کد خبر: ۱۰۸۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۶

محدوديت هاي ترافيکي روز طبيعت در فارس اعلام شد

پليس با توجه به فرا رسيدن روز سيزدهم فروردين ( روز طبيعت)، محدوديت هاي ترافيكي اين روز را جهت اطلاع شهروندان و مسافران نوروزي اعلام كرد.
به گزارش شیرازه، پليس با توجه به فرا رسيدن روز سيزدهم فروردين ( روز طبيعت)، محدوديت هاي ترافيكي اين روز را جهت اطلاع شهروندان و مسافران نوروزي اعلام كرد.

-اعمال محدودیت تردد وسایل نقلیه سنگین باربری طی روزه هاي 12 ، 13 و 14 فروردین ماه در محورهای مواصلاتی استان بویژه محورهای جنوبی بالاخص محور شیراز کازرون بوشهر و بالعکس و همچنین شیراز قائمیه نورآباد گچساران و بالعکس.

2-اعمال ممنوعیت تردد موتورسیکلت سواران در سطح جاده ها طی روزهای موصوف بویژه روز 13 فروردین ماه.

3-تشدید اقدامات کنترلی بر ناوگان مسافربری از طریق مقرهای پلیس راه (بهره گیری از سامانه های سپهتن ، جی پی اس و 110120 ) و همچنین استقرار نیروهای مجرب و کارآزموده در اتوبوس ها در قالب مسافر جهت کنترل رفتار رانندگان و احصاء تخلفات پنهان رانندگان این نوع وسایل.

3-روشن نمودن مشعل در نقاط جادثه خیز با هدف احراز رانندگان از وضعیت مسیر در پیش رو و اتخاذ رفتار متعارف.

4-برخورد قاطع و بدون اغماض با تخلفات ترافیکی از جمله توقیف، ضبط گواهینامه و اعمال نمره منفی.

5-اجرای طرح های کنترل سلامت از رانندگان از طریق انجام تست های اعتیاد و الکل در پاسگاه های پلیس راه و همچنین به صورت سیار از طریق خودروی مخصوص انجام تست سلامت به صورت غیر مترقبه در جریان ترافیک.

6-تقویت ایستگاه های پلیس راه از طریق استقرار کانکس در نقاط استراتژیکی و حساس در سطح محورهای مواصلاتی با هدف حضور مستمر و عاری از خلأ پلیس در تمامی ساعات شبانه روز

پلیس همچنین توصیه و هشدارهای ترافیکی برای بهتر سپری شدن این روز نیز اعلام کرد:

1-با توجه به تراکم حاصله از حجم ترافیک در مقاطعی از راه ها ، توصیه بر صبوری و سعه صدر رانندگان محترم می گردد.

2-رانندگان محترم از قرار دادن سبزه ها در قسمت بیرونی خودرو ( کاپوت ، سقف ) خودداری نموده چرا که پرتاب شدن آن ها در سطح راه ، عکس العمل دیگر رانندگان را که از جمله ی آن تغییر مسیر ناگهانی می باشد در بر داشته و می تواند حادثه ای را رقم بزند. ضمن اینکه در صورت عبور خودرو از روی آن نیز احتمال ایجاد بی تعادلی در روند حرکتی خودرو را قوت می بخشد.

3-رانندگان به محض رهایی از تراکم ترافیک ، با اتخاذ سرعت غیر مجاز سعی بر جبران مافات ( زمان از دست رفته ) ننمایند.

4-همواره سرعت مطمئنه اتخاذ نمایند تا زمان و مسافت لازم برای عکس العمل در رویارویی با خطرات احتمالی و همچنین تصمیم گیری هایی که لازمه رانندگی ایمن می باشد ، داشته باشند.

5-رانندگان خودروهای باربری ( کامیون ، کامیونت و وانت ) از سوار نمودن افراد در قسمت بار با هدف عزیمت به دامان طبیعت به جد پرهیز نمایند. چرا که این امر آسیب پذیری سرنشینان را افزایش می دهد.

6-رانندگان همواره فاصله طولی را با خودروی جلويی خود حفظ نمایند و در صورت لغزندگی راه به هر دلیل از جمله بارش باران ، اتخاذ فاصله بیشتر را مدنظر قرار دهند.

7-از سالم بودن خودرو به لحاظ فنی مطمئن باشند. قبل از سفر از طریق اهل فن به این مهم بپردازند.

8-پیش بینی تغییرات آب و هوایی و برخورداری از تجهیزات لازم را داشته باشند. از پارک نمودن خودرو در حاشیه راه ها و همچنین اسکان و اتراق در حریم و حاشیه را به جد پرهیز نمایند.

9-رانندگان محترم در صورت خستگی و خواب آلودگی ، حتماً به استراحت بپردازند و با رفتارهایی همچون افزایش صدای موسیقی و یا خوردن چای و ... خود فریبی نداشته باشند چرا که خستگی و خواب آلودگی هیچ نسخه ای جز استراحت ندارد. در حال حاضر 48% از تصادفات ازنوع وازگونی با علت خستگی و خواب آلودگی می باشد.



نظرات بینندگان