کد خبر: ۱۰۸۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۵ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دولت در بحبوحه انتخابات مردم را فراموش نکند/فتنه خط قرمز تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات است

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: با توجه به بحبوحه ی انتخابات، دولت نباید درگیر مسائل انتخاباتی شده و مردم سیل زده ی استان های جنوبی کشور را فراموش کند.
به گزارش شیرازه، محمدرضا رضایی نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون عمران در جمع خبرنگاران با اشاره به مکاتبات صورت گرفته با دولت و پیشنهادات ارائه شده برای کمک به سیل زدگان گفت: انتظار داریم از آنجا که دولت درگیر مسائل انتخاباتی شده است، مردم استان های فارس، کرمان و بوشهر را که درگیر سیل شدند و خانه های خود را از دست دادند فراموش نکند و تا پیش از پایان تعطیلات نوروزی در جلسه ی هیئت دولت پیشنهاد کمک به مردم سیل زده را مصوب و ابلاغ کند.

وی در خصوص طرح پیشنهادی برای کمک به جبران خسارات ناشی از سیل در جهرم ابراز داشت: 90 میلیارد تومان  کمک بلاعوض برای بازسازی زیرساخت ها و ارائه ی 30 میلیون تومان تسهیلات 5 درصد و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق شهری، ارائه ی 20 میلیون تومان تسهیلات 4 درصد و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض  در مناطق روستایی و همچنین کمک بلاعوض 2 میلیون تومانی به منازلی که آسیب دیده بوند پیشنهاد شده است که قطعا به تصویب هیئت دولت خواهد رسید.

اجرای طرح جامع کنترل آب های ورودی به شهر برای جلوگیری از تکرار حادثه سیل در جهرم

رضایی با اشاره به اینکه در چندسال گذشته درگیر خشکسالی بودیم و فرآموش کرده بودیم که امکان وقوع سیل وجود دارد و به همین علت از مسیر رودخانه ها حفاظت نشد و طرح های آبخیزداری بالادست شهر کامل نشد بیان داشت: برخی ادارات و سازمان ها در این حادثه کوتاهی کردند و در نامه ای که به سازمان بازرسی کل کشور نوشتیم خواستار بررسی دقیق موضوع و برخورد قاطع با دستگاه هایی که در این حوزه کوتاهی کردند شدیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از تکرار چنین حادثه ای در آینده گفت: برای جلوگیری از تکرار حادثه ی سیل طرح جامع کنترل آب هایی که وارد شهر می شوند را در دستور کار داریم و با توجه به آسیب پذیر شدن شهر و سیلابی شدن رودخانه ها و معابر با بارش 50 میلیمتر باران نقاط ضعف شناسایی شده است و امیدواریم با اجرایی شدن این طرح دیگر شاهد اینگونه خسارات نباشیم.

هنوز به اهداف اقتصاد مقاومتی دست نیافته ایم

نماینده ی مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ابتدای سال جدید و نامگذاری سال 96 به نام " اقتصاد مقاومتی ؛ تولید – اشتغال " بیان کرد : دغدغه ی رهبری از وضعیت اشتغال و اقتصاد مردم خصوصا اقشار متوسط به پایین جامعه بود که برای برون رفت از این وضعیت طرح اقتصاد مقاومتی از سوی ایشان مطرح شد.

وی افزود: متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به اهدافی که در اقتصاد مقاومتی مشخص کردیم برسیم و نظر رهبری را در این مسئله محقق کنیم.

دولت به بخش خصوصی اعتقادی نداشت/درسال 95 کمتر از 10 درصد تخصیص ریالی به پروژه های عمرانی داشتیم

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بستری برای حضور بخش خصوصی در پروژه های عمرانی کشور مهیا نشده است گفت: تمامی پروژه های کشور با مصرف اعتبارات دولتی درحال انجام است و ازآنجا که این اعتبارات بسیار محدود اند بسیاری از پروژه های بزرگ عمرانی متوقف شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: در سال 95 اکثر پروژه ها با اختصاص اسناد خزانه و اوراق مشارکت پیش رفت و اختصاص ریالی نداشتیم. درواقع با این کار از اعتبارات سال های آینده استفاده کرده ایم. این درحالی است که در سال 96 سررسید بیش از 20 هزار میلیارد تومان از اسنادی است که در سال گذشته دراختیار پیمانکاران قرارگرفته بود و با توجه به وضعیت نامناسب اقصادی دولت، در سال 96 وضعیت تخصیص اعتبارات ریالی مناسبی نخواهیم داشت.

