کد خبر: ۱۰۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۶
معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس:

کمیته پیشگیری از خشونت در فارس تشکیل می شود

محمدرضا عرب معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: برای موثربودن برنامه های پیشگیری در فارس باید نسبت به بومی کردن آنها بیش از پیش توجه کرد.
به گزارش شیرازه، محمدرضا عرب معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: برای موثربودن برنامه های پیشگیری در فارس باید نسبت به بومی کردن آنها بیش از پیش توجه کرد.
محمدرضا عرب افزود: در حال حاضر طلاق، خشونت و اعتياد، آسيب هاي اجتماعي عمده در استان است كه به طور اورژانس و فوري بايد فكري به حال پيشگيري از آنها كرد.
وي يادآور شد: به استناد مصوبه چهارمين جلسه كارگروه تخصصي سلامت و امنيت قضائي استان، كميته پيشگيري از خشونت به زودي در فارس تشكيل مي شود تا با همكاري استانداري، بهزيستي، دانشگاه علوم پزشكي، دادستاني، نيروي انتظامي، شهرداري و آموزش و پرورش، زمينه كاهش مشكلات ناشي از خشونت ها فراهم شود.
اين مقام مسئول بهزيستي فارس عنوان كرد: يكي از وظايف عمده اين كميته، بررسي و شناسايي عوامل موثر بر خشونت ها در استان است و پس از آن برنامه هاي پيشگيري از خشونت تدوين و ارائه مي شود.
عرب گفت: كم شدن آستانه تحمل و بروز عكس العمل هاي انفجاري و عدم استفاده از تعامل موثر، مذاكره و
گفت وگو براي حل مسئله، مشكلات رواني، اجتماعي و عوارض جبران ناپذيري را به همراه خواهد داشت و در مواردي حتي به قتل منجر مي شود كه اين قبيل حوادث در شأن استان و كشور نيست و بايد از آنها پيشگيري كرد.
اين مقام مسئول بهزيستي فارس از مردم خواست با دريافت خدمات موثر و تقويت مراودات اجتماعي و مشاركت ها، در كاهش خشونت ها همكاري كنند.
عرب يادآور شد: به جاي استفاده از خشونت و زورگويي كلامي و جسمي، بايد سبك فكري خود و رويكردهايمان را تغيير دهيم و بدانيم اگر يك تفكر جمعي را در اين خصوص در دستور كار قرار ندهيم هر آن بايد منتظر حوادث جبران ناپذيري باشيم.

منبع: خبرجنوب
نظرات بینندگان