کد خبر: ۱۰۸۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز خبرداد؛

کشف بیش از 500 کیلوگرم گیاهان در حال انقراض از متخلفین

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز از همشهریان خواست در خصوص مشاهده هرگونه تخلف و تجاوز در خصوص گیاهان در حال انقراض منطقه خواست تا از طریق شماره رایگان 1504 ماموران این اداره را در جریان بگذارند.

به گزارش شیرازه،  با توجه به بارش خوب باران های اخیر و مساعد بودن پوشش گیاهی، گیاهانی همچون بن سرخ، انغوزه و جاشیر در شهرستان نی ریز عده ای چشم طمع به این گیاهان در حال انقراض دوخته اند .

حسن بنی اسدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما گفت : برداشت گیاهانی همچون بن سرخ، آنغوزه، جاشیر و ... که درمعرض انقراض قرار دارند می بایست با مجوز لازمه انجام پذیرد.

وی در خصوص مجوز برداشت گیاهان در حال انقراض اظهار داشت : برداشت و استفاده از این نوع گیاهان باید به صورت مرتع داری و دریافت مجوز از اداره منابع طبیعی صورت پذیرد .

بنی اسدی افزود : با توجه به اینکه این گونه گیاهان در معرض انقراض قرار دارند، در صورت مشاهده هر گونه تخلف به شدت با آن برخورد خواهد شد .

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نی ریز در مورد تخلف صورت گرفته و برداشت غیرمجاز این نوع گیاهان در منطقه بیان کرد : متاسفانه اخیرا از استان های همجوار به خاطر بارندگی های اخیر و تنوع و تراکم پوششی این نوع گیاهان خوراکی در منطقه مورد هجمه افراد سودجو قرار می گیرند .

وی ادامه داد : از ابتدای سال 96 تا کنون مقدار بیش از 500 کیلو کشفیات ماموران ما از افراد متخلف و سودجو صورت گرفته است .

بنی اسدی خاطر نشان شد : باید دقت داشت که این گیاهان مرحله رشد و گل دهی و تولید برگ متفاوتی دارند و اگر در زمان نامناسب برداشت شوند شاهد انقراض آن ها خواهیم بود .

وی افزود : گیاه جاشیر بعد از 2 سال و انغوزه بعد از 6 سال گل می کنند و نیاز است که همه به این موضوع دقت داشته باشیم .

وی در پایان تصریح کرد : از مردم شریف شهرستان خواهشمندیم با توجه به اینکه این نوع گیاهان در معرض انقراض قرار دارند و جهت جلوگیری از برداشت بی رویه و غیرمجاز در صورت مشاهده هر گونه تخلف، تصرف اراضی، برداشت، بوته کنی به شماره رایگان 1504 اطلاع رسانی نمایند .



منبع: نبض نی ریز
نظرات بینندگان