وی معتقد است برای تسریع در انجام پروژه های عمرانی باید بخش خصوصی تقویت شود و تا کنون نتوانسته ایم اعتماد بخش خصوصی را برای ورود به پروژه های عمرانی جلب کنیم.

به گفته ی این نماینده ی مجلس بیش از 500 هزار میلیارد تومان پروژه ی عمرانی نیمه کاره در کشور وجود دارد که حداکثر در بهترین شرایط سالانه با اختصاص 50 هزار میلیارد تومان از اسناد خزانه و اوراق مشارک نیز توانسته ایم اعتبار لازم پروژه ها را تامین کنیم.

رضایی با انتقاد از عدم توجه به ظرفیت بالای معادن کشور برای صادرات به وجود بیش از 400 هزار مهندس ساختمانی در کشور اشاره کرد و ابراز داشت: با توجه به توانمندی بالای نیروهای متخصص داخلی باید به دنبال صادرات خدمات فنی مهندسی به سایر کشور ها خصوصا کشورهای همسایه باشیم.

نماینده ی مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با منابع محدود دولتی نمی توان کار خاصی انجام داد . دولت در استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای انجام پروژه های عمرانی بسیار ضعیف عمل کرده است.


عملکرد چهارساله ی دولت در بخش مسکن ضعیف بوده است

محمدرضا رضایی با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در بخش مسکن گفت: در طول این چهارسال هیچ حرکتی در بخش مسکن صورت نگرفت و رشد منفی را در این حوزه شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه مسکن 30 درصد از اقتصاد کشور را تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: بازار مسکن در رکود کامل به سر می برد و نتوانسته ایم فرصتی برای سازندگان مسکن در کشور فراهم کنیم.

رئیس کمیسون عمران مجلس با اشاره به در اختیار قرار دادن 45 هزار میلیارد تومان اعتبار بانک مرکزی به بانک مسکن برای ارائه ی تسهیلات ارزان قیمت در حوزه ی مسکن اظهار داشت: 70 هزار هکتار بافت فرسوده در کشور وجود دارد و دولت با این اعتباری که در اختیار دارد درصورتی که به بافت های فرسوده توجه کند، هم این بافت های فرسوده را نجات داده است و هم تحرکی در بازار مسکن می تواند ایجاد نماید. دولت در ساماندهی بافت فرسوده کار خاصی انجام نداد و عملکرد ضعیفی داشت.


هیچکدام از اعضای نظارت بر انتخابات حق دخالت و یا حمایت از فرد یا جریان خاصی را ندارند/فتنه خط قرمز تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی است

رئیس ستاد نظارت بر انتخابات استان فارس با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا وظیفه ی اعضای نظارت بر انتخابات  را نظارت بر حسن اجرای روند برگزاری انتخاباتی سالم و قانونی عنوان کرد و متذکر شد : اعضای هیئت های نظارت باید توجه داشته باشند که وارد فضای انتخاباتی و حمایت از جریان و یا فرد خاصی نشوند .

وی با اشاره به اینکه مردم با درایت کامل در انتخابات بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد بیان داشت : از همان آغاز ثبت نام نامزدهای انتخابات، هیئت های نظارت بر انتخابات در شهرستان ها فعال شدند و با رصد فضای انتخابات از هرگونه تبلیغات زودرس نامزدها جلوگیری خواهند کرد.

