کد خبر: ۱۰۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶

سرمربی شیرازی تیم ملی: دغدغه ما بازی‌های تدارکاتی و حضور بازیکنان است/اردوی خوبی در آلمان داشتیم

سرمربی شیرازی تیم ملی جوانان فوتبال ایران،‌ گفت: دغدغه فعلی ما بازی تدارکاتی و کنار هم بودن است که امیدوارم این اتفاق در اردوهای پیش روی تیم ملی برای حضور در جام جهانی رخ دهد.

به گزارش شیرازه  امیرحسین پیروانی در مورد شرایط تیم ملی جوانان، گفت: بعد از قرعه کشی جام جهانی از کره جنوبی عازم کشور آلمان شدم تا  به اردوی تیم ملی جوانان اضافه شوم. اردوی تدارکاتی بسیار خوبی داشتیم و بازی‌های تدارکاتی مناسبی برگزار کردیم. تقریبا به هماهنگی لازم رسیدیم هرچند که چند بازیکن تیم کنارمان حضور نداشتند. بازیکنانی مثل جعفری و نیما طاهری مصدوم بودند. با نفراتی که همراه تیم بودند بازی‌‌ها و تمرینات خوبی انجام دادیم و سپس این نفرات با بازگشت به ایران در اختیار باشگاه‌های خود قرار گرفتند. از حضور درخشانی مهر در ترکیب ثابت ذوب آهن، عارف غلامی در ترکیب ثابت سپاهان، حضور نیما مختاری در ترکیب گسترش فولاد و بازی کردن برخی دیگر از بازیکنان در لیگ دسته اول خوشحال هستم. به موقع رسیدیم و سعی کردیم هماهنگی لازم را با باشگاه‌ها داشته باشیم.

وی افزود: اردوی خاصی در پیش نداریم. از 28 فروردین اردوی نهایی را شروع می‌کنیم و طبق درخواستی که از مدیر تیم‌های ملی، سرپرست کمیته جوانان و سرپرست کمیته فنی داشتیم خواهان حضور تمامی بازیکنان در 21 روز آخر مانده تا شروع مسابقات در اردو هستیم تا با برگزاری 3-4 بازی دوستانه خودمان را حضور در جام جهانی جوانان کنیم. امیدوارم باشگاه‌ها این همکاری را داشته باشند تا بتوانیم در دهه اول اردیبهشت کارمان را با تمام قوا پیش ببریم. زمانیکه برای قرعه کشی به کره جنوبی سفر کردم با هماهنگی و اختیاری که از مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال گرفتم با مربیان چند کشور برای بازی دوستانه در دهه اول اردیبهشت صحبت کردم. وقت تیم‌های اروپایی به طور کامل پر بود. از سنگال دعوت کردیم در هفته اول اردیبهشت برای برگزاری دو بازی دوستانه به تهران سفر کنند که مربیان این تیم این مسئله را پذیرفتند. قرار بر این شد که مکاتبات به صورت رسمی صورت بگیرد. فدراسیون به سنگال نامه داده اما آنها هنوز پاسخ رسمی ندادند ولی با این موضوع موافقت ضمنی کردند. امیدوارم بتوانیم دو بازی تدارکاتی خوب با سنگال داشته باشیم و بتوانیم این تیم را با زامبیا که هم‌گروهمان است شبیه‌سازی کنیم. 

سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه تأکید کرد: نمی‌توانیم به این موضوع بسنده کنیم به همین خاطر به طور همزمان با فدراسیون فوتبال ارمنستان مذاکره کردیم که اگر سنگال پاسخی به درخواست ما نداد به این کشور سفر کنیم و دو بازی دوستانه با تیم ملی جوانان این کشور داشته باشیم. دغدغه ما حضور تمامی بازیکنان است اگر باشگاه‌ها همکاری کنند و کل بازیکنان را در اختیار داشته باشیم برایمان بسیار ایده‌آل است و گرنه می‌توانیم حداقل از حضور بازیکنان ثابت صرف نظر کنیم اما سایر بازیکنان کنارمان باشند. وقت دیگری نداریم به دلیل فشردگی لیگ اردوی دیگری نداریم و تنها فرصتمان دهه اول اردیبهشت است.

پیروانی در مورد زمان سفر به کره جنوبی تصریح کرد: از 28 فروردین به اردو می‌رویم تا خودمان را برای بازی‌های دوستانه با سنگال آماده کنیم.  باید منتظر مشخص شدن برنامه بازی با سنگال باشیم و امیدواریم این مسابقه انجام شود. طبق برنامه 5-6 روز قبل از شروع مسابقات عازم کره جنوبی می‌شویم باید با 2 پرواز عازم سئول شویم و سپس از سئول هم به جزیره جنجو محل برگزاری بازی اول و دوم‌مان برویم. با توجه به طولانی بودن مسیر اگر 6 روز قبل به محل برگزاری بازی برسیم برایمان بسیار خوب است.

وی در مورد گروه ایران و حضور تیم‌های پرتغال، زامبیا و کاستاریکا، اظهار داشت: معمولا تیم‌هایی که به جام جهانی صعود می‌کنند همه قوی هستند و فاصله زیادی بین آنها نیست. همه با آمادگی راهی مسابقات می‌شوند. با توجه به اینکه در سید چهارم قرعه کشی قرار داشتیم قطعا سه تیمی که بالاتر از ما بودند تیم‌های قوی هستند. شاید در نگاه اول گروهمان ساده‌ به نظر بیاید اما در حقیقت اینطور نیست. زامبیا در حضور تمام تیم‌های آفریقایی قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده است. آنها تیم قدرتی و سرعتی هستند. حریف دیگر ما کاستاریکا است که در جام جهانی قبل شگفتی‌ساز مسابقات بود. پرتغال هم 2 بار قهرمان جام جهانی شده و معمولا بازیکنان خوبی در رده جوانان به فوتبال دنیا معرفی می‌کند. ما هم تیم خوبی هستیم خوشحالم از سال قبل تا به الان 16 بازیکن در لیگ برتر و لیگ دسته اول داریم که یا به عنوان بازیکن ثابت یا تعویضی به میدان می‌روند. تنها مشکل ما کنار هم نبودن این بازیکنان است استراتژی ما در جام جهانی نسبت به جام ملت‌های آسیا فرق می‌کند. قطعا در جام جهانی تفکرات ما در فاز دفاعی پررنگتر است و این منوط به حضور تمامی نفرات در چند بازی تدارکاتی است تا بتوانیم به خواسته‌های فنی خود دست یابیم. دغدغه فعلی ما بازی تدارکاتی و کنار هم بودن است که امیدوارم این اتفاق در اردوهای پیش روی ما برای حضور در مسابقات رخ دهد.


منبع: فارس
نظرات بینندگان