کد خبر: ۱۰۸۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
معاون شهردار شیراز:

هیچ زباله‌ای تا پایان سال ۹۶ در شیراز دفن نمی‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته و تجهیز سایت دفن پسماند شهرداری شیراز به سومین دستگاه تفکیک زباله تا پایان امسال هیچ زباله‌ای در شیراز دفن نمی‌شود.
به گزارش شیرازه، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: روزانه حدود هزار تا 1100 تن پسماند در شیراز تولید می‌شود که در حال حاضر 700 تن آن در مقصد تفکیک می‌شود.

امینیرمضان امینی با بیان اینکه دو دستگاه تفکیک زباله در سایت پسماند شهرداری شیراز افتتاح شده خاطرنشان کرد: یک دستگاه دیگر برای تفکیک زباله در مقصد نیز در حال آماده‌سازی است که با افتتاح آن دیگر هیچ زباله‌ای دفن نمی‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در چهار سال گذشته به طور تقریبی بیشتر زباله‌ها به صورت‌ سنتی دفن می‌شد که با برنامه‌ریزی و فعالیت‌های صورت گرفته امروز کمتر از یک پنجم آن دفن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در سایت پسماند شهرداری شیراز که در برمشور واقع شده علاوه بر تفیک زباله‌ها برق و کمپوست نیز تولید می‌شود که شهرداری شیراز از این محل تولید درآمد دارد.

امینی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار کارمند با خودروها و دستگاه‌های به روز و استاندارد در جمع آوری و تبدیل پسماند فعال هستند گفت: شیراز در بین تمام کلان شهرهای شیراز مقام نخست جمع آوری تفکیک زباله‌ها را دارد و همواره از برنامه‌های موجود الگوبرداری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: بر اساس آمار موجود در حال حاضر نیز حدود هفت درصد زباله‌های توسط شهروندان در مبدا و در منازل تفکیک می‌شود.

امینی همچنین از تلاش پاکبانان شیرازی که در نوروز امسال خدمات شایسته‌ای را ارائه کردند قدردانی کرد و گفت: در روز های پایان سال گذشته به علت خانه تکانی شب عید، افزایش مصرف مواد غذایی توسط شهروندان و ورود مسافران نوروزی روند تولید پسماند در شیراز  افزایش داشت.

معاون شهردار شیراز بیان کرد: افزایش زباله به طوری بود که در آخرین روز سال گذشته یعنی 30 اسفند به میزان حداکثری در سال، یعنی 1600 تن رسیدکه با تلاش مضاعف نیروهای پرتلاش سازمان و همکاری شهروندان با کمترین مشکل جمع‌آوری شد.

منبع: تسنیم

نظرات بینندگان