کد خبر: ۱۰۸۳۰۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶

جمع آوری اشیای قدیمی، به همت شهروند فسایی

شهروند فسایی 2 هزار شی قدیمی را در کنار یکدیگر جمع آوری کرد.
به گزارش شیرازه، شهروند خوش ذوق فسا در مدت 50 سال بیش از 2 هزار وسیله قدیمی و تاریخی را جمع آو ری و در خانه شخصی خود نگهداری  می کند، به طوری که این خانه تبدیل به مکانی برای بازدید  دوستان و آشنایان  وعلاقه مندان شده است.
آقای  متشرعی که بازنشسته آموزش و پرورش هست می گوید: پدرم به این کار علاقه داشت و من بعد از فوت پدر، کار جمع آوری وسایل  قدیمی را با جدیت پی گیری کردم و بعد از 50 سال توانسته ام بیش از 2 هزار وسیله قدیمی را جمع آوری کنم .
وی به گونه ای تمام این وسایل را در اتاق ها و حیاط منزل خود جا داده است که وقتی وارد خانه می شوی، گویی وارد موزه ای  باستانی خواهی شد.
به  گفته رضازاده، محقق فسایی، این وسایل، بخش بزرگی از فرهنگ و سنت این شهر قدیمی را در خود دارد و در شناخت فرهنگ و سنت این شهر به جوانان نقش بسیار مهمی دارد . آثار قدیمی و تاریخی جمع آوری شده در این خانه مربوط به زندگی روز مره، کار و تلاش، داد و  ستد، کشاورزی سنتی و  آموزش تحصیلی سال های گذشته این شهر بوده است .
وی می افزاید: بعضی از افراد بازدید کننده از این خانه، اشایی نیز اهدا کرده اند و در خانه اش به روی علا قه مندان برای بازدید همیشه باز است. در فسا  موزه ای  وجود ندارد و قرار است در آینده در این خصوص اقدام شود.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
نظرات بینندگان