کد خبر: ۱۰۸۰۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
نگاهی به مهم ترین عناوین شیرازه در سال 95/ سه

طرح «مسکن اجتماعی» دولت یازدهم روی کاغذ ماند/بخش دولتی از جشنواره «کالای ایرانی» حمایت معنوی کند/رویای میانرود به فجر 95 نرسید/چه کسی آوار بیکاری را از سر کارگران فارس برمی ‌دارد؟/کدام پایتخت، کدام اسلام!/خروج یک سرمایه گذاری نفتی از فارس

شیرازه بخشی از گزارش های سال 95 را در سه قسمت منتشر کرد.
به گزارش شیرازه، سال 1395 با تمام فراز و فرودهای خود به آخر رسید. در استان فارس که حالا جمعیتش به مرز پنج میلیون رسیده، رویدادهایی از سوی رسانه ها منتشر شد که گاها مردم را شاد و یا نگران می کرد. رهبر انقلاب سال 95 را به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند تا مسئولان با همت مضاعف بتوانند اقتصاد بیمار کشور را که میراث نگاه لیبرالی برخی از دولت ها بود تا حدودی نجات دهند. در این سال چرخ تولید برخی از کارخانه های استان فارس از حرکت ایستاد تا آمار بیکاری در استان رشد کند، در حوزه های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز رویدادهای ریز و درشتی رخ داد که شیرازه بخشی از این رویدادها، اظهارات مسئولان استان و یادداشت را در سه قسمت بازنشر می کند:

قسمت سوم

طرح «مسکن اجتماعی» دولت یازدهم روی کاغذ ماند/بخش دولتی از جشنواره «کالای ایرانی» حمایت معنوی کند/رویای میانرود به فجر 95 نرسید/چه کسی آوار بیکاری را از سر کارگران فارس برمی ‌دارد؟/کدام پایتخت، کدام اسلام!/خروج یک سرمایه گذاری نفتی از فارس
پارازیت روی فرکانس تایید و تکذیب؛ از اصرار نمایندگان تا انکار چهار مجموعه

دغدغه مردم از تاثیر مخرب امواج دکل های تلفن همراه ادامه داشت تا اینکه شایعه ارسال پارازیت بر روی شبکه های ماهواره ای و به تبع آن اخلال در تلفن های همراه و گیرنده های دیجیتالی، نگرانی مردم برخی از مناطق شیراز را دوچندان کرد.

نور فرهنگ از کوچه پس کوچه های تاریخی و فرهنگی شیراز ساطع نمی‌شود

خیابان حضرتی حالا تبدیل به یک مرکز فروش بزرگ شده است که از ابتدای خیابان تا انتهای آن پاساژ و مغازه ها خود نمایی می کنند. اما در پشت این فروشگاه های رنگارنگ مردمانی زندگی می کنند که با فقر و ناامنی روز را به شب می رسانند.

سهم ناچیز «فرهنگ» در کلام وزیر فرهنگ

صالحی امیری که انتظار می رفت بیشتر وقتش را به مسائل فرهنگی و مدیریتی تحت مجموعه اش اختصاص دهد سرفصل سخنانش را به حوزه امنیت و دفاعی، سیاست خارجی، اقتصاد و نزدیکی گفتمان رئیس جمهور به هاشمی رفسنجانی اختصاص داد.

ربا عامل رکود تولید، تجارت و بازار است/لزوم تقویت عوامل قدرت کشور در مقابل استکبار جهانی

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس گفت: در شرایطی که دشمنان ما بی‌پرده دشمنی خودشان را نسب به کشور ما اعلام می‌کنند لازم است عوامل قدرت در کشور را تقویت کنیم.

توطئه نخ نما شده کانال هاي ضد انقلاب عليه هاشمي

استناد دیگر این کانال یک فایل صوتی است که مدعی است مرگ هاشمی از قبل پیش بینی شده بود. در حالی که زمزمه بازنشستگی سیاسی هاشمی و انتخاب فرد جایگزین او به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام مدت ها است که در بین برخی محافل سیاسی مطرح است. چرا که دوره پنج ساله اعضای مجمع تشخیص مصلت نظام در اسفند ماه 95 به پایان می رسد.

