کد خبر: ۱۰۸۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۲ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶

ناراحتی مسافران از کمبود امکانات گردشگری در نگین زاگرس

شهرستان سپیدان با توجه به قرارگرفتن در دامنه زیبای زاگرس وموقعیت بی نظیرش و با دارا بودن جاذبه های طبیعی فراوان سالانه پذیرای خیل عظیم مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

به گزارش  شیرازه، شهرستان چهار فصل سپیدان با توجه به قرار گرفتن در دامنه زیبای زاگرس وبرخورداری از جاذبه های خدادای در جنوب کشور وحدفاصل دومرکز استان مهم به عنوان یکی از پرترددترین مسیرها وشهرستانی چهارفصل وگردشگر پذیر محسوب می شود.

در این راستا درایام مختلف سال این شهرستان  شاهد حضور میهمانانی است که از سراسر کشور سپیدان رابرای گذراندن ودیدن تفرج گاههای بسیار دیدنی آن انتخاب می کنند از این رو می بایست  شرایط برای پذیرای میهمانان در خور یک شهرستان چهار فصل وتوریسم پذیر باشد که تاکنون این امر محقق نشده است در این راستا خبرنگار مادر اخرین ساعات تعطیلات گفتگویی با مسافرانی که سپیدان را انتخاب کردند ترتیب داده است که آنها خواسته هایی به حق از مسئولین شهرستانی داشته اند.

ابطحی مسافری بود که از جنوب به شهرستان سپیدان سفر کرده بود ودر گفتگو با خبرنگار مابا بیان اینکه در مدت اقامت خود در سپیدان از جاذبه های طبیعی این شهر لذت برده است کمبود مراکز اقامتی و عدم اطلاع رسانی درباره جاذبه های دیدنی در سایتهای اینترنتی و عدم بکار بردن تابلوهای راهنمای مناطق دیدنی را از جمله کم و کاستی ها و نیازمندی های این شهر عنوان کرد و گفت:شهر اردکان طبیعت و بافتی شبیه استان چهار محال و بختیاری دارد که بکر بودن و زیبایی این مناطق در نوع خود کم نظیر است.

 این مسافر نوروزی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تبلیغات اینترنتی و سایتهای مختص گردشگری گفت:جاذبه های دیدنی این مناطق کمی ناشناخته مانده و نیاز است بیش از اینها در این زمینه تبلیغات انجام بگیرد تا مورد استقبال بیشتر قرار بگیرد.

  خانمی از یزد هم که به همراه خانواده خود به سپیدان مسافرت کرده بود ضمن تقدیر از عوامل نیروی انتظامی، امنیت بسیار بالای این شهر را یکی از مواهب شهر توریستی سپیدان عنوان کرد.و با بیان اینکه آب و هوای پاک و مردم میهمان نواز سپیدان از دیگر مزایا و داشته های این شهرستان است گفت:بنده اولین بار است که به این شهرستان سفر کرده ام و این مناطق به دلچسب تر و با صفا تر از استانهای شمالی کشور است.

مخاطب دیگر ما خانواده ای بود که از بندرعباس به سپیدان سفر کرده بودند ،وی که از فرهنگیان بندرعباس بود نیز در خصوص سفر خود به سپیدان گفت: از لحاظ تفریح در این شهرستان بسیار لذت برده ایم ولی این شهر از لحاظ اسکان وضعیت خوبی ندارد. 

وی که فرهنگی آموزش و پرورش بود گفت:آموزش و پرورش در زمینه اسکان فرهنگیان بسیار مطلوب عمل کرده که به بهترین نحوه مطلوب جوابگوی مسافران و فرهنگیان بودند. 

صالحی از کرج به عنوان یکی دیگر از میهمانان سپیدان بود که گفت:قبلا سپیدان نیامده بودم و برای اولین بار است که سپیدان را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کرده ام وی گفت:سپیدان از لحاظ امکانات خیلی خوب بوده و فقط نیازمند احداث آلاچیق و سایه بان است که از میراث فرهنگی میخواهیم نسبت به احداث آلاچیق و حتی کاشت درخت در این مناطق اقدا کنند تا مسافران بتوانند در نقاط مختلف اسکان پیدا کنند و لا اقل ظهر در آفتاب نشینند.

 گردشگر دیگری که از ایلام به سپیدان سفر کرده بود در ابتدا ضمن تعریف و تمجید از آب و هوا و طبیعت سپیدان گفت:این شهرستان مردم بسیار خوبی دارند و در معاشراتی که با آنها داشتیم به خوبی رفتار میکردند. این مسافر ایلامی که کم و بیش برای اسکان شبانه خود نیز پیگیری هایی کرده بود گفت:اگر اماکن تحت نظارتی برای معرفی خانه های مجوزدار وجود داشته باشد که از لحاظ امنیت مورد تایید رسیده باشد با اطمینان بیشتری میتوان محلی برای اسکان خانواده پیدا کرد. 

وی با بیان اینکه اگر مدیریت سوئیت های اجاره ای شهر زیر نظر ستادی واحد اداره شود و لیستی از اماکن اقامتی دارای مجوز برای مسافران در نظر گرفته شود میتوان با اطمینان خاطر بیشتری در سوئیت های اجاره ای اسکان یافت. این میهمان نوروزی ضمن اشاره به هموطنانی که سفرهایی به خارج از کشور دارند و ارز زیادی از کشور خارج میکند از آنها خواست از این مناطق که تا کنون بکر مانده اند دیدن کنند چرا که از طرفی ارز آوری خوبی برای ساکنان این مناطق دارد و از طرفی از آنجا که سپیدان منطقه ای کوهستانی است آب و هوایی بکری دارد و خبری از گرمای سایر نقاط کشور ندارد و در گرمای تابستان خنک است و نیازی به وسایل گرمایشی ندارد وی ادامه داد: به یقین هیچ جایی شبیه این شهر با مناطق دیدنی اش نمیتوانند پیدا کنند.

یکی دیگر از گردشگران که منطقه مارگون وابشار آن را برای تفریح یکی دو روزه خود انتخاب کرده بود نبود نمازخانه را یکی از ایرادات اساسی مجموعه تفریحی مارگون عنوان کرد و گفت:سرویس های بهداشتی و مجهز و تمیز و نصب سطل زباله های بزرگ از دیگر الزامات این مجموعه تفریحی است.

 وی با درخواست از مسافران برای جلوگیری از ریختن زباله در رودخانه  گفت:واقعا حیف است که بعضی از مردم این مناظر را از بین میبرند.استفاده از تابلوهایی جهت فرهنگ سازی و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری ازریختن زباله را از دیگر نیازمندی های منطقه های توریستی وطبیعی سپیدان برشمرد و افزود:با اجرای چند اقدام گفته شده این منطقه چهره ای بهتر  به خود میگیرد.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان