کد خبر: ۱۰۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۹ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
رئیس کل دادگستری فارس:

تبلیغات انتخاباتی در همه فضاها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است

دومین نشست ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس با تأکید بر نظارت جدی فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل شد.
به گزارش شیرازه، دومین نشست ستاد مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس با تأکید بر نظارت جدی فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی تشکیل شد.
 این نشست که با حضور مدیران و مسئولان دست اندرکار برگزاری انتخابات در استان برگزار شد آخرین اقدامات انجام شده در حوزه های مختلف اجرائی، نظارتی و پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی بررسی شد.

در این نشست رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به این که دستگاه قضایی به عنوان یکی از مراجع استعلام با استقرار کشیک های تمام وقت قبل از موعدقانونی پاسخ کلیه استعلامات را داده  است گفت: دستگاه قضایی همچنین برابر قانون و بخشنامه های ابلاغی علاوه بر تشکیل ستادهای مرکزی پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان دستورات لازم مبنی بر تشکیل این ستاد در کلیه حوزه های قضایی را صادر کرده است.

علی القاصی با تأکید بر این که هدف اصلی این ستاد گسترش فضای سالم انتخاباتی و ایجاد فضای مناسب رقابت سالم در میان کاندیداها و جلب اعتماد عمومی و حضور حداکثری مردم است تصریح کرد: اگر مردم احساس کنند که فضای رقابت های انتخاباتی یک فضای سالم و عادلانه است بی شک با اعتماد بیشتر در تعیین سرنوشت خود مشارکت خواهند داشت.

رئیس ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی همچنین با اشاره به پایش و نگاه ریزبین مردم بر عملکرد هیأت های مختلف اجرائی، نظارتی و امنیتی در ایام منتهی به انتخابات بیان داشت: باید تلاش کنیم عملکرد همه ما شفاف و در چارچوب قانون باشد.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت های دولتی نیز متذکر شد: این موارد تنها منحصر به اموال، اماکن و امکانات فیزیکی نیست بلکه سایر ظرفیت ها از جمله سوء استفاده از موقعیت های شغلی در راستای جهت دهی به افکار عمومی را نیز شامل می شود.

رئیس شورای قضایی استان بر حساسیت های همه مسئولین در خصوص فضای مجازی اشاره کرد و افزود: تبلیغات در همه فضاها تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده و پیش از موعد که زمینه ساز اخلال در نظم،قانون شکنی و عبور از خطوط قرمز نظام باشد با حساسیت بررسی و در چارچوب قانون برخورد خواهد شد.
نظرات بینندگان