کد خبر: ۱۰۸۵۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مسؤولین معتکفین خواهران:

اعتکاف مقدمه ای برای ورود به جهاد اکبر است

امسال سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فجر استان در طی طرحی برنامه ریزی شده چهار ناحیه بسیج دانش آموزی را به صورت متمرکز در مسجد امام حسن (ع) واقع در بلوار شهید مطهری گرد هم آورده است.

به گزارش شیرازه، هرساله بسیاری از مردم ایران که اغلب هم از جوانان هستند در ایام البیض (۱۳الی ۱۵ ماه رجب) در مساجد اعتکاف می کنند.

حمیده شهسواری ۳۲ ساله فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی حضرت سمیه (س) که قریب به ده سال در فعالیت های بسیج فعالیت میکند، اکنون مسؤول واحد خواهران اعتکاف بسیج دانش آموزی شیراز می باشد.

شهسواری که خود را خادم بسیج و انقلاب می داند در رابطه با برنامه اعتکاف گفت: امسال سازمان بسیج دانش آموزی سپاه فجر استان در طی طرحی برنامه ریزی شده چهار ناحیه بسیج دانش آموزی را به صورت متمرکز در مسجد امام حسن (ع) واقع در بلوار شهید مطهری گرد هم آورده است.

وی برنامه های این سه روزه را شامل مناجات های معنوی، تفسیرقرآن، انجام اعمال ام داوود، برگزاری نشست های تربیتی حلقه های صالحین را از مهمترین برنامه های معنوی اعتکاف در این ایام برشمرد.

شهسواری افزود: اعتکاف در واقع یک عبادت نیست، مجموعه ای از عبادات در مراسم اعتکاف گرد هم آمده اند و مقدمه ای برای ورود به جهاد اکبر و مبارزه با نفس و خودسازی و رمی جمرات نفس اماره می باشد.

وی در پایان بهترین خاطره از اعتکاف را برقراری وحدت بین دوستان دانست که نشان دهنده شکوه زیبایی از اسلام مداری می باشد.

حضور بیش از ۱۶۰ سرگروه و مربیان حلقه های صالحین

فاطمه کشمیری فرمانده پایگاه منتظران ظهور که در این ایام سه روزه، مسؤول اعتکاف سرگروه های صالحین واحد خواهران ناحیه بقیه الله (عج) شیراز واقع در مسجد امام حسین (ع) می باشد که در گفتگو با خبرنگار ما بیان داشت: اغلب افراد شرکت کننده سرگروه ها و مربیان حوزه های مقاومت ناحیه می باشند که حدود ۱۶۰ نفر را شامل می باشند.

این فعال بسیجی که حدود ۴۶ ساله است برنامه های شاخص این ایام را ختم قرآن، مناجات و اعمال مربوطه هر روز و برگزاری جلسات مباحث تربیتی جهت جذب بهتر و موثرتر برای سرگروه و مربیان دانست.

وی هم چنین جلسات پرسش و پاسخ جهت ارتقای سطح علمی و اعتقادی افراد با حضور اساتید مجرب در این ایام را بسیار تاثیرگذار دانست.

کشمیری  تصریح کرد: تمام هدف اعتکاف این است که در این مدت اعتکاف از جامعه و خانواده و از اشتغالات و شلوغی های روتینی که برای ما وجود دارد و ما را احاطه کرده است فاصله بگیریم تا بتوانیم در یک خلأ نسبی خودمان را باز یابیم و معتکف شویم.

وی بهترین خاطره خود را از اعتکاف بیدار کردن افراد در موقع نماز با ذکر صلوات دانست که بسیار دلنشین و خاطره انگیز می باشد.

خبرنگار: پریسا خلیلی

منبع:  پایگاه تحلیلی خبری موج ما

برچسب ها: شیراز ، اعتکاف ، بسیج ، صالحین
نظرات بینندگان