کد خبر: ۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
رویدادهای پلیسی استان فارس؛

دستگيري قاتل فراري پس از 10سال

فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان" از دستگيري يك قاتل فراري در اين شهرستان پس از 10 سال خبر داد.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه، پلیس به‌ عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

كاهش 71 درصدي تلفات جاده اي و 34 درصدی سرقت در فیروزآباد
 فرمانده انتظامي شهرستان فیروزآباد گفت: همزمان با راه اندازی قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزآباد با تلاش ماموران انتظامی شاهد کاهش 71 درصدي تلفات جاده ای و 34 درصدی انواع سرقت نسبت مدت مشابه سال قبل در این شهرستان بوديم.
ويسرهنگ حسین ارجمند ادامه داد: علي رغم وجود بالاي تردد در این شهرستان، خوشبختانه با اقدامات بسيار مناسب، تلفات جاده اي نسبت به مدت مشابه سال گذشته 71 درصد كاهش داشته است.
 ارجمند افزود: طبق آمارهاي بدست آمده و در خصوص پیشگیری از سرقت نيز با کاهش 34 درصدي به نسبت مدت مشابه سال قبل روبرو هستيم، که اين امر حاکي از حضور مستمر و پررنگ پليس در سطح حوزه استحفاظی می باشد.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به همکاري خوب شهروندان و مسافران در اجراي طرح نوروزي با پليس گفت: بخش مهمي از توفيقات پليس فیروزآباد مرهون تعامل و همکاري مطلوب شهروندان با پليس بوده و از همكاري ساير دستگاه هاي مربوطه با پليس تقدير و تشكر كرد.

دستگيري قاتل فراري پس از 10سال
 فرمانده انتظامي شهرستان "استهبان بيان كرد: در تیرماه ماه سال 86 درگیری مسلحانه منجر به قتل به علت اختلافات خانوادگی بين دو نفر در اين شهرستان به وقوع پيوسته و فرد قاتل متواري مي شود.
سرهنگ داوود امجدی ادامه داد: در بررسي ميداني و پايش هاي تخصصي کارآگاهان پليس آگاهي، هويت قاتل فراري در همان روزهاي اوليه وقوع جرم مشخص و تلاش شبانه روزي در طي اين سال ها براي دستگيري وي بي نتيجه ماند.
فرمانده انتظامي شهرستان استهبان گفت: ولي ماموران دست از تلاش برنداشته و پس از انجام کارهاي اطلاعاتي و فني گسترده متهم را در اين شهرستان شناسايي و در يك عمليات غافلگيرانه دستگير كردند.
سرهنگ امجدی تصريح کرد: متهم پس از انتقال به مقر انتظامي مورد بازجويي فني قرار گرفته و در تحقيقات تكميلي به جرم ارتكابي اقرار كرد.
وي خاطر نشان کرد : قاتل پس از تکميل پرونده به مراجع قضايي معرفي و از آن طريق روانه زندان شد.

کشف كالاي قاچاق در جهرم
 جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان جهرماظهار داشت: ماموران انتظامي شهرستان جهرم هنگام كنترل خودروهاي عبوري در محور جهرم به شيراز، به دو دستگاه خودرو پژو 405 مشكوك شدند و آن ها را متوقف كردند.
سرهنگ مهراب زارع پور افزود: در بازرسي از اين خودروها 54 هزار و 600 نخ سيگار و 2286 عدد انواع نوشيدني هاي قاچاق كشف شد.
جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان جهرم با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالاهای کشف شده 110 ميليون ريال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه دو نفر دستگير و پس از تشکیل پرونده تحويل مراجع قضائي شدند.

نظرات بینندگان