کد خبر: ۱۰۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۶

تبلیغات زود هنگام داوطلبین شوراها درسپیدان

تنها یک روز از پایان یافتن ثبت نام برای داوطلبین در شورارای اسلامی شهر وروستا گذشته است وهنوز تا تائید شدن وشروع تبلیغات زمان طولانی در پیش است ؛ اما برخی از داوطلبان با حضور در محافل های مردمی شروع به تبلیغات نموده اند.
به گزارش شیرازه، تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا علی رغم غیرقانونی بودن، در شهرها و روستاهای شهرستان آغاز شده است به طوری که نامزدهای انتخابات شورای شهر از هر فرصتی و با هر بهانه ای با حضور در اماکن عمومی و خصوصی بدون توجه به خطوط قرمز قانونی و شرعی برای رسیدن به صندلی های شورای شهر مشغول رقابت هستند.

 این درحالی است  که تنها یک روز ازفرآیند ثبت نام نامزدهای پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی  گذشته ومرحله اصلی و بررسی صلاحیتهای افراد ثبت نام شده بر اساس قانون آغاز نشده و معلوم نیست که کدام یک از کاندیدای ثبت نامی حوزه های انتخابیه شهرستان سپیدان ازغربال هیاتهای اجرایی و فیلتر شورای نگهبان عبور می کنند تبلیغات زودهنگام تعدادی از کاندیداها از مدتها و به نوعی از ماهها پیش به روشهای مختلف در شهرستان سپیدان آغاز شده است به نحوی که رفته رفته فضایی انتخاباتی را در شهر و روستاهای سپیدان حکم فرما نموده اند.

شاید تبلیغات انتخاباتی بعضی از این نامزدهای انتخاباتی چندماه و شاید هم بیش از یکسال است به روشهای مختلف در سطح شهرستان سپیدان آغاز شده باشد و متداول ترین روش نیز حضور چهره به چهره کاندیداها در منازل افراد مطرح و دارای نفوذ در طوایف و محله های شهر و روستا  نمود داشته  است.

تبلیغات زودهنگام نامزدهای انتخاباتی شوراهای شهر و روستا علی رغم غیرقانونی بودن، در شهرها و روستاهای کشور آغاز شده است به طوری که نامزدهای انتخابات شورای شهر از هر فرصتی و با هر بهانه ای با حضور در اماکن عمومی و خصوصی بدون توجه به خطوط قرمز قانونی و شرعی برای رسیدن به صندلی های شورای شهر مشغول رقابت هستند.

اما این روزها با تغییرروشها و افزایش شبکه های موبایلی و سهولت دسترسی به آنها باعث شده است که کاندیداها به شکل های مختلف در فضای مجای خصوصا تلگرام باب جدیدی از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی از خودباز نمایند.

اما آنچه که در این بین توسط بعضی از کاندیداها و هواداران آنها بصورت عامدانه یا غیرعامدانه مورد غفلت واقع شده است ورود زود هنگام به عرصه تبلیغات انتخاباتی در سطح شهرستان است، به هرحال هرگونه تبلیغات چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی ممنوع است و به هر شکل ممکن خلاف قانون است.

همه این موارد درحالی انجام می شود که بارها و بارها تاکید شده تبلیغات زودهنگام کاندیداها غیر قانونی است اما همین کاندیداها از هیچ تلاشی برای معرفی خود به مردم دریغ نمی کنند.

جالب است که این افراد قرار است با انتخاب مردم و رأی دادن در روز انتخابات، به عنوان نماینده مردم در شورا نقش ایفا نمایند اما خودشان این روزها قانون را رعایت نمی کنند.

انتظار می رود کاندیداها و هوادارن آنها با رعایت قوانین و مقررات و احترام به آن همکاری لازم را با دست اندرکاران امر انتخابات معمول داشته تا انشاءالله شاهد برگزاری انتخاباتی سالم همراه با شور و شعف در شهرستان و به تبع آن در کشور باشیم.



منبع: مارگون
نظرات بینندگان