخلی بسترساز ایجاد اشتغال و رفع  بیکاری جوانان است که در این زمینه وظیفه خطیری بر عهده داریم.

قنبری در ادامه با یادآوری برنامه‌های دولت در سال گذشته در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و تأکید رئیس‌جمهور در ابتدای سال در زمینه لزوم حمایت و توجه بیش‌ازپیش به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و ایجاد ارتباط صحیح و رقابت سالم و سازنده‌ای بین بنگاه‌های بزرگ با ‏بنگاه‌های متوسط و کوچک گفت: با توجه به سهم بیش از 95 درصدی صنایع کوچک و متوسط  از کل صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس، تداوم برنامه‌های حمایتی و نیز در نظر گرفتن سایر خدمات متنوع حمایتی از این صنایع ضرورتی انکارناپذیر است.

وی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال در کمیته اقتصاد مقاومتی شهرک‌های صنعتی این استان را تقویت و حمایت از صنایع مستقر و رفع موانع و مشکلات آن‌ها با هدف حفظ اشتغال و تولید واحدهای صنعتی و نیز توسعه کیفی شهرک‌ها با اجرای پروژه‌های عمرانی اعلام کرد و گفت: برای فعال کردن واحدهای راکد و نیز فعال کردن ظرفیت‌های خالی برخی واحدها در سال گذشته در قالب طرح رونق تولید تسهیلات مناسبی به حدود 130 واحد صنعتی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس اعطا شد که امید است با اثرگذاری مناسب تسهیلات، امسال سال رونق و شکوفایی واحدهای صنعتی باشد.

قنبری همچنین از تداوم اجرای طرح‌های حمایتی از صنایع کوچک نظیر تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی، ایجاد خوشه جدید صنعتی و تقویت کنسرسیوم‌ها و خوشه‌های صنعتی، تسریع در فرایند پذیرش واحدهای صنعتی در فرابورس و بورس کالا، افزایش برگزاری دوره‌های آموزشی خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزایش ارائه خدمات و حمایت‌ها از سرمایه‌گذاران و صنعتگران،‌ استفاده بهینه از انرژی و نیروی انسانی و روان‌سازی و تسهیل در امور صنعتگران را ازجمله برنامه‌هایی اعلام کرد که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در این شرکت عملیاتی خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات انجام‌شده در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در زمینه بازنگری تمام دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های سازمان در سال گذشته گفت: بر اساس تصمیم مدیرعامل سازمان، امسال تمام اختیارات به هیأت‌مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استانی تفویض می‌شود تا در چارچوب تمرکززدایی و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیگیری امور مرتبط با سرمایه‌گذاری تسهیل یابد.

منبع: فارس
نظرات بینندگان