سایه مرگ در جاده‌های فارس/ نماینده شیراز: آمار بالای تصادفات در فارس ربطی به وزیر راه ندارد!/ وضعیت اسف بار جاده ای فارس شاید نزدیک به 90 سال به طول بینجامد

متاسفانه تلفات رانندگی طی 10 سال گذشته در کشور ما بیش از تلفات دفاع مقدس گزارش شده، سهم استان فارس نیز نسبت به سایر استان های دیگر کشور بالا است. فارس در چهار سال اخیر رتبه اول را در تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.

طرح «مسکن اجتماعی» دولت یازدهم روی کاغذ ماند/نیمی از مردم شیراز توان خرید خانه ندارند

یخ رکود در بازار خرید و فروش مسکن ذوب نشده است، واحدهای ساخته شده توسط انبوه سازان به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم روی دستشان مانده، ساکنان مسکن مهر از بدقولی های دولت خسته و گلایه مند هستند.

رتبه چهارم فارس در داشتن کودکان کار و خیابانی/ساماندهی 231 کودک کار در سال جاری

کودکان خیابانی که سرگردان و بی هویت وارد جامعه ای ناشناخته، بدون دریافت هیچ گونه مهارتی شده اند، کودکانی که نیازمند آغوش پر مهر پدر و مادر هستند اما اکنون گرمای وجودشان را در خیابان های سرد و بی روح و آدمهای عصر یخبندان و زباله های تاریک و بدبو و کفشهایی نمناکتر از گونه های شبی بارانی، جستجو می کنند.

بخش دولتی از جشنواره «کالای ایرانی» حمایت معنوی کند/ تولید کنندگان در فرهنگ‌سازی پیش قدم شوند/به عکس های سلفی شهروندان شیرازی با کالای ایرانی جایزه می دهیم

نصیری دبیر اجرایی جشنواره بزرگ حمایت از کالای ایرانی گفت:این جشنواره سه ضلع دارد تولید کنندگان، مردم و بخش دولتی؛ ما از هر سه بخش توقع کمک داریم.

رویای میانرود به فجر 95 نمی‌رسد

مجموعه ای که در ابتدا باید تبدیل به دهکده المپیک شیراز می شد اما بعدها کاربری اش به مجموعه چند منظوره تغییر یافت و اکنون در حد همان ورزشگاه چند منظوره نیز تکمیل و در اختیار جوانان گذاشته نشده است.

راه سخت روحانی در انتخابات 96/ جمهوری اسلامی اولین رئیس جمهور یک دوره ای را تجربه خواهد کرد؟

اصلاحات برخلاف اعتدال توسعه به آلترناتیو روحانی فکر می کند و گزینه هایی همچون عارف، پزشکیان و قاضی زاده هاشمی را مد نظر دارد. اما احتمالا گزینه اصلی آنها اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است.

حاشیه نشینی؛ معضلی رو به رشد/ شهرستان شیراز به اندازه جمعیت شهر شیراز حاشیه نشین دارد

حاشیه نشینی نتیجه نابرابری های اقتصادی و اجتماعی در جامعه است که به شکل های مختلف اعم از کپر نشینی، آلونک نشینی، زاغه نشینی و حلبی آبادها... بروز می کند.

چه کسی آوار بیکاری را از سر کارگران فارس برمی ‌دارد؟/ وقتی «اقتصاد نیم بند فارس» در اولویت نمایندگان نیست!

بعضی از نماینده ها هم هنوز بر این باورند که عدم موفقیت دولت یازدهم وجود اندک مدیران دولت دهم در راس کار است و از همین رو تمام قوای خود را برای پاک کردن چهره استان از این قسم مدیران بسیج کرده اند و هر روز بهانه ای علم می کنند تا مدیر این اداره و رئیس آن سازمان را در راستای انجام وظیفه خطیر نمایندگی تغییر دهند!

کدام پایتخت، کدام اسلام! +فیلم

با بخش موسیقی و درجا زدن دختران روی سن آیت الله ایمانی و آیت الله دستغیب سالن را ترک کردند و تلاش مدیر کل صدا و سیما و اطلاعات استان فارس نیز برای دلجویی و بازگشت این دوعضو مجلس خبرگان بی نتیجه ماند تا بی تدبیری مدیران متولی برنامه به حد کمال برسد.

