کد خبر: ۱۰۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶
فرماندار قیروکارزین:

یک نفر در قیروکارزین بر اثر سیل جان داد/ زیر ساخت ها برای مقابله با سیل مناسب نیست

فرماندار قیروکارزین گفت: متأسفانه در این سیل، یک خانم 40 ساله در روستای ریکان در سیلاب غرق شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش شیرازه، اشکان کاظمی فرماندار و رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان قیروکارزین در گفت و گو با خبرنگار پرگون درباره سیل 6 فروردین 96 در این شهرستان، گفت: متأسفانه در این سیل، یک خانم 40 ساله در روستای ریکان در سیلاب غرق شد و جان خود را از دست داد.

وی درباره آخرین وضعیت جاده های مواصلاتی شهرستان افزود: جاده های قیر به خنج، قیر به فیروزآباد و همچنین قیر به جهرم باز هستند و مشکلی برای تردد وجود ندارد، در جاهایی از مسیر بدلیل عبور سیلاب از سطح جاده، مقداری سنگ ریزه و خار و خاشاک وجود داشت که به تلاش پرسنل اداره راه و شهرسازی این موارد برطرف شد.

کاظمی ادامه داد: در یه مسیر اصلی شهرستان یعنی جاده های خنج، فیروزآباد و جهرم اکیپ های اداره راه و شهرسازی مستقر هستند و هرگونه مشکلی را در کمترین زمان ممکن برطرف خواهند کرد.

فرماندار قیروکارزین درباره وضعیت جاده های روستایی و شهری در شهرستان اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما آبنماهای موجود در شهرستان است و آبنماهای هنگام، افزر و ریکان در این سیل زیر آب رفت و تردد خودروهای سبک را با مشکل روبرو ساخت.

وی درباره خسارات سیلاب به سیفی جات، گفت: متأسفانه بخش زیادی از سیفی جات منطقه خسارت دید و همچنین در برخی نقاط به درختان میوه و حتی نخل ها خسارات جدّی وارد شده است که هنوز میزان دقیق این خسارات برآورد نشده است.

کاظمی ادامه داد: متأسفانه در شهرستان ما زیرساخت های مناسبی برای مقابله با سیلاب ها از قبل پیش بینی نشده است و جدول ها و آبراهها متناسب با شرایط سیلاب نیست.

وی افزود: باید یک فکر اساسی برای شهرستان خصوصاً شهر قیر بشود.

عالیترین مقام دولتی در قیروکارزین بیان کرد: متأسفانه در چند سال گذشته که خشکسالی وجود داشته است، شاهد ساخت و ساز در حاشیه رودخانه ها و همچنین کاشت درخت در بستر و حاشیه رودخانه ها بوده ایم که همین امور باعث ایجاد انحراف در مسیر سیلاب و افزایش خسارات ها شده است.

وی اظهار داشت: مسافرین نوروزی که در شهر قیر بودند خوشبختانه مشکلی نداشتند، در روستای ریکان نیز بدلیل سرریز شدن آبنمای این روستا تعدادی از مسافران گیر افتاده بودند که توسط مسئولان مربوطه شهرستان تا عادی شدن وضعیت، برای آنها اقلام غذایی و کمکی ارسال شد.

کاظمی بیان داشت: مشکل عمده ما در اینگونه اتفاقات، پراکندگی عشایر در شهرستان و دشواری اطلاع از وضعیت عشایر و امدادرسانی به آنهاست.


منبع: پرگون
نظرات بینندگان