کد خبر: ۱۰۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۴ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۶
مسئول بین الملل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء در گفتگو با شیرازه:

بزرگترین اعتکاف پایتخت جوانان جهان اسلام برگزار شد/ مسئولان به فرصت های فرهنگی موجود توجه کنند

کانون فرهنگی رهپویان وصال، طی اقدامی زیبا و پسندیده پایتختی جوانان جهان اسلام را با جوانان معتکف و حقیقت جوی این مجموعه فرهنگی مذهبی معرفی کرد.
به گزارش شیرازه، کانون فرهنگی رهپویان وصال، طی اقدامی زیبا و پسندیده پایتختی جوانان جهان اسلام را با جوانان معتکف و حقیقت جوی این مجموعه فرهنگی مذهبی معرفی کرد.

مسئول بین الملل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در نوزدهمین اعتکاف بزرگ جوانان کشور در گفتگو با خبرنگار شیرازه، با اشاره به اینکه اعتکاف مسجدالشهداء با سایر اعتکاف هایی که در کشور برگزار می شود متفاوت است، گفت: شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی جوانان جهان اسلام در این مراسم بزرگ معنوی و سایر مناسبت ها و وقایع فرهنگی می تواند فرصت خوبی برای مردم شیراز در راستای تحقق اهداف پایتختی جوانان جهان اسلام باشد.

علی اکبر براتی با بیان اینکه در این مراسم بزرگ معنوی یک میهمان از کشمیر داشتیم، به مجموعه صحبت هایی که در جمع معتکفان ارائه شد اشاره کرد.

وی با اظهار اینکه انقلاب اسلامی ظرفیت و فرصت های بزرگی را در دنیا فراهم کرده است، افزود: امروزه صدها میلیون نفر از مردم دنیا با شنیدن پیام انقلاب اسلامی راغب و دل بسته این انقلاب هستند.

مسئول بین الملل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء با اعلام اینکه عمق استراتژی انقلاب اسلامی تا قلب اروپا، آفریقا، کشورهای آسیایی و نقاط مختلف دیگری گسترش پیدا کرده است، معتکفان را مورد خطاب قرار داد و بیان کرد: در دعا و مناجات ها باید توجه داشته باشید که اتفاقات بزرگی در دنیا رقم خورده است و برای همه مستضعفان و جهان اسلام دعا کنید.

براتی گفت: باید توجه داشته باشیم که جوانان جهان اسلام نگاهشان به ایران، انقلاب اسلامی، ولایت فقیه، امام و رهبری است.

وی تصریح کرد: جهت تبدیل شدن به الگوی مناسب برای جوانان جهان اسلام لازم است برنام های فرهنگی متناسب با جوانانی که به ارزش های انقلابی ما دل بسته اند اجرا کنیم و توجه ویژه ای به ارتباطات نخبگانی، مردمی و جوانان جهان اسلام حول محور مقاومت، حوزه مهدویت، اسلام و قدس شریف داشته باشیم.

به گزارش شیرازه، مسئول بین الملل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء علاوه بر سخنرانی در جمعیت بزرگ جوانان معتکف رهپویان وصال، در دانشگاه شیراز، فرهنگیان، شهر فسا و کوار به ایراد سخنرانی با محوریت پایتختی جوانان جهان اسلام پرداخت.

براتی با تاکید بر پیشینه تاریخی و مقاومتی مردم شیراز و استان فارس در برابر انگلیسی ها و اخراج آنها از منطقه، گفت: این موضوع تنها بخشی از آن حلقه بزرگ مقاومتی دنیا است.

وی با اشاره به اهمیت حمایت از جوانان حامی مقاومت در سراسر کشورهای مختلف جهت ارتباط گیری فرهنگی و انقلابی، افزود: باید یک مطالبه عمومی در این راستا شکل بگیرد نه اینکه تقابل وجود داشته باشد.

مسئول بین الملل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء اظهار داشت: شیراز را باید به عنوان شهر شعر، ادب و مفاهیم قرآنی به دنیا معرفی کرد و موسیقی هم اگر با این معارف قرآنی هماهنگی داشته باشد می تواند این کار را انجام بدهد.

براتی همچنین خاطرنشان کرد: ما فرهنگ غنی متناسب با فرهنگ دینی داریم که دیگر ضرورتی به متوسل شدن به فرهنگ های دیگر وجود ندارد.

وی افزود: شیراز و فارس را آنگونه که هستند باید معرفی کرد نه آنگونه که متناسب با سلیقه خارج از کشور است.

براتی در خصوص اینکه این اعتکاف می توانست فرصتی بزرگتر از این و در سطح بین المللی باشد، خاطرنشان کرد: در شیراز نزدیک به 150 دانشجو از کشورهای سوریه، عراق، لبنان، یمن، بحرین، برخی از کشورهای آفریقایی، هند، کشمیر و پاکستان در کشورمان در حال تحصیل هستند که اینها می توانستند به عنوان میهمانان ویژه این مراسم معنوی بزرگ باشند.

براتی کانون فرهنگی مذهبی رهپویان وصال را دارای ظرفیت کافی برای پیش قراولی جبهه انقلاب و فعالان فرهنگی دانست و گفت: مسئولان باید این را یک فرصت بدانند نه تهدیدی در مقابل خودشان؛ باید این شرایط مهیا و ظرفیت مناسب سازماندهی و بکارگیری بشود.


انتهای پیام/
نظرات بینندگان