کد خبر: ۱۰۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۶
قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای فارس در مهر:

مدیون شهدا هستیم اگر برای رفع مشکلات خانواده‌های شهدا کوتاهی کنیم

قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای فارس گفت: شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی و گوش‌به‌فرمان امامشان نکته اتصال به ولایت داشتند و تا آخر ایستادند و مقاومت کردند تا ولی زمانشان تنها نماند و نکته اتصال شهدا به این منبع نورانی ولایت توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت.

به گزارش شیرازه، سید حسین حقایقی قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز استان فارس در جمع اعضای ستاد برگزاری دومین یادواره 65 شهید بخش وراوی و در کنار قبور مطهر شهدای گمنام شهر وراوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: مدیون شهدا هستیم اگر در جهت رفع مشکلات خانواده‌های شهدا کوتاهی کنیم.

 وی افزود: شهدا با ایثار و ازخودگذشتگی و گوش‌به‌فرمان امامشان نکته اتصال به ولایت داشتند و تا آخر ایستادند و مقاومت کردند تا ولی زمانشان تنها نماند و نکته اتصال شهدا به این منبع نورانی ولایت توسط امام خمینی (ره) صورت گرفت.

 قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای مرکز فارس خاطرنشان ساخت: این شهدا محفل، محضر و قبورشان امامزادگان عشق‌اند چون قرار است بااتصال به این شهدا به آن منابع محیانی وصل شویم.

 این مسئول ادامه داد: امروز اگر می‌بینیم تصویر مقام معظم رهبری در خیابان‌های کشور عراق نصب می‌شود این یعنی اثر حرکت شهدای ما و ما نیز می‌بایست این راه را ادامه دهیم.

 حقایقی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: تاکنون که کشورمان زنده و استوار ایستاده است ما از محضر شهدایمان روزی می‌خوریم و باید قدر شهدایمان را بیشتر بدانیم، اگر این امامزادگان عشق در دفاع از کیان اسلامی گوش‌به‌فرمان امام (ره) از هستی خویش گذشتند و نگذاشتند ذره‌ای از خاک مقدس میهن اسلامی به دست نااهلان بیافتد.

و ی آبیاری نهال دین با خون شهید، مهم‌ترین عامل رسیدن به این مقام بزرگ را ولایت‌پذیری شهدا دانسته و در ادامه به تبیین مبانی و سیر تکوین مبحث امامت و ولایت و لزوم آن از صدر اسلام پرداختند.

ایشان که دلیل و فلسفه خلقت انسان را کمال و انسان کامل شدن می‌دانست، امامت و ولایت را نقطه اتصال آسمان به زمین بیان و علت تمامی مشکلات در طول تاریخ را دوری از ولایت و عدم فهم دقیق و عدم درک آن دانستند.

قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای استان فارس در ادامه بزرگ‌ترین دلیل فساد در بین رجال سیاسی و درنتیجه آن ناامیدی مردم از آن‌ها را دوری از قرآن، عترت و معنویت دانست و یادآور شد: در برخی از ادارات ما حتی معاونان فرهنگی هیچ آشنایی با مفاهیم قرآن حتی روخوانی آن نداشته و باوجود سیستم نظارت ضعیف نباید نتیجه‌ای جز ایجاد فساد از آن‌ها انتظار داشت.

در ادامه قائم‌مقام مدیرکل صداوسیمای فارس از مراحل مختلف یادواره (نمایشگاه) بازدید کرد.

شایان‌ذکر است که شهرستان مُهـر 153 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و بخش وراوی با 65 شهید بیشترین تعداد در بین بخش‌های شهرستان مُهر و شهرستان‌های جنوبی فارس رادار است.

گفتنی است این یادواره به همت حوزه مقامت امام حسین (ع) وراوی و سپاه شهرستان مُهر در موخه 29 فروردین ماه به مدت سه شبانه روز و در شهر وراوی برگزار می شود.

منبع:  عصر مُهـر

27

برچسب ها: مهر ، یادواره ، شهدا
نظرات بینندگان