رضایی در خصوص تایید صلاحیت نامزدها عنوان کرد : افرادی که با نظام زاویه دارند و از فتنه گران هستند قطعا از کانال هیئت های نظارت عبور نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد : قطعا حضور با شکوه مردم در انتخابات به معنای حمایت از نظام و ولایت است و باید تلاش شود تا هرکس با هر سلیقه ی سیاسی در این انتخابات شرکت کند و شاهد حضور پرشور مردم و رقم خوردن حماسه ای دیگر در انتخابات باشیم.


اصولگرایان در انتخابات گزینه ی واحدی را معرفی می کنند/جمنا صرفا برای اهداف انتخاباتی تشکیل نشده است

محمدرضا رضایی با اشاره به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت : این جبهه مردمی از افراد انقلابی با اهدافی فراتر از انتخابات تشکیل شده است که با کارگروه های تخصصی راه اندازی شده پس از انتخابات نیز به فعالیت خود ادامه می دهد و در مسائل مختلف کشور را یاری می دهد .

وی درخصوص کاندیدای مورد حمایت این جبهه در انتخابات ریاست جمهوری گفت : این جبهه هنوز به اجماع نرسیده است اما تا پیش از آغاز ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری بر روی یک گزینه به توافق خواهند رسید .

نماینده ی اصولگرای مجلس شورای اسلامی در خصوص برنامه ی اصولگرایان برای انتخابات پیش رو بیان داشت : گروه های سیاسی اصولگرایان در این دوره برای معرفی یک کاندیدی واحد به تفاهم می رسند هرچند ممکن است با چندین گزینه وارد عرصه ی رقابت شوند اما در نهایت بر روی یک گزینه به توافق خواهند رسید .

شورای شهر در توسعه ی شهری نقشی کلیدی را ایفا می کند / افراد تاثیرگذار دیگری نیز بودند که می توانستند در لیست ثبت نام کنندگان شورای شهر جهرم حضور داشته باشند

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش کلیدی شوراها در توسعه ی شهری و روستایی انتخاب شهردار را تنها یک قسمت از وظایف مهم شورای شهر دانست و یادآور شد : علاوه بر وظیفه ی انتخاب شهردار شورای شهر وظایف مهم دیگری ازجمله  فراهم کردن زمینه ی حضور سرمایه گذاران در بخش های مختلف توسعه ی و تصویب درآمد های پایدار برای شهرداری ها را برعهده دارند.

رضایی از تمامی افرادی که برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا نام نویسی کردند تشکر کرد و خاطرنشان شد : معتقدم افراد توانمند دیگری نیز در شهر حضور دارند اما وارد عرصه ی انتخاباتی نشده اند .

وی افزود : انتظار می رفت پس از بیانات امام جمعه ی محترم شهرمان مبنی بر حضور افراد با تعهد ، تخصص و تاثیر گذار در جریان انتخابات شورای شهر افراد توانمد بیشتری وارد چرخه ی انتخابات شوند که متاسفانه شرکت نکردند .

قطار سریع السیر شیراز اصفهان راه اندازی می شود

رئیس کمیسیون عمران مجلس در خصوص پروژه های عمرانی استان فارس با اشاره به اهمیت گسترش شبکه ی ریلی در استان گفت : با تلاش های مجمع نمایندگان استان به دنبال مشارکت دادن بخش خصوصی و جذب کمک های دولتی برای اجرای پروژه ی راه آهن شیراز به بوشهر هستیم . همچنین پروژه ی راه آهن شیراز به گلگهر نیز از جمله پروژه های اولویت دار استان در سال 96 است .

وی از دیگر برنامه های توسعه ی شبکه ریلی در استان فارس را پروژه ی راه آهن شیراز – جهرم – لار – بندرعباس عنوان کرد و اجرای آن را برای توسعه ی استان بسیار مهم توصیف کرد .

رضایی ضمن اعلام خبر راه اندازی قطار سریع السیر در مسیر شیراز – اصفهان به تکمیل پروژه ی بزرگراه شیراز – اصفهان نیز اشاره کرد و ابراز داشت : با تکمیل این بزرگراه فاصله زمانی این دو شهر بیش از یک ساعت کوتاه خواهد شد و نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی خواهد داشت .

