کد خبر: ۱۰۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۵۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۶

جشن عقد در کنار آرامگاه آسمانی ها+ تصاویر

هاجر حسینی متولد سال 72 و میلاد بصیرت متولد سال 70، زوج جوانی بودند که دعای خوشبختی و عاقبت بخیری‌شان را، امروز از شهدا طلب می‌کردند.
به گزارش شیرازه، امروز تپه ی شهدای دانشگاه شیراز حال و هوای دیگری داشت و مثل روزهای قبل نبود؛ در کنار قبور شهدا دختران جوان دانشجو مشغول چیدن غنچه‌ی زیبای عقد بودند. دو ساعت تا آمدن مهمان‌ها و عاقد مانده بود و عروس و داماد جوان خود نیز مشغول آماده سازی تدارکات جشن ساده و صمیمی ازدواج‌شان بودند.

جشن عقد در کنار آرامگاه آسمانی ها+ تصاویر
هاجر حسینی متولد سال 72 و میلاد بصیرت متولد سال 70، زوج جوانی بودند که دعای خوشبختی و عاقبت بخیری‌شان را، امروز از شهدا طلب می‌کردند.

به گفته خودشان؛ باورهای قلبی و جهاد و رهرو شهدا بودن، ملاک ازدواج و هم کفو بودنشان است.

هاجر حسینی با اشاره به آیه 32 سوره نور که خداوند می فرماید؛
 "وَأَنكِحُوا الْأَيَامَى مِنكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِن يَكُونُوا فُقَرَاء يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ"؛ گفت: خداوند می‌فرماید؛ غلامان و کنیزان بی همسر خود را همسر دهید و از فقر هراسی نداشته باشید به همین دلیل با وجود تمام مشکلاتی که داشتیم اما به حضرت زهرا (س) متوسل شدیم و همان‌گونه که خداوند وعده روزی رسانی داده به او توکل کرده و با رعایت سادگی، در کنار قبور شهدا مراسم عقدمان را برگزار می کنیم.

حسینی با بیان اینکه امیدوارم دعای شهدا برکت بخش زندگی‌مان باشد؛ شناخت عاقلانه، ازدواج آسان و گذشت در زندگی را ، خطاب به هم‌سن و سال‌هایش توصیه کرد.

میلاد بصیرت در پاسخ به سوال خبرنگار ما که چرا قبور شهدای گمنام دانشگاه شیراز را برای مراسم‌شان انتخاب کردند، گفت: اولین قرارمان بعد از محرمیت این بود که خطبه عقدمان درکنار شهدا جاری شود اما علت اصلی؛ هدف‌هایی بود که داشتیم.

وی ادامه داد: بنده در کمیته مفقودین مشغول به خدمت هستم و غربت شهدای گمنام را کاملا احساس میکنم از آنجایی که اولا با تدفین این شهدا مخالفت شد و با گذشت چندین سال متاسفانه اِلمان شهدا هنوز کامل ساخته نشده است، قصدمان در واقع جلب توجه مسئولین دانشگاه به این مکان مقدس است.

بصیرت با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر جوان‌ها به دلیل مشکل مالی ازدواج نمی کنند، گفت: من با کمترین درآمد اقدام به تشکیل خانواده کردم و با همسرم می خواستیم که الگویی برای ترویج ازدواج آسان و ازدواج دانشجویی باشیم و ان شا الله که دعای شهدا هم بدرقه راهمان باشد.

جشن عقد در کنار آرامگاه آسمانی ها+ تصاویر
نظرات بینندگان