کد خبر: ۱۰۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
زاکانی پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری:

کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد/ گام اول "دولت اقدام و اصلاح" شکستن رکود است

علیرضا زاکانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد و مهمترین عامل آن رکود بعنوان بدترین عارضه آن است.
کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد/ گام اول به گزارش شیرازه، علیرضا زاکانی داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ضمن ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران گفت: با انقلاب اول پرونده استبداد بسته شد؛ با انقلاب دوم پرونده استعمار بسته شد و به استقلال سیاسی رسیدیم؛ با انقلاب سوم باید به استقلال اقتصادی و فرهنگی برسیم و فاصله زیاد ایجاد شده بین جمهوری اسلامی با جریان پردرخشش انقلاب اسلامی را جبران کنیم؛ باعث و بانی ایجاد این فاصله، تفکر غرب‌گرا و مدیران اشرافی، خسته و بی حال در کشور بوده و هستند.

وی تاکید کرد: فوریت امروز ما اقتصاد است و پیروزی در جنگ اقتصادی با دشمنان، نیازمند روحیه رزمندگی، اعتماد به مردم، تکریم کارگر و کارآفرین ایرانی و فعال شدن دیپلماسی اقتصادی در وزارت خارجه است نه ناامیدی از توان داخلی و نه فقط چشم دوختن به دست طمعکار خارجی.

زاکانی یادآور شد: کشور امروز از نظر اقتصادی در مرز بحران قرار دارد و مهمترین عامل آن رکود بعنوان بدترین عارضه آن است، رکود مثل مرگ_مغزی است و تورم مانند تب بالاست و دولت فعلی به جای درمان تب، پیکره اقتصاد را دچار مرگ مغزی کرده است، مانند اینکه پلیس برای کاهش تلفات جاده ای همه خودروها را متوقف کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری افزود: تامین اجتماعی را ببینید؛ در آمارهای رسمی مجموع دارایی و مطالبات دولتی این سازمان بالغ بر 360 هزار میلیارد تومان است، اما جمع تعهدات و بدهی آن به مردم بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار میلیارد تومان است که در آمارهای غیررسمی تا 4 میلیون میلیارد تومان برآورد میشود؛ نتیجه این وضعیت یعنی دارایی تامین_اجتماعی تنها 9% بدهی را پوشش می دهد. این تنها یک مثال بود و وضعیت بانک ها، بیمه ها و مالیات و بسیاری موارد دیگر بهتر از این نیست.

زاکانی با تأکید بر اینکه متاسفانه دولت فعلی به بحران در اقتصاد باور ندارد و اعلام میکند همه چیز آرام است، افزود: این اگر خیانت نباشد، حداقل جهل_مرکب است و لذا در صورت تداوم این دولت، اراده ای برای اقدام و اصلاح وجود نخواهد داشت.

وی تاکید کرد: این مشکلات 100% و با رفع ناکارآمدی از طریق استفاده از ظرفیت های داخلی و بدون نیاز اولیه به حتی یک دلار سرمایه گذاری جدید خارجی قابل حل است و نیاز به وارد کردن مدیر خارجی هم نیست، پیکره خسته و بی جان مدیریت کشور نیازمند نیرو و نشاط #جوانان فرهیخته پرتلاش و با انگیزه است.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: بنده مدتهاست با استفاده از ظرفیت کارشناسی و مدیریتی داخلی، به اولویت های اساسی برای حل مشکل عاجل اقتصادی رسیده ام و برای یک دوره چهارساله #برنامه_مدون کاملی برای توقف روند خسارت بار کنونی و در ادامه ایجاد رونق اقتصادی دارم که تفصیل آن ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: گام اول "دولت اقدام و اصلاح" شکستن رکود است. از جمله مهمترین اقدامات در گام نخست، فعال کردن ظرفیتهای عظیم مغفول در صنایع پایین دستی پتروشیمی، احیاء کشاورزی، جنگلها، معادن، محیط زیست و توسعه فوری سواحل_مکران است؛ این منطقه استراتژیک آنچنان اهمیت دارد که در نظر دارم حداقل چهار مرتبه در سال جلسه هیات دولت در آنجا تشکیل شود و از نزدیک توسعه همه جانبه را دنبال کنیم.

زاکانی تاکید کرد: اشراف بر مسایل کلان کشور نشان میدهد که اجرای دقیق برنامه های اقتصادی زمان منطقی میطلبد و وعده های توخالی 100 روزه تنها مصرف انتخاباتی دارد؛ اما باید احساس_عدالت را از همان روز اول "دولت اقدام و اصلاح" در مردم زنده کرد؛ گام اول آن است که نه تنها حقوق های نجومی دیگر تکرار نشود بلکه رییس جمهور خود همپایه معلمان و تمام وزرا نیز حداکثر همپایه استادان دانشگاه حقوق بگیرند. این مساله شعار نیست، سالها خودم به آن عمل کرده ام. از مجلس هشتم تاکنون که تنها حقوق هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را دریافت میکردم، به اندازه میانگین حقوق معلمان در زندگی شخصی ام اکتفا کرده و بقیه را خرج برنامه های اجتماعی و اهداف انقلابی کرده ام.