دو پروژه ی مهم اقتصادی در سال 96 در جهرم اجرایی می شود

نماینده ی مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره پروژه های اصلی شهرستان جهرم در سال 96 ازجمله ساخت بزرگراه جهرم – شیراز ، بزرگراه جهرم – قیروکارزین – عسلویه  ، بیمارستان بزرگ 300 تخت خوابی جهرم ، بیمارستان فوق تخصصی جراحی قلب ، مرکز درمان ناباروری ، مرکز شیمی درمانی ، مرکز پرتو درمانی و مستقر شدن دستگاه آنژیوگرافی گفت : به دنبال آن هستیم تا تمامی بخش های فوق تحصصی را را در جهرم مهیا کنیم تا دیگر برای استفاده از خدمات درمانی نیازی به مراجعه به مرکز استان وجود نداشته باشد .

وی تکمیل پروژه ی انتقال آب از سد سلمان فارسی که در سال گذشته برای تسریع در تکمیل آن بیش از 40 میلیارد تومان از اسناد خزانه اختصاص داده شد  ، گسترش منطقه ی ویژه ی اقتصادی که بالغ بر 20 میلیارد تومان در سال گذشته تامین اعتبار شد و همچنین توسعه ی باند فرودگاه جهرم و راه اندازی مجدد آن را از دیگر برنامه های عمرانی شهرستان جهرم در سال 96 اعلام کرد .

مهمترین مشکلی که در جهرم وجود دارد موضوع اشتغال است

محمدرضا رضایی با اشاره به مشکل اشتغال در شهرستان جهرم گفت : نیروی متخصص و کاربلد در تمامی حوزه ها در جهرم وجود دارد و بسیاری از جوانان متخصص جهرمی در اقصی نقاط کشور درحال خدمت رسانی هستند و جزء افراد شاخص و موفق آن منطقه بوده اند .

وی با انتقاد از عملکرد مراکز علمی و صنعتی شهرستان در به کارگیری افراد غیربومی با توجه به حضور نیروی متخصص بومی گفت : انتظار می رود در شهرخودمان اگر زمینه ی اشتغالی وجود دارد اولویت با جوانان بومی باشد و باید تلاش کنیم تا این نقیصه را برطرف کنیم و رویکرد جامعه دانشگاهی ما به سمت بومی گزینی باشد .

بزرگراه جهرم شیراز شهریور ماه امسال به بهره برداری می رسد

رئیس کمیسون عمران عمران مجلس در خصوص آخرین وضعیت راه های مواصلاتی شهرستان جهرم با بیان اینکه 130 کیلومتر از 165 کیلومتر عملیات دوبانده شدن جاده ی جهرم – شیراز انجام شده است اظهار داشت : 35 کیلومتر باقیمانده نیز به یاری خداومند تا پایان شهریور ماه به اتمام خواهد رسید .

نماینده مردم جهرم با اشاره به مسیر جهرم به سمت بندعباس نیز عنوان کرد : درحال حاضر 70 درصد ازعملیات اجرایی دوبانده شدن 10 کیلومتر از این محور انجام شده است و تا پایان فروردین ماه مناقصه ی اجرای 30 کیلومتر دیگر از این مسیر نیز برگزار می شود .

وی به مطالعات انجام شده برای اجرای باند دوم مسیر جهرم – فسا که به عنوان کریدور شرق به غرب ( کرمان ، فسا ، جهرم ، قیروکارزین ، عسلویه ) تعریف شده است نیز اشاره کرد و یادآور شد : مناقصه ی این پروژه نیز به زودی برگزار خواهد شد .

رضایی از کوتاه تر شدن 100 کیلومتری مسیر جهرم – اصفهان با اجرای کمربندی جهرم – خاوران – خرامه – ارسنجان – اصفهان خبر داد و افزود : این مسیر تا خرامه انجام شده است و 30 کیلومتر دیگر تا ارسنجان مانده است .

منبع: پسین جهرم

نظرات بینندگان