کلاف سردرگم سرمایه گذاری در فارس/«نقشه راه»؛ کلید دولت برای بازکردن قفل سرمایه گذاری

یکی از اشتباهات رایج برخی مسئولین استان فارس که به شدت دنبال ارائه بیلان کاری و اثبات خود هستند ارائه آدرس غلط به سرمایه گذار و مردم است!

وزن کشی سیاسی در اردوگاه اصلاح طلبان فارس/ترکیب 13 نفره با مدیریت چه گروهی بسته خواهد شد

اصلاحات تلاش دارد تا به یک لیست مشترک به نام حامی دولت و اعتدال و به کام اصصلاحات در شورای شهر برسد. بر همین اساس تلاش برای حذف رقبایی که دایه دار رهبری بستن لیست حامیان دولت هستند آغاز شده است.


خروج یک سرمایه گذاری نفتی از فارس/ وقتی 1 از 18 بزرگتر است!

برخی مسئولین استان چنان با آب و تاب مشغول تشریح مزه میوه درخت برجام برای خلق الله هستند که سرمایه های این چنینی که هلو در گلو است را فراموش کرده اند؟!

پشت پرده تاخیر در اتصال فارس به دریا چیست؟!

جناب نماینده رسما به زبان بی زبانی فرموده اند:«الان به دلیل موقعیت حساس انتخابات، کاری را انجام نمی دهند تا به رای دولت در هرمزگان خدشه ای وارد نشود» ذکر این نکته یعنی اوج نگاه حزبی یک نماینده به مردم و مصوبه ملی.

«مریدی» به مرادش نرسید/ سهم شیراز از پایتخت کتاب ایران؛ هیچ!

برخی بر این باورند حوزه کتاب و طرح ‌های مرتبط با آن در فارس زیر سایه سنگین موسیقی و انواع کنسرت قرار گرفته است و اراده ویژه ‌ای در این حوزه از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیده نمی ‌شود.

تیم رسانه ای دولت ضعیف نیست، دستش خالی است!/رسانه، دولت خسرالدنیا و آلاخره را چگونه بزک کند؟

وقتی مردم با گوشت، پوست و استخوان خود رکود و بیکاری گرانی را لمس می کنند، رسانه چگونه می تواند صحبت های روحانی مبنی بر این که «هیچ شرمندگی به مردم نداریم و به همه وعده های خود عمل کردیم» را به افکار عمومی بقبولاند.

تولدی از جنس باران در سیل!/فارس برای ذخیره کردن هر مترمکعب آب، چقدر خسارت دید؟

برای بدست آوردن 510 میلیون مترمکعب آب محتمل 932 میلیارد تومان خسارت شده است. به عبارتی به ازای هر میلیون مترمکعب آب معادل یک و نیم میلیارد تومان خسارت وارد شده است.


درآمدهای استان فارس در سال 96 تعیین شد/ مردم چقدر باید مالیات پرداخت کنند؟

مرکز پژوهش های مجلس مدتی پیش گزارشی منتشر کرده که طبق آن، فارس در تولید ثروت در جایگاه قابل تامل هشتم! قرار دارد. قابل تامل تر این که این گزارش نشان می دهد استان فارس در میزان مصرف بودجه توسط استانها در رتبه دوم قرار دارد!

یارانه 45500 تومانی در فارس چقدر می ارزد؟!

ارزش واقعی یارانه ‌ای که ماهانه به دست مردم می‌ رسد، به کمتر از 40 درصد ارزش اولیه خود رسیده است.

لوکس سازی خانه های سازمانی در شیراز با هزینه های چند صد میلیونی/سازمان بازرسی و دیوان محاسبات پیگیری کنند

آیا زمان آن فرا نرسیده که با تغییر ردیف بودجه هایی که از برخی اولویت های مهم کاسته می شود و به بهانه تعمیرات و یا نوسازی منازل سازمانی، صرف لوکس سازی منزل فلان مدیر می شود برخورد قاطعانه صورت پذیرد؟

*قسمت اول
*قسمت دوم

نظرات بینندگان