وی افزود: اگر در کنار برنامه های اقتصادی با فساد مقابله موثر نشود، هرچه انبار کنیم موشها خواهند برد. اگر با #قاچاق رسمی گردن کلفت ها برخورد شود که بین 15 تا 25 میلیارد دلار است و هر یک میلیارد دلار 100 هزار شغل را میسوزاند، بین 1.5 تا 2.5 میلیون فرصت شغلی بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید احیا میشود.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: کانون توجه دولت آینده، تکریم مادران و حل معضلات اصلی خانواده شامل اشتغال، ازدواج، سلامت و مسکن است. نقطه عزیمت برنامه های اقتصادی هدف گیری این سه موضوع خواهد بود و پیشران تحول در این مسیر نظام تعلیم و تربیت با محوریت آموزش و پرورش، آموزش عالی و حوزه خواهد بود.

وی یادآور شد: کشور نیازمند آرامش، همکاری بین قوا، همدلی بین اقوام و مذاهب است. ان شاءالله با عبور از بحران فعلی و سربلندی ملت ایران در جنگ اقتصادی با امریکا، قدرتهای اقتصادی جهان برای سرمایه گذاری در ایران به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. #ما_میتوانیم در این مرحله حساس به لطف خداوند و مدد اهل بیت علیهم السلام، با درس آموزی از امام و شهدا و تبعیت از رهبر انقلاب با اتکا به نیروی عظیم مردم به پیروزی دست یابیم.

زاکانی در نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه شما در مصاحبه ای گفته بودید برای نجات اقتصاد از مرگ مغزی باید برنامه داشت، برنامه و شعار دولت شما در این خصوص چیست، گفت: دولت برای رفع تورم اقتصاد کشور را دچار مرگ مغزی کرد. توانمندیهای بالایی در کشور وجود دارد که توجه به این توانمندی ها که تکنولوژی آن در کشور هست، امکان شکستن رکود را فراهم خواهد کرد، برای آن در ابعاد مختلف با اولویت اقتصاد برنامه های بسیاری جدی دارم که به تفصیل تقدیم خواهم کرد، دولتم دولت اقدام و اصلاح خواهد بود و انقلاب سوم را برای پیشرفت انقلاب اسلامی دنبال خواهد کرد.

وی یادآور شد: بنده از هر دولتی خوبی ها و بدی هایش را گفته ام، من در دولت گذشته به دادگاه رفتم، بنده معتقدم ای کاش احمدی نژاد به توصیه رهبری گوش میکرد چراکه این توصیه هم برای حفظ خود وی و هم حفظ آرامش جامعه بود. بنده برنامه هایی دارم که همزمان با رقابت با روحانی و احمدی نژاد به فضل الهی از هردوی آنان خواهم برد

زاکانی با تأکید بر اینکه فصل الخطاب شورای نگهبان است، گفت: همه باید نسبت به نظرات شورای نگهبان تمکین داشته باشند و بنده هم همین مسیر را خواهم رفت.

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در عرصه خارجی، پیگیری انجام تعهدات آمریکا و اروپا را در برجام خواهم داشت و معتقدم دولت برجام به انتهای کار رسیده و نیازمند دولت اقدام برای بازپس گیری حقوق ملت ایران از طریق برجام هستیم. در خارج از کشور باید دیپلماسی فعال اقتصادی و مطالبه گری را در دستور کار داشته باشیم

وی در پاسخ به سوالی درباره کاندیدای واحد جمنا ادامه داد: بنای جمنا این است که هرکسی که در افکار عمومی به یک پیشتازی رسید، سایرین به نفع او کنار بروند. بنده سعی ام این است که آن نفر بنده باشم و دیگران به نفع من کنار بروند، لذا هیچ داعیه ای ندارد که از الان به فکر کنار رفتن باشم. بنده برای پیروزی آمده ام.
زاکانی در پایان خاطرنشان کرد: روحانی نیاز به نقد ندارد همین که پاسخ سوالات نسبت به عملکردش را بدهد، مردم خود قضاوت خواهند کرد. اصلا نیاز نیست بنده روحانی را نقد کنم، بنده برنامه های اثباتی خودم را بیان میکنم بالطبع روحانی باید پاخگوی عملکرد بسیار ضعیف خود باشد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان