کد خبر: ۱۰۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
معاون شهردار شیراز:

۸۵ درصد مسافران اتوبوس‌های شهری شیراز از کارت شهروندی استفاده می‌کنند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز گفت: تمام وسایل نقلیه سیستم حمل و نقل عمومی درون شهری شیراز به همت بانک شهر به کارت‌خوان و پرداخت الکترونیک مجهز و متصل می‌شود.
به گزارش شیرازه، ناصر شمس معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه پرداخت الکترونیک جهت تسهیل پرداخت کرایه و عدم مبادله پول خرد و اسکناس بین مسافر و راننده صورت می‌گیرد گفت: یکی از مزیت‌های استفاده از پرداخت الکترونیکی امکان آمارگیری است که این مهم‌ترین هدف در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی افزود: با تعداد کارت‌هایی که مسافران در ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند با اطمینان 90 درصد، آمارگیری انجام شده است و مشخص شده 85 درصد از مسافران از کارت استفاده می‌کنند.

شمس با اشاره به اهمیت آمارگیری از طریق پرداخت الکترونیک بیان کرد: این کار به مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی کمک می‌کند تا بتواند هم در مدیریت لحظه‌ای موفق باشد و هم مدیریت دراز مدت را به درستی انجام دهد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار شیراز تصریح کرد: پرداخت الکترونیکی باید گسترش یابد و در حال تلاشیم تا سیستم پرداخت کرایه تاکسی‌ها به کمک بانک شهر، الکترونیکی شود به نحوی که برای تمام سیستم حمل و نقل یک کارت یونیک صادر شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های بانک شهر در حوزه و حمل و نقل می‌تواند خدمات‌رسانی به مردم را تسریع و تسهیل کند، خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما و بانک شهر این است که یک کارت یونیک برای تمام سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، تاکسی و مترو تعریف شود تا مردم به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

شمس با اشاره به اینکه کارت خدمات شهروندی بانک شهر که در حال حاضر بسیاری از شهروندان از آن استفاده می‌کنند می‌تواند برای 16 خدمت مورد استفاده قرار بگیرد، گفت: اگر تمام خدمات شهروندی در یک کارت تجمیع شود مردم استقبال بیشتری می‌کنند که این کار به همت بانک شهر در حال پیگیری است.
نظرات بینندگان