کد خبر: ۱۰۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
کازرون و دومسیر متفاوت؛

دوتابلو و یک شهرستان

در اوایل تعطیلات نوروز بود که خبری پر حاشیه صدر اخبار شبکه های مجازی کازرون شد و هر گروه از دیدگاه و سطح خود به تحلیل این خبر می پرداخت.

به گزارش شیرازه، در اوایل تعطیلات نوروز بود که خبری پر حاشیه صدر اخبار شبکه های مجازی کازرون شد و هر گروه از دیدگاه و سطح خود به تحلیل این خبر می پرداخت.تابلو سه راهی راهدار که قبل از این، به گونه ای بود که مسیر شیراز را از طرف شهر کازرون و جاده ی جدید نمایش می داد و پس از تغییر با یک ابتکار عجیب و تقریبا غیر معمول مسیر شیراز را از طرف قائمیه  و تنگ ابوالحیات 130 کیلومتر و از طرف کازرون جاده ی دشت برم 142 کیلومتر نمایش می داد.

این بحث بالا گرفت و تحلیل ها و دغدغه ها نماینده ی شهرستان،فرماندار،امام جمعه و مسئولان دیگر را مورد سوال قرار داد و البته هیچ پاسخ رسمی از هیچ مرجعی دریافت نشد و پاسخ های غیر رسمی با ادبیات رنگ و نارنجک های دست ساز دهان هر دو تابلو را مورد عنایت قرار داد و در ایام تعطیلات نوروز که سیل مسافران از این جاده عبور می کردند با این تابلو وآثار رنگ روی آن، فرهنگ مردم کازرون را به قضاوت نشستند.

همانگونه که می دانیم مدتی است که اداره ای تحت عنوان راهداری و حمل و نقل جاده ای در ذیل تشکیلات وزارت راه و شهرسازی تشکیل شده که مسئولیت نگهداری و بهسازی و مسائل فنی جاده ها و حمل و نقل را این اداره عهده دار شده است.در کازرون نیز به تبع کل کشور این اداره تشکیل شده که از بدو تاسیس مهندس امیری مسئولیت این اداره را عهده دار شده است.گرچه از ابتدای حضور ایشان در این سمت و قرار گرفتن دو اداره در کنار هم در یک ساختمان تنش های نا مطلوبی را در این دو اداره به دنبال داشته اما تابلو مذکور از چالش های عمیق تری یاد می کند.

بنا به آثار حقوقی این مطلب و این سوالات، از شایعات و شنیده هایی که حاکی از فشار نماینده ی شهرستان برای این مسئله هست چشم می پوشیم و در وهله ی اول مسئول مستقیم این جریان را مورد سوال قرار می دهیم.

جناب آقای مهندس امیری که متولی مستقم حمل و نقل جاده ای شهرستان محسوب می شوند باید بنا به وظیفه ی شرعی و قانونی خود به این سوالات پاسخ بگویند و بی شک اگر این پرسش ها را بی جواب بگذارند نه تنها سکوتشان حمل بر بی دفاعی و غیر منطقی بودن اعمالشان محسوب می شود بلکه باید نزد مراجع بالاتر و البته افکار عمومی پاسخگو باشند.

جناب مهندس امیری! اولین سوال اینکه تا آنجا که ما بیاد داریم و تصاویر و مستندات شهادت می دهند تابلو کذایی تا قبل از این تغییر اخیر از لحاظ ظاهری مشکلی نداشت که نیاز به ترمیم داشته باشد در حالی که بسیاری از تابلو های مهم دیگری در سطح شهرستان هستند که نیاز به ترمیم دارند چه انگیزه ای در شما اولویت این تابلو را ایجاد کرد؟

دومین پرسش اینکه قبل از این که شما سعادت خدمت به مردم در این جایگاه را پیدا کنید و البته قبل از تفکیک بخش راه از بخش شهرسازی متخصصان و کارشناسان همین وزارت خانه تابلو مذکور را نصب کرده بودند چه شد که به محض ورود شما معیار های کارشناسی تغییر کرد و رسالت فنی شما این تغییر را لازم دانست؟

سومین پرسش اینکه اگر چه بنده تخصصی در امور راه و راهداری ندارم اما بنا به تجربه و تحقیق از اهل فن هیچ گاه ندیده و نشنیده ام که در جاده ای میزان مسافت یک مسیر را بر روی تابلو جهت نمای بر فراز جاده ها درج نمایند بلکه همیشه تابلو های مسافت نگار در حاشیه جاده نصب می شوند.آیا این کار شما مصداق تخلف فنی محسوب نمی شود؟و آیا اگر روزی راننده ای در محاکم قضایی ادعا کند بدلیل اینکه مسافت مسیر بر روی تابلو بالای جاده درج شده بود و بنده به آن توجه کردم و دچار حادثه شدم.شما پاسخی مستند به نظرات تخصصی و فنی مبنی بر صحت کار خود و اثبات تقصیر خود راننده دارید یا خیر؟

چهارمین پرسش اینکه  همانگونه که مستحضرید به محض ترمیم تابلو مذکور تنش هایی در شهرستان رخ داد که البته به صلاح شهرستان نبود و نخستین حرکتی که صورت گرفت تخریب تابلو با رنگ و ترقه های دست ساز بود که چهره ی نامطلوبی به آن داد و بی شک فرهنگ مردم شهرستان کازرون را نزد مسافران نوروزی زیر سوال برد.بی شک این تنش ها مسئله را در حوزه ی امنیت شهرستان مطرح می کند و پای شورای تامین را به قضیه باز می کند.آیا شما پاسخ درخوری به سوالات شورای تامین در این خصوص دارید؟چنانچه پاسخی دارید آن ها را برای مخاطبان و مردم نیز در جهت روشن سازی افکار بفرمایید.

لازم به یادآوری است که  در رابطه با موضوع اخیر و تنش های رخ داده شخص فرماندار نیز به عنوان رییس شورای تامین شهرستان باید به مردم پاسخگو باشند.

و در پایان باید عرض کنم مطالب دیگری هم قابل عرض بود اما بنابراینکه عدالت حکم می کند تا دفاعیات طرف مقابل هم شنیده شود منتظر می مانیم تا جناب مهندس امیری عزیز این چند سوال را در جراید شهرستان پاسخ بگویند سپس بحث را پی می گیریم تا به یاری خدا جهت اصلاح و بهبود وضعیت شهرستان در کنار هم گامی برداریم.

*محمد جواد سیاح پور

منبع: کازرون خبر

نظرات بینندگان