کد خبر: ۱۰۸۵۸۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۹ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۶

سفر استانی روحانی به فارس در دقیقه 90/ وعده«260 میلیارد تومانی» دولت به مترو شیراز نقد نشد!؟

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اخیرا گفته؛ هنوز سهم دولت از اعتبارات مورد نیاز مترو، محقق نشده و بهره‌برداری از فاز دوم قطار شهری حداقل «250 میلیارد تومان» اعتبار نیاز دارد. با این حال دولت همچنان برای پرداخت تعهداتش «کاسه ندارم» به دست گرفته است.
سفر استانی روحانی به فارس در دقیقه 90/ وعده«260 میلیارد تومان»ی دولت به مترو شیراز نقد نشد!؟!
شیرازه؛ روحانی برای دومین بار، در آخرین روز اولین ماه بهار به شیراز سفر می کند. هیئت دولت در واپسین روزهای عمرش و در ادامه روزهای پرکار پس از دو سال بار دیگر راهی شیراز می شود. هر چند برنامه های سفر هیئت دولت به فارس به طور رسمی اعلام نشده اما ظاهرا دلیل اصلی سفر روحانی به شیراز شرکت در برنامه یادروز سعدی است و در این سفر طرح هایی همچون سد چشمه عاشق نی ریز،بیمارستان ابوعلی سینا و ورزشگاه میان رود که سال ها از عمر آن ها می گذرد قرار است افتتاح شود.

این روزها سر دولت حسابی شلوغ است و دولتمردان مرتبا در سفرهای استانی هستند تا پروژه ها را به هنگام و ناهنگام افتتاح کنند. معمولا روال بر این است دولت، طرح های تکمیل شده دوره خود را به انتهای عمرش موکول می کند تا بتواند از آن نهایت بهره برداری را بکند اما نکته مهم برخی سفرهای استانی دولت تدبیر و امید این است که با تمام توان از حاصل دسترنج دیگران استفاده کرده و پروژه هایی در آستانه انتخابات افتتاح می کند که محصول این دولت نیستند و صرفا طوری برنامه ریزی شده اند که موعد روبان چینی آن ها شب انتخابات باشد!

وقتی دولت یازدهم در 9 اردیبهشت سال 94 به شیراز سفر کرد، قول و وعده هایی داد مثل همه سفرهای استانی دیگر! استاندار فارس در زمان شانزدهمین سفر استانی هیئت دولت و رئیس‌جمهور یکی از دست‌آوردهای سفر دکتر روحانی به شیراز و فارس را تصویب تامین کل اعتبارات مورد نیاز خط یک اعلام کرد. قرار شد100 درصد اعتبارات سال 94 و 95 قطار شهری محقق شود؛ یعنی«2 میلیارد و 600 میلیون ریال» اعتبار سهم دولت، به متروی شیراز تزریق گردد.
مردم که صبورانه ترافیک حاصل از کند و کاوهای قطار شهری را تحمل کرده بودند امیدوار شدند. سال 95 به سر رسید و قطار متروی شیراز به مقصد نرسید و خبری از اجرای تعهدات دولت نشد. همه انتظارها به اردیبهشت 96 موکول شد اما آن طور که پیداشت ظاهرا باز هم سر شیراز بی کلاه می ماند و فاز دو خط یک مترو آماده افتتاح نیست!

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز اخیرا گفته؛ هنوز سهم دولت از اعتبارات مورد نیاز مترو، محقق نشده و بهره‌برداری از فاز دوم قطار شهری حداقل «250 میلیارد تومان» اعتبار نیاز دارد. با این حال دولت همچنان برای پرداخت تعهداتش «کاسه ندارم» به دست گرفته است.
متروی شیراز از آن دسته پروژه هایی است که جوانان امروز از کودکی با آن خاطره دارند و برای رسیدن به رویای متروسواری با صدها وعده و وعید مواجه شده اند اما دریغ که هزار وعده خوبان یکی وفا نکند!

وعده بازی مسئولین در احداث مترو شیراز، نه تنها دودش به چشم مردم شیراز می رود که محقق شدن وعده‌های مسئولین شهری در تور محقق نشدن وعده دولت برای تزریق اعتبارات مصوب، گیر افتاده و در شب انتخابات برای آقای شهردار و شورانشینان فعلی سخت ناگوار خواهد بود!

قطعا مردم شیراز در 29 اردیبهشت، پاسخ دستاوردسازی و وعده بازی را خواهند داد و هیچ بعید نیست روحانی را برای همیشه به استراحت بفرستند...
نظرات بینندگان