کد خبر: ۱۰۸۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۲ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۶

تشرف بیش از سه میلیون زائر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ایام نوروز 96

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس اعلام کرد از ابتدای تعطیلات نوروزی تا مورخ 14 فروردین 96 بیش از سه میلیون زائر نوروزی از اقصی نقاط کشور به حرمین مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ(علیه السلام) و برادر بزرگوارشان حضرت سیدمیرمحمدبن موسی الکاظم(علیه السلام) مشرف شدند.
به گزارش شیرازه، دکترمتشرف بیش از سه میلیون زائر به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در ایام نوروز 96حمدرضا محمدجانی معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس بیشترین حضور زائران و مجاوران در حرم مطهر را مربوط به روز اول سال با بیش از ۳۷۰ هزار زائر نوروزی اعلام کرد.

معاون پژوهش و فناوری اطلاعات آستان مقدس احمدی ومحمدی(ع) اظهار داشت: همچنین همزمان با ایام نوروز 96 بیش از 8 هزار نفر از زائران و مجاوران حرم مطهر از موزه آستان مقدس شاهچراغ(ع) بازدید کردند.

وی گفت: این موزه که اشیاء موجود در آن بالغ بر هشت هزار شی تاریخی باارزش مربوط به ادوار مختلف تاریخی از سه هزار سال قبل از میلاد تا دوران معاصر است، یکی از فاخرترین موزه های جنوب کشور محسوب می گردد.

همچنین، مرتضی هادی سرپرست دارالشفاء آستان مقدس گفت: دارالشفا (درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی آستان مقدس شاهچراغ(ع)) در همین مدت، به نزدیک به ده هزار نفر از زائران نوروزی خدمات پزشکی – درمانی ارائه کرد.

وی گفت: آمار مراجعه کنندگان به درمانگاه در ایام نوروز در بخش های تزریقات، ویزیت پزشک و اورژانس دندانپزشکی 2624 نفر و مراجعه کنندگان به پایگاه های اورژانس مستقر در آستان مقدس، قریب 7000 نفر  بودند. داروخانه مستقر در دارالشفای حرم مطهر نیز در همین مدت به  5601 مراجعه کننده ارائه خدمت  نمود.

نظرات بینندگان