کد خبر: ۱۰۸۰۸۷
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۹ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۶

نمره منفی مسافران به ستاد تسهیلات نوروزی سپیدان

برخی از مسافران نوروزی ضعف نظارت و کنترل، گرانی قیمت اجناس، نامناسب بودن کیفیت غذای اماکن پذیرایی، خرابی خودپردازها و ترافیک سنگین جاده ها را از جمله مشکلات سفر به شهرستان چهارفصل سپیدان عنوان کرده اند.
به گزارش شیرازه، با توجه به استقبال کم مسافران به علت بارش  باران ودربرخی نقاط شهرستان بارش برف؛ تعداد مسافران نسبت به سنوات گذشته استقبال کمتری از شهرستان سپیدان داشتند. در این تعطیلات بودند مسافران وگردشگرانی که از کمبود امکانات شهرستان گلایه مند بودند ونمره مردودی به مسئولان مربوطه دادند. کمبود کمپینگ و مراکز اقامتی، گرانی قیمتها، رعایت نشدن بهداشت در مراکز پذیرایی، کمبود راهنما، نبود افراد متخصص در حوزه گردشگری و نامناسب بودن وضعیت راهها از جمله مشکلاتی است که برخی گردشگران وارده به شهرستان چهارفصل سپیدان به آن اشاره کرده اند.

درعین حال جمعی از گردشگران با اشاره به مشکلات  موجود گردشگری از مسئولان شهرستان خواستند  باتوجه به پتانسیل بالای گردشگری در شهرستان سپیدان تا شرایط مطلوبتری برای پذیرایی از مسافران به این شهرستان سرسبز که به عنوان نگین زاگرس معروف است، فراهم کنند.

یکی از مسافران  که چند شبی درشهر اردکان اقامت داشت، به خبرنگار ما افزود: متاسفانه وضعیت پذیرایی و راهنمایی مسافران نوروزی در این شهرستان چندان رضایتبخش نیست و ایستگاههای راهنمایی کم است ویادر برخی از نقاط وجود ندارد

وی افزود: قیمت اجاره بها ویلا و سوئیت در منطقه بسیار بالاست و به این دلیل مجبور شدیم در محوطه پارک ویا امامزاده ها ویا در کنا معابر عمومی چادر زده و ساکن شویم.

او خاطرنشان کرد: مسئولان باید برای رفع مشکلات شهرو گردشگری اردکان تلاش بیشتری کنند و وضعیت بهداشتی تفرجگاههای منطقه چندان مطلوب نیست.

مسافری دیگر که ازیکی از شهرستانهای استان اصفهان به سپیدان امده بود نیز از کمبود راهنمای گردشگری در سپیدان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برشورهایی که در اختیار مسافران در ورودی راه ها داده شد به قدری کوچک بود که ناخواناست.

راستی به خبرنگارماافزود: کمبود کمپهای راهنمای مسافران و هلال احمر در شهرستان درحالی است که در دیگر نقاط دیگر و شهرستانهای ایران به ازای هر چند کیلومتر یک کمپ هلال احمر و راهنمای مسافران دایر است.

یکی از مسافران که در مدرسه ای در اردکان اقامت داشت، گفت: برخورد  مسئولین ستاد اسکان فرهنگیان شهرستان خوب بود و مدرسه ای را برای اسکان ما معرفی کرد که دارای تجهیزات مناسبی بود.

 وی افزود: نرخ قیمتها نیز به رغم افزایش نسبت به سال قبل، مطلوب و مناسب است و تلاشهای خوبی برای پذیرایی از مسافران در منطقه شده است.

برخی از مسافران نیز ضعف نظارت و کنترل، گرانی قیمت اجناس، نامناسب بودن کیفیت غذای اماکن پذیرایی، خرابی خودپردازها و ترافیک سنگین جاده ها را از جمله مشکلات سفر به شهرستان چهارفصل سپیدان عنوان کرده اند.

 گردشگری تهرانی اظهارکرد: یکی دیگر از مشکلات مناطق گردشگری در شهرستان سپیدان نداشتن تابلو نام روستاها و اماکن گردشگری است که همین امر سبب سردرگمی مسافران و گردشگران نوروزی شده است.

وی که به همراه خانواده خود شهرستان  سپیدان را به عنوان مقصد گردشگری برای تعطیلات عید نوروز انتخاب کرده بود،علاوه بر تحسن مناطق گردشگری در این شهرستان گفت: ما برای اولین بار است که به این شهرستان قدم گذاشتیم ولی زیبایی و جاذبه های گردشگری بکر و دست نخورده مناطق گردشگری اینجا قابل تحسین است علی رغم همه زیبایی بازهم شاهد کمبودهای اولیه نظیر سرویس های بهداشتی و نداشتن شناسنامه هویتی در اماکن مذهبی و مناطق گردشگری در این شهرستان هستیم.

یکی دیگر از مسافران نوروزی گفت: متاسفانه برخی از مسافران و گردشگران با انداختن زباله در مناطق گردشگری آثار نامطلوبی از خود به جای میگذارند که امیدواریم به طبیعت احترام بگذارند و مسائل مربوط به بهداشت عمومی را رعایت کنند.

به هرحال لازم است مسئولان ارشد و اعضای ستاد خدمات سفر شهرستان سپیدان ضمن احترام به دغدغه های مسافران و گردشگران نوروزی که این شهرستان را به عنوان مقصد گردشگری خویش انتخاب نموده اند را ستوده و نسبت به رفع این نقایص که هرساله برای مسافران تکراری است اقدام نمایند تا این گردشگران و مسافران نوروزی با ثبت بهترین خاطرات این شهرستان را ترک کنند.
منبع: مارگون
برچسب ها: سپیدان ، گرانی ، نوروز96
نظرات بینندگان