کد خبر: ۱۰۸۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
پاسخ نماینده ادواری مردم شیراز به چرایی تکرار اقتصاد به‌عنوان شعار سال؛

اقتصاد به‌عنوان روزنه نفوذ مطرح است/ تولید و اشتغال فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های داخلی را به دنبال دارد

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس گفت: رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که اقتصاد را به‌عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و این به دلیل آن است که اقتصاد به‌عنوان روزنه نفوذ مطرح است.
به گزارش شیرازه، جعفر قادری نماینده سابق مردم شیراز در مجلس در پاسخ به چرایی دوباره اقتصاد به‌عنوان شعار سال بیان کرد: رهبر معظم انقلاب چند سال متوالی است که اقتصاد را به‌عنوان شعار سال مطرح می‌کنند و این به دلیل آن است که اقتصاد به‌عنوان روزنه نفوذ مطرح است.

وی با بیان اینکه ضعف در حوزه اقتصاد به حوزه‌های اجتماعی لطمه وارد می‌کند، افزود: قدرت نرم‌افزاری نظام اسلامی به‌واسطه انسجام مذهبی و قومیتی در سطح بالایی قرار دارد و اگر این قدرت با پشتوانه اقتصادی همراه شود می‌تواند تأثیرگذاری قدرت نفوذ انقلاب را بیش‌ازپیش کند.

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه تولید بیشتر مفهوم صادرات بیشتر و واردات کمتر و اتکا و اعتمادبه‌نفس ملی را به همراه دارد، گفت: مفهوم مقاومت باید در تولید جدی گرفته شود.

قادری با تصریح بر مقاومت در تولید بیان کرد: تولید بیشتر فرهنگ استفاده از ظرفیت‌های داخلی را به دنبال دارد و این به این معناست که می‌توانیم فرصت‌های شغلی بیشتری را ایجاد کنیم و با پر کردن ظرفیت عظیمی که در بخش تولید مغفول مانده است، وابستگی به واردات را خارج کنیم.

به گفته این اقتصاددان، ما برتری خود را در حوزه‌های نظامی، نانوتکنولوژی هسته‌ای به اثبات رسانیده‌ایم و باید در این عرصه نیز با جدیت واردشده و سرمایه‌گذاری را به سمت تولید داخلی جذب کنیم.

منبع: عصر فارس

نظرات بینندگان