کد خبر: ۱۰۸۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۶

سیاست زدگی آفت این روزهای مردمان شهر لامرد

متاسفانه در لامرد گاها اختلافات سیاسی باعث بروز درگیری های فیزیکی خونین بین برادر با برادر یا همسایه ها باهم، شده است که خود ضعف بسیار بزرگی در جامعه ی کنونی ماست و بی شک این امر موجب عقب ماندن خود اشخاص، شهر و شهرستان از پیشرفت است.

به گزارش شیرازه، متاسفانه در لامرد گاها  اختلافات سیاسی باعث بروز درگیری های فیزیکی خونین بین برادر با برادر یا همسایه ها باهم، قهر های طولانی خانواده ها و اقوام با هم و قطع ارتباط های پدر و فرزندی شده است که خود ضعف بسیار بزرگی در جامعه ی کنونی ماست و بی شک این امر موجب عقب ماندن خود اشخاص، شهر و شهرستان از پیشرفت است.


 فراگیر بودن و اثر گذار بودن تصمیمات مردم در انتخاب افراد جهت پیگیری، پیشرفت و توسعه شهر و شهرستان ، باعث شده تا اکثر مردم خود را عضو موثری از جامعه بدانند و یک دید سیاسی داشته باشند. 

مردمان شهرستان لامرد نیز از این امر مستثنی نیستند و می شود آنها را در استان فارس یا شاید کشور،  بعنوان سیاسی ترین  افراد جامعه دانست چرا که در مواقع حساس انتخابات از بزرگ و کوچک با حساسیت خاص امر مهم انتخابات، کاندیداها و جناح های سیاسی منطقه را دنبال می کنند. 

این پیگیری ها و اثر گذار بودن اتفاق خوب و مبارکی است چرا که هر کس به زعم خود برای پیشرفت شهرستان قدم بر می دارد، ولی متاسفانه همین امر مبارک زمانی تبدیل به ضعف خواهد شد که به جای سیاسی بودن، سیاست زده شویم و حتی آب خوردن و زندگیمان هم گره بخورد به جناح سیاسی مان و با فامیل و دوست و همسایه بخاطر مسایل سیاسی قطع ارتباط کنیم.  

متاسفانه در لامرد گاها همین اختلافات سیاسی باعث بروز درگیری های فیزیکی خونین بین برادر با برادر یا همسایه ها باهم، قهر های طولانی خانواده ها و اقوام با هم و قطع ارتباط های  پدر و فرزندی شده است که خود ضعف بسیار بزرگی در جامعه ی کنونی ماست و بی شک این امر موجب عقب ماندن خود اشخاص، شهر و شهرستان از پیشرفت است.  

همین سیاست زدگی یک آفت بزرگ دیگری که دارد باعث می شود ما ضعف های جناح سیاسی مورد قبول خودمان را اصلا نبینیم و هر چه اقدام است آن را مثبت ارزیابی کنیم ولی در مقابل، کوچکترین حرکت سیاسی،اشتباه یا ضعف طیف غیر همسو با خود را بزرگترین مشکل ببینیم و در جامعه و گروه های اجتماعی هوار بکشیم که فلان اتفاق افتاده است. 

اینکه مشکلات را بازگو کنیم و در جهت رفع آن بکوشیم بسیار خوب است اما اینکه فقط مشکلات رقیب را ببینیم و از ضعف های خود چشم بپوشیم باعث لجاجت در بین هر دو جناح می شود که با ایجاد تقابل و دو قطبی همگان سعی در تخریب هم دارند و تنها کسی که از این ماجرا ضرر می کند خود ما هستیم وگرنه مسئولین که گویا همیشه محترمند و بی اشتباه و خوب یا بد مسیر خود را طی خواهند کرد! 

در این میان افرادی را هم که دلسوزند و از روی دلسوزی متنی یا انتقادی را انتقال می دهند  در طیف مقابل خوانده می شوند و از هر فشاری برا دور کردن و درو کردن او حتی با برچسب ها و انگ های غیر شرعی و عرفی، دریغ نمی کنند. 

این حرکت ها و لجاجت ها و ایجاد تقابل و دو قطبی بودن حل نخواهد شد مگر با همت مردم و اصلاح رویه خود، مگر اینکه از هر طیفی وارد مدار مدیریت شد ضمن بیان بدون غرض ضعف ها ، کمک کنیم به رفع آن،  و  تنها دنبال کننده یک هدف باشیم که آن هم پیشرفت و توسعه شهرستانمان است.

وحدت آب و هوا و خاک و نور / دانه را رقصان کند در قعر گور 

اتحاد و دوستی امر خداست / افتراق و انزجار از دین جداست 


*عباس محمدی  دانشجوی ارشد برنامه ریزی و مدیریت شهری

منبع: لامرود
نظرات بینندگان