کد خبر: ۱۰۸۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۶ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶
قادری:

مدیریت رانتی، وابسته به غرب نمی‌تواند مشکلات کشور را حل کند/ منع عالمان دینی از مسائل اقتصادی همان الگوی سکولار است

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس گفت: مدیریت مستأصل و وابسته به نگاه غرب نمی‌تواند مشکل کشور را حل کند و مدیریت رانتی در نوع نگاه به کارها و انجام کارهای مردم، تکلیف‌مدارانه نیست.

به گزارش شیرازه، جعفر قادری در گفتگوی با عصر فارس به بررسی حل مشکلات انقلابی از طریق مدیریت انقلابی پرداخت و اظهار داشت: نگاه افراد در حل مسائل و مشکلات کشور متفاوت است و نوع نگاه برخی در حل مشکلات کشور به رفع تحریم‌ها برمی‌گردد.

ریشه مشکلات کشور در نوع مدیریت است

وی با بیان اینکه حل مشکلات کشور نباید به تحریم یا عدم تحریم وابسته باشد، افزود: ریشه مشکلات کشور در نوع مدیریت است؛ مدیریتی که مدل و الگوی غربی دنبال کند که مدیریت نگاه دستش به دیگران است.

این عضو هیئت‌علمی دانشگاه شیراز با تصریح بر حل مشکلات کشور از طریق مدیریت انقلابی گفت: مدیریت انقلابی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند و جلوی حیف‌ومیل‌ها و سوءاستفاده‌ها را بگیرد.

قادری تصریح کرد: مدیریت انقلابی دارای قدرت بالا، توانمندی، خلاقیت و قدرت مانور بالایی است.

وی ادامه داد: مدیریت مستأصل و وابسته به نگاه غرب نمی‌تواند مشکل کشور را حل کند و مدیریت رانتی در نوع نگاه به کارها و انجام کارهای مردم، تکلیف‌مدارانه نیست.

نماینده ادواری مردم شیراز در مجلس گفت: مدیریت انقلابی که در جریان جبهه و جنگ حضور داشت توانایی حل مشکلات با استفاده از توانمندی داخلی دارد.

مدیری انقلابی، صادقانه و با تعامل با مردم برخورد می‌کند

قادری بیان کرد: مدیریت انقلابی نه با وابستگی به خارج و ارجاع همه مسائل به تحریم‌ها و نه با هزینه‌تراشی بی‌فایده، با تکیه‌بر آرمان‌ها و اصول و دیدگاه انقلابی وقت را به‌خوبی می‌شناسد و مسائل و مشکلات را حل می‌کند و مردم را معطل نمی‌گذارد؛ مدیری انقلابی، صادقانه و با تعامل با مردم برخورد می‌کند.

با نگاه مأیوسانه و مستأصل نمی‌توان با غرب تعامل داشت

به اعتقاد نماینده سابق مردم شیراز در مجلس، مدیران خسته و مستأصل و ناامید نمی‌توانند مشکلات کشور را حل کنند و با نگاه مأیوسانه و مستأصل نمی‌توان با غرب تعامل داشت بلکه باید بااقتدار وارد تعامل بشویم.

قادری گفت: مدیریت انقلابی در حقیقت اقتدار و قدرت مانورمان را نشان می‌دهد.

واکنش به منع عالمان دینی از نظریات اقتصادی

نماینده سابق شیراز در بخش دیگری از این گفتگو در واکنش به منع عالمان دینی از نظریات اقتصادی گفت: ما ادعای اقتصاد اسلامی داریم و قوانین موجود جوابگو نیستند و طبعاً ما نیازمند به اصلاح امور از طریق نقطه نظرات عالمان و متفکران حوزه‌های دینی هستیم و علمای دین با اشراف بر مسائل روز و اصول اسلامی باید نسخه اقتصاد اسلامی را به نظام دهند.

اقتصاددان دانشگاه شیراز با بیان اینکه منع عالمان دینی از مسائل اساسی و اقتصادی همان الگوی نظام‌های سکولاری مثل ترکیه است، افزود: در این نظام‌ها چون پشتوانه مردمی و دینی وجود ندارد، رویه‌های استکباری دنبال می‌شود.

غرب هر وقت موقعیت فراهم شود دست‌های چدنی خود رانشان می‌دهد

وی در بخش پایانی در پاسخ به سیاست چماق و هویج ترامپ که از طرفی نوروز را تبریک می‌گوید و از طرفی دیگر تحریم‌ها را تشدید می‌کند، گفت: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها متذکر شده‌اند نباید به وعده‌ها و وعیدهای غرب امیدوار باشیم، گفت: غرب نمی‌تواند به‌هیچ‌وجه ما را تحمل کند و هر وقت موقعیت فراهم شود دست‌های چدنی خود رانشان می‌دهد و این  سیاست چماق و هویج غرب، سیاست همیشگی است که ما را از اصول و باورهایمان دور کنند

وی گفت: باید نگاهمان مبتنی بر تجربیات گذشته و عملکرد این کشورها باشد؛ که دشمن‌تراشی نمی‌کنیم ساده‌انگاری هم نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: نظام اسلامی نمی‌تواند در مقابل سلطه‌گری ساکت باشد و این نظام مبتنی بر عدالت و احترام به حقوق انسان‌ها آمده تا چارچوب نظم حاکم و سکولار دنیا را برهم ریزد.

این اقتصاددان ملی گفت: ما اگر دل‌خوش به مواهب توسعه وعده داده غرب بودیم در این چند دهه مقاومت نمی‌کردیم و امروز با اقتصاد مقاومتی نیروهای داخلی و تکیه‌بر ظرفیت‌هایمان و نپذیرفتن نظم سکولار گرفتار خوش‌بینی و خوش‌باوری نمی‌شویم و با تقویت خود بهانه دست دیگران نمی‌دهیم و اقتدارمان را تسلیم غرب نمی‌کنیم.

منبع: عصر فارس

نظرات بینندگان