کد خبر: ۱۰۸۲۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۶
در سپیدان؛

قطب اول کشاورزی فارس در آرزوی پل عابرپیاده

روستای بهرغان از توابع شهرستان سپیدان به عنوان یکی از قطبهای تولید محصولات کشاورزی در فارس متاسفانه سال های سال است که از داشتن پل عابر پیاده محروم است.

به گزارش شیرازه، با شنیدن نام روستای بهرغان انسان به یاد بهترین محصولات کشاورزی از جمله شلغم وپیاز می افتد واین روستا به عنوان یکی از قطبهای تولید پیازوشلغم در سطح کشورمطرح است وقرار گرفتن این روستا در دو طرف جاده اصلی وتنها عبور بین دومرکز استان وپا ارتباطی جنوب کشور زندگی رابرای مردم روستا وخصوصا دانش آموزان وسالمندان دشوار کرده است.

 مردمان صدیق وزحمتکش این روستا سالهاست در انتظار راه اندازی یک پل عابر پیاده جهت ارتباط روزگار سپری می کنند  ولی دریغ از توجه مسئولان و تاکنون چنین معضل بزرگی مرتفع نشده است.

جاده ای که از میان روستا می گذرد تنها راه مواصلاتی بین دومرکز استان است و بدلیل نزدیک بودن به جنوب کشور وتفرج گاهاهی سپیدان یکی از پر تردد ترین جاده هست به طوری که شهروندان و ساکنان روستای بهرغان را با نگرانی جدی مواجه کرده که رفع این نگرانی نیازمند توجه مسئولان برای نصب پل عابرپیاده و همچنین نصب تجهیزات کنترلی برای کاهش سوانح است.

نبود پل های عابره پیاده در سطح روستا باعث شده که شاهد تصادف عابران پیاده باشیم، یکی از مهم ترین مزیت های این پل های هوایی کاهش آمار تصادفات مخصوصا تصادف دانش اموزان هنگام عبور از خیابان است.

بارها دیده شده که عابران پیاده‌ای که قصد عبور از این سو به آن سوی جاده را دارند یا باید دقایق متمادی را کنار خیابانی که مملو از خودروهایی با سرعت بالاست صبر کنند تا شاید بخت با آن‌ها یار باشد و بتوانند احتمالا در یک لحظه جان خود را به دست بگیرند و به آن سوی خیابان بروند .البته شاید جوانان بتوانند دست به چنین ریسکی بزند اما تکلیف دانش آموزان وافراد سالمند که روزانه باید چندین بار از عرض این جاده عبور کند  چیست؟

مردم این روستا برای عبور ومرور محلی وبرای رفتن کودکان به مدرسه ویا برای عبادت به مسجد باید از جاده اصلی که از وسط روستا می گذرد عبور کنند  متاسفانه شاهد از بین رفتن تعدادی از همشهریان بر اثر کم کاری مسئولین هستند.

این در حالی است که قطب اول کشاورزی فارس باید برای اینچنین مشکل سالها منتظر همت مسئولین باشند . دراین راستا مردم روستا حاضرند بخشی از هزینه های احداث پل راپرداخت نمایند که بازهم اقدامی صورت نگرفته است ومردمان این روستا سالیان سال است که با چنین مشکلی دست وپنجه نرم می کنند.

نکته ای که باید به آن از سوی مسئولان متولی مورد توجه قرار بگیرد این است که در روزهای بارانی وبرفی مشکلات مردم روستا برای تردد دوچندان می شود وبا عبور ومرور خودرو ها ودید کم براثر بارش نزولات احتمال حادثه وتصادف چندین برابر می شود.

منبع: مارگون

نظرات